Bilar som prejar med flit!!

njelger

Guest
:va Vad är det nu för en språkligt spetsfundighet du syftar på?
Mitt inre mörker, eller sthlms teknikhistoriska kulturskymning?

Edit: Nu såg jag :hihi 22 år ska det va!

lite fånigt, men so what ? :D

"Oavsett vem som har rätt så kan jag efter 22 på hoj säga att jag aldrig skulle kört om i det läget."

Yoda hade varit stolt

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Hoj
Ducati Monster
Inte många som känner till det, men sms:a nummerplåt till 71456 så får du tillbaks namn, adress, modell på fordon etc. Funkar fint!

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Inte många som känner till det, men sms:a nummerplåt till 71456 så får du tillbaks namn, adress, modell på fordon etc. Funkar fint!

Ska jag tänka på nästa gång jag stöter ihop med någon idiot. Var ute förra helgen och körde då jag hamna bakom en lexus som tog till alla medel för att inte släppa förbi mig.
Förstår att bilister kan få aggresioner mot mc-förare men dom behöver väl ändå inte sätta våra liv på spel för den sakens skull :mad:

njelger

Guest

Fast någon i tråden visste det....

Men adress? Är du säker eller gissar du?

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Inte adress numera, förr fick man det också. Nu får man namn och ort.

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Ktm Superduke 990
man kan ju hoppas på att den som kör bilen heter nåt ovanligt så är det piece of kaka att hitta den på hitta.se
Sen åka dit och knacka på.....förslagsvis med 20 polare på hoj.
Jag kommer garanterat gör det nästa gång nån fuckar med mig...
Är lite extra sur idag när jag kom ut till bilen igår och nåt fucko dragit en nyckel längs med hela sidan...die die...

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Samma här. Inbillar mig att jag syns bättre. När det är mörkt ute får man dock ett antal ilskna blinkningar av bilar som tror jag kör med helljus. Inte riktigt optimalt. Min lykta är rätt inställd, men jag får nog ställa ner den lite tror jag.

Sen jag monterade xenonljus fram, håller alla bilar till höger när jag kommer ikapp.. Om de är nojjiga eller att de faktiskt upptäcker mig mycket lättare vet jag dock inte, men jag tippar på det sistnämnda. På hoj kan man vara vädigt svår att upptäcka i backspegeln. (Kör även bil ibland, när jag måste)...

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Att köra om flera bilar på rad är väldigt farligt. Det finns en stor risk att någon av bilarna bestämmer sig för att kasta sig ut till vänster utan att titta i backspegeln först.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Att köra om flera bilar på rad är väldigt farligt. Det finns en stor risk att någon av bilarna bestämmer sig för att kasta sig ut till vänster utan att titta i backspegeln först.

de är farligt att gå över gatan, flyga till Kreta å dricka Rebull och Vodka också.

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Blir lite kluven faktiskt...
Blev omkörd igår (körde bil) på E4:an mellan Uppsala och Märsta, på väg söderut mot Stockholm.
Ser två MC-förare som är på väg att hinna ikapp mig när jag ligger i ytterfil för omkörning. Tänker underlätta för dom ger tecken och blinkar i god tid att visa dom att jag ska byta fil och lämna vänsterfilen för att underlätta....

Vad händer????

Ena mc-föraren kör om mellan mig och den jag i min tur kör om.... den andre kör om i vägrenen. Dom försvinner bort och jag noterar att båda plockad bort reg-skylten.

Det som retar mig är att jag kunde med lite mindre ouppmärksamhet tryck till ena mc:n i sidan och den killen hade sannolikt inte överlevt.
Så om du känner igen dig och läser detta... :finger
Hoppas du förstår något av detta och att du själv ordnar din hädangång utan att andra ska hjälpa dig på traven

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag har aldrig varit med om att bli allvarligt stängd av en bil i en omkörningssituation, tvärtom försöker dom flesta hålla sig ur vägen så gott det går. Och jag tror inte jag kör så mycket långsammare än dom flesta...
Sen är det frågan vad som är med flit och inte, det händer att även jag missar hojar när jag kör bil, skulle jag få backspegeln avsparkad i det läget är det bäst att vederbörande sitter på en enduro för jag skulle trycka ner fanskapet i diket och kliva ut och hoppa på resterna!
Som upphinnande fordon har du ansvar att genomföra en säker omkörning, har du inte kontakt med föraren av fordonet framför ska du vara väldigt försiktig allternativt VÄLDIGT snabb...:tummenupp
Men jag kör mest i Sthlm och i Sörmland, så övriga landet vet jag inte mycket om!:)

Fredrik:pannkyss

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har varit med om försvårande/blockande vid både omkörning och vid krypande mellan filer vid kö. Vad är problemet vid kö? Är det bättre jag ligger kvar å spyr ut soppa med resten av gänget av rent solidariska skäl?

EDIT: Vill påpeka att det inte händer ofta, men det händer och det är i vissa fall med beräkning. Som någon skrev tidigare, fattar dom inte att dom "leker" med människors liv....

Last edited:

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
Från bilistens sida är det faktiskt så att mc:n dyker upp VÄLDIGT fort ibland. Ena sekunden inget och i nästa en hoj i sidan.

Det jag ville peka på är att när en del kör mc med huvet under armen är det ofrånkomligt att olyckor händer, likaväl som när en bilist har glömt huvet hemma.

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Den tekniken skulle jag vilja lära mig! Man sitter ju så det är svårt att få upp foten i backspegelhöjd. Jag tänker i motorvägsfart. Man vill ju inte gärna bryta foten på sig själv heller mitt i allt elände.

Igår var det nämligen en jävla idiot som förtjänande att få sin spegel bortsparkad. Kom på motorväg och skulle passera när han som det kändes med flit hastigt väjde ut i vänsterfil så jag fick gå ut i gruset på vägrenen till vänster :mad:

Kan vi inte be SMC ordna en kurs? De ordnar ju kurser i allt möjligt, kan ske som ett inlägg i avrostningskursen?

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Hoppas ingen av er råkat ut för det här än.

vilken j-a idiot.. har ju stött på liknande när man lugnt o fint glider mellan filerna i city o bilar ska stängas o krångla, men va f-n tänker folk på egentligen.. vadan detta helt sjuka tänk att "han ska inte före mig"... man blir ju bara såå trött.

Tommy.exe

Guest
Den tekniken skulle jag vilja lära mig! Man sitter ju så det är svårt att få upp foten i backspegelhöjd. Jag tänker i motorvägsfart. Man vill ju inte gärna bryta foten på sig själv heller mitt i allt elände.

Igår var det nämligen en jävla idiot som förtjänande att få sin spegel bortsparkad. Kom på motorväg och skulle passera när han som det kändes med flit hastigt väjde ut i vänsterfil så jag fick gå ut i gruset på vägrenen till vänster :mad:

Borde det inte va lättare att slå bort den med handen? Typ knuten näve å drämma till uppifrån..... :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln