Kan berätta om en rolig händelse, som utspelade sig för några år sedan.
Var ute och puttrade lugnt i stan när det dyker upp en stylad BMW i röven på mig. Brydde mig inte så värst mycket först, men när den j-veln ligger tok nära å varvar, så lite putt blir man. Han följer efter mig länge genom stan å varvar gång på gång. Jag var inte så sugen på att börja rejsa mitt i stan, så jag kör in på en mack å stannar där. Några dagar senare är jag ute å kör efter små vägar, när jag kommer till en korsning dundrar en BMW förbi i en JÄVLA hastighet. Hmm EN STAJLAD BMW nä nu
ska jag visa bilfan vad en hoj går för. Presis när jag ska ta upp jakten dyker det upp en Saab som kör minst lika fort. Jasså han har fått någon att rejsa imot (tänker jag när första växeln petas in) Sedan börjar en jakt i väldiga hastigheter, kommer i kapp Saaben efter en stund. Jag ligger bakom och väntar på ett bra läge för att kunna köra om. En raksträcka senare ligger jag jämnsides med Saaben, tittar in i bilen och där sitter två jävligt förvånade och upprörda poliser som hyttar med näven åt mig. Jag tror inte att jag behöver tillägga att jag var lika förvånad som de. Sänker farten snabbt och svänger in på en avtagsväg som jag kör VÄLDIGT lagligt hela vägen hem.
Tänker ibland, undra vad de sa till varandra när de ligger å jagar en fartgalning. Och sen dyker det bara upp en hoj som vill köra om.
Tack för mig.