Bilder från B-racet på Sviestad 21/9

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Torkel skrev:
Håkans 14 fina bilder finns nu till allmänt beskådande på samma ställe som de övriga bilderna!

Mycket snygga bilder! Gillar i synnerhet den här, som i mitt tycke är helt vansinnigt snygg. Ljusets vinkel, kompositionen och exponeringen är helt perfekta. :tummenupp

im1.jpg

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
McB skrev:
Mycket snygga bilder! Gillar i synnerhet den här, som i mitt tycke är helt vansinnigt snygg. Ljusets vinkel, kompositionen och exponeringen är helt perfekta. :tummenupp
Kan bara hålla med, den är helt otroligt bra faktiskt!
(men så är det ju en Aprilia RS250 i förgrunden också, då kan det ju inte gå fel!)

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
McB skrev:

Mycket fin bild, men kompositionsmässigt så blir den ännu bättre om man beskär bort övre delen då så mycket himmel inte bidrar något särskilt till bilden.

Bifogat

• im1.jpg
    im1.jpg
    12.5 KB · Visningar: 178

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Minsann... Nummer 67 har en likadan hjälm som mig. Inte aldeles vanlig, men snygg.

Bra bild också!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Relapse skrev:
Mycket fin bild, men kompositionsmässigt så blir den ännu bättre om man beskär bort övre delen då så mycket himmel inte bidrar något särskilt till bilden.

Jo, den blir på ett sätt bättre då. Men, jag tycker ändå det är något speciellt med den i originalformat.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
McB skrev:

Ja, jag kan bara hålla med...SNYGGT...men jiiiisses...hur många saker ska man hålla i huvudet när man fotar egentligen??? Det blir ju bara mer och mer att tänka på :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
ZoulFly skrev:
Ja, jag kan bara hålla med...SNYGGT...men jiiiisses...hur många saker ska man hålla i huvudet när man fotar egentligen??? Det blir ju bara mer och mer att tänka på :rolleyes:

Det är en hel del att tänka på, det stämmer. Men det beror ju lite på vad och hur man fotar. Fotar man road racing i dokumentärt syfte så blir det ganska jobbigt om man hela tiden letar den perfekta bilden. Blir nog inte så mycket fotat då. Dessutom är det väldigt svårt att ta vackra bilder där man leker med ljuset när man arbetar med så tight beskärning som både du och jag oftast gör.

Det beror alltså helt på vad bilderna ska användas till. Ska de bara vara vackra att se på utan att visa så mycket av varken motorcykel eller förare, utan mest förmedla en känsla, så är Håkans bild ett klockrent exempel.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
håkanolsson skrev:
Kul att den uppskattas.

Snacka om känsla? Kolla mediagallery på http://www.teamkr.com/

Ja, det där är lärorikt...på många sätt. Det första jag tänker är att jag måste tvätta hojen :D Allvarligt talat är det kul att kolla runt på sånt där och lära sig lite om hur man kan experimentera sig fram. Men jag undrar hur en icke-RR-människa skulle tänka...skulle väl inte fatta nånting av vissa av bilderna förmodar jag :rolleyes:

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
ZoulFly skrev:
Ja, det där är lärorikt...på många sätt. Det första jag tänker är att jag måste tvätta hojen :D Allvarligt talat är det kul att kolla runt på sånt där och lära sig lite om hur man kan experimentera sig fram. Men jag undrar hur en icke-RR-människa skulle tänka...skulle väl inte fatta nånting av vissa av bilderna förmodar jag :rolleyes:

Ja. Som med musik o annat, det är lätt hänt att liksom gå för långt. Det kan lätt bli eeehh för abstrakt?

Typ:

Var fotografen i busken å pinkade här? (från teamkr.com)

Bifogat

• kr.jpg
    kr.jpg
    30.3 KB · Visningar: 126

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Snart är det dags för alla mina bilder att dyka upp. Startar då en ny tråd.

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Sjukskrivning!

Torkel skrev:

Vurpan restulterade i två kraschade fötter, sprickor i mellanbenet i höger fot samt sprickor i hälen i vänster fot. Sjukskrivning i 6 veckor och rullstol. NÄSTA GÅNG ÄR DET DÄCKVÄRMARE OCH LUGNA 5 VARV INNAN TROTTELN DRAS I TOPP.
Hoppas ingen tog illa upp för rödflaggan, det är ju sånt som händer, eller???
#9 Ove

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...