Bilder från B-racet på Sviestad 21/9

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Förvisso men den startade, gick i mål och jag var glad. Vad gjorde din knullputsade R-6? :slicka

Hört i vanen hem från Linkeboda:
"Átt hålla på att tvätta o putsa hela tiden är för brudar o böcklingar"
"Tack för den..."

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Hört i vanen hem från Linkeboda:
"Átt hålla på att tvätta o putsa hela tiden är för brudar o böcklingar"
"Tack för den..."

Haha! :notme

Kan inte hjälpa att jag tycker det är roligt att ha puts på prylarna. Hojen måste ju vara fin när man posar utanför Borås alla caféer. :squid

Skämt åsido, är det något fel på att ha en välvårdad motorcykel, förutom det uppenbart negativa med att den håller bättre, ser snyggare ut och genererar mer pengar vid försäljning? :confused:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
McB skrev:
...

Skämt åsido, är det något fel på att ha en välvårdad motorcykel, förutom det uppenbart negativa med att den håller bättre, ser snyggare ut och genererar mer pengar vid försäljning? :confused:

Naturligtvis har du rätt i att rent håller bättre än skitigt. Thats a fact och inget jag protesterar emot när jag är allvarlig för en stund.

I övrigt har jag alldeles för mycket att stå i för att någonsin tänka tanken "andrahandsvärde". Den dagen jag kommer på mig själv med det så har jag blivit gammal eller köpt ör dyra leksaker.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag delar MAck-Bertils uppfattning i den här frågan. Man måste försöka att hålla nivån uppe. Skrot går som skrot ser ut. Man får väl anställa en putsare om man inte orkar själv.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det enda som inte är i bra skick på min hoj var magkåpans infästning men det kan ju bero på att det är det enda hemmapulet. Det är kul att ha bra ordning på grejerna tycker jag.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Pah, så länge man håller det mekaniska rent och helt så kan kåperna vara målade med spritpenna och ljuddämparen lagad med glasfiberspackel.

Se fint ut är inte funktion, det trodde jag Mattias förstod. Men Killersukkan har relativt omfattande renhållningsrutiner där det gör en unktionsmässig skillnad...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Relapse skrev:
Mattias ser snabb ut på Donkey Kongs hoj.

Nu förstår jag varför han inte kör racing. Det där är ingen vinnande körställning. Skulle rekommendera att han flyttar bak arslet och lägger sig över tanken, eller se till att rätta på ryggen så att han åtminstone kan bli medlem i TIBA.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille, som avdankad förare och numera mekaniker vet du ju att det är behagligare att meka med rena motorcyklar som sitter ihop som gud tänkt sig. Vedbodmek och fulreparationer är okej i fält, men bör åtgärdas hemma så snart det är möjligt.

Jenny, jag är väldigt känslig för felinställda reglage. DonQ hade problem med "arm pump", så jag provsatt hojen och kom fram till en revolutionerande (nåja) lösning.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det tog mig alltså mindre än 24 timmar av den gångna helgen att bli avdankad ...... Det är kört för mig...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Jenny, jag är väldigt känslig för felinställda reglage. DonQ hade problem med "arm pump", så jag provsatt hojen och kom fram till en revolutionerande (nåja) lösning.

Under SO-finalen på Åsen så föreslog jag nedvinkling av broms- och kopplingsreglage vilket enligt DQ hjälpte en del, men problemet försvann inte helt. Så, vad var det du kom på?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
McB, det är en hemlis, serru... Factory inside info och grejer.

Inga hemlisar! :6surkart Berätta nu, annars berättar jag vad jag såg dig göra i Chrilles depåtält när du trodde att du var ensam. :7peta

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
McB skrev:
Inga hemlisar! :6surkart Berätta nu, annars berättar jag vad jag såg dig göra i Chrilles depåtält när du trodde att du var ensam. :7peta

ÅHNEJ! INTE DET!!! Vi flyttade in bromsgreppet på styret för bättre hävarm, okej?!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Det enda som inte är i bra skick på min hoj var magkåpans infästning men det kan ju bero på att det är det enda hemmapulet. Det är kul att ha bra ordning på grejerna tycker jag.

Här vill gärna undertecknad, som sett Goodstuffs två fyrhjuliga fortskaffningsmedel hemma hos höga vederbörande, lägga in en brasklapp.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Här vill gärna undertecknad, som sett Goodstuffs två fyrhjuliga fortskaffningsmedel hemma hos höga vederbörande, lägga in en brasklapp.

De ser ju ut så eftersom jag lägger all tid på hojen, fråga min sambo.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...