Bilder från B-racet på Sviestad 21/9

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
ZoulFly skrev:
Hrrrrhm...harkel...det ligger nog lite på mig det där ja...jag har bilderna som jag ska skicka till McB å det snaraste. Dom åker på lådan i morgon till'an

Jag vet det, men jag skyller på den med musiktidskriften Okey upptagne MacBurger i vicket fall.. :D

/B

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag lovar, så fort jag får bilderna av Fredrik så dyker de upp på en server nära Er. :fakta

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
McB skrev:
Jag lovar, så fort jag får bilderna av Fredrik så dyker de upp på en server nära Er. :fakta

Det ser vi fram mot... Bilderna alltså

Ett stort tack till arrangörerna i Linköping. Måste säga... Blir man inte lite rörd när dessa trevliga flaggvakter står och applåderar åt en när man gått i mål! Hur kass o rutten man än e så vinkas det och applåderas. De står i alla väder i en kurva o hjälper till. -Fan, guld och eloge till er!!!

Synd att Packalen inte fick va med... Men nån gång skall ju vara den första vurpan... O då passar ju ett B-rejs i September bra... Just tajming PP!.

/Jorpes

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag fyller på med ett par bilder också.

Först är det Goodstuff som tokmekar på morgonen innan första passet.

Bifogat

• goodstuff.jpg
    goodstuff.jpg
    19.6 KB · Visningar: 312

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mattias ser snabb ut på Donkey Kongs hoj.

Bifogat

• mattias.jpg
    mattias.jpg
    21.9 KB · Visningar: 312

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Svagt men annars bra ljus var det. Jag kör film o måste knåpa lite. Så det kommer ta lite tid innan saker blir klara.

Få bilder från racen tyvärr. (Nästan ingen alls :mad: Blev tvungen att dra iväg.

F ö kan dessa dras upp till 40 cm väggtjosan för de som vill. Jag stoppar in i filmscannern o gör iordning en stor för dig som önskar.

En liten karta så länge...

Bifogat

• karta.jpg
    karta.jpg
    121.6 KB · Visningar: 305

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är nåt särskilt med "riktiga" bilder ändå. Scanna ALLT, Håkan!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Det är nåt särskilt med "riktiga" bilder ändå. Scanna ALLT, Håkan!

Håller faktiskt med dig där. Digitalt är trevligt iom. enkelheten och den ekonomiska biten, men när man vill ha känsla så är gammal vanlig film svårslagen.

Håkan: mycket fina bilder, det lilla man ser. Var det du som smög omkring med en svart systemkamera, svart optik och ett enbensstativ? :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Prispallen i R600...

Bifogat

• brevesjörothsjögren.jpg
    brevesjörothsjögren.jpg
    64.2 KB · Visningar: 278

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Delar av topp 5 i R600...

Bifogat

• brevesjöpackalénjorpes.jpg
    brevesjöpackalénjorpes.jpg
    104.7 KB · Visningar: 284

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Vinnaren i R600 och däckkrängaren...

Bifogat

• steffoochmattias.jpg
    steffoochmattias.jpg
    52.9 KB · Visningar: 273

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
McB skrev:
Håller faktiskt med dig där. Digitalt är trevligt iom. enkelheten och den ekonomiska biten, men när man vill ha känsla så är gammal vanlig film svårslagen.

Håkan: mycket fina bilder, det lilla man ser. Var det du som smög omkring med en svart systemkamera, svart optik och ett enbensstativ? :)

Tack. Enbensstativ? Kan det vara herren på vurp-bilden i denna tråd? Jag har 3-ben. Resten stämmer.

Skumt det där med digital vs film. Att två olika system, med så olika resultat - är 100% "accepterade" 2 olika stuk helt enkelt. Digital - skarpt o rätt. Film - softare o med vintage-färger.

Mattias: Eredär en Pits?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
håkanolsson skrev:
Skumt det där med digital vs film. Att två olika system, med så olika resultat - är 100% "accepterade" 2 olika stuk helt enkelt. Digital - skarpt o rätt. Film - softare o med vintage-färger.

Själv arbetar jag med båda systemen, men föredrar digitalt för just detta och liknande ändamål. Även om det är dyrare i inköp med en digital systemkamera så tjänar man ändå in de pengarna rätt så snart, när man slipper film- och framkallningskostnader.

Om man dessutom gör som jag och säljer bilderna, så kan man ju hålla en vettigare prisnivå men samtidigt ha större marginaler, samtidigt som man kan få en högre kvalitet på sitt arbete iom. att man kan ta väldigt mycket mer bilder och kontrollera dem på plats. Själv har jag ingen höjdarkamera just för tillfället, men brukar tjata till mig Zoulflys kamera när han är ute och kör. ;)

Men, när det gäller annan typ av fotografering, tex. naturfoto, så är det analoga mediet fortfarande överlägset det digitala. Inte så att det skiljer i bildkvalitet, men med en analog kamera så kan man labba med olika filmer och dylikt för att göra bilderna annorlunda. Dessutom tenderar digitalkameror att vara alldeles för korrekta i färg- och ljusåtergivning för att passa till naturfotografering, om det inte är i rent dokumentärt syfte.

Något mer jag ville ha sagt nu när jag ändå är varm i fingrarna... :confused:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Relapse skrev:
Jag fyller på med ett par bilder också.

Först är det Goodstuff som tokmekar på morgonen innan första passet.

Det var ju en väldigt smickrande bild av mig det där.... :skrämd

Chrille skrev:
Mekade Gubbstuff?!?

Eftersom min mekaniker var ute och sprang, drack folköl och snackade skit så fick jag ju byta fotpinne själv efter att jag fått backning vid besiktningen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
....
Eftersom min mekaniker var ute och sprang, drack folköl och snackade skit så fick jag ju byta fotpinne själv efter att jag fått backning vid besiktningen.

En sån jävel. Ingen ordning alls på mekarna nu för tiden...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Btw - jag undrar hur många av de närvarande som visste vem prisutdelaren var. Kändisbesök är väl bara förrnamnet...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...