BILDER: Gotland Ring 2006-05-26 -- 28

sandstream

Guest
valmers skrev:
2206023 Som sagt var, gör dig av med skiten. Att "det blir ju så läckert på bild" är ingenting man uppskattar när man ligger bakom någon flarne som sprutar gnistor bara för att vara frän. Vad som kan hända när järnskrotbitarna släpper ur pucken kan nog alla med endast en gnutta fantasi tänka sig.
Jag kör med dem tills de är slut och håller de bättre än vanliga så blir det likadana igen :)
Låg bakom folk med titanpuckar på Gotland och det störde inte mig iaf.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Nogger
Det där var på den gamla goda tiden,
då "morsan" fick tvinga dig att ta av Givi-racket :rofl :rofl :rofl

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2206371 Jag kör med dem tills de är slut och håller de bättre än vanliga så blir det likadana igen :)
Du kan väl inte på allvar påstå att du har dem för att de håller bättre? :D Jag fick svetsloppor på halsen och det brände till bra. Suger fett och borde vara bannlyst.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2206394 Du kan väl inte på allvar påstå att du har dem för att de håller bättre? :D Jag fick svetsloppor på halsen och det brände till bra. Suger fett och borde vara bannlyst.
Nej, jag skrev att jag skulle prova om de höll bättre.
Gå inte så nära när de stora pojkarna svetsar :7peta :D

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
TinaTjejen skrev:
2206063 Huvudsaken är väl att du själv gillar hojen. Inte vad alla andra tycker :mattias

Helt korrekt, och det är så jag resonerar med :)

Dock så kom jag fram till att en RF 900 inte är gjord för banåkning och inte tycker om att pressas hårt i kurvor.

Hojen "bänglade" sig när jag försökte ta kurvorna i lite högre hastighet (kändes som om bakhjulet ville sticka iväg i tangentens riktning hela tiden), och det fick ju ingen negativ inverkan alls på körningen :rolleyes:

Jag lyckades iaf. skrapa fotpinnarna på bägge sidor så lite racing blev det ändå, men jag kommer nog inte att köra mer på bana med den.

Tycker i alla fall att den är kanon att köra på gata med och den tar mig snabbt och smidigt dit jag vill, även i rusningstrafik :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
mankan skrev:
...
Dock så kom jag fram till att en RF 900 inte är gjord för banåkning och inte tycker om att pressas hårt i kurvor.

...

Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.

Vad gäller puckar så har jag Halvarson orginal nu, 200 kr på Johans MC i Göteborg. Riktigt hårda med bra känsla(=nästan inte alls) och, som det verkar, närmast skrämmande livslängd. Rekomenderas!

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
sandstream skrev:
2206409 Nej, jag skrev att jag skulle prova om de höll bättre.
Gå inte så nära när de stora pojkarna svetsar :7peta :D
Tycker också det är rätt störande att ligga bakom en person med dessa. och som jag sagt tidigare kan det knappast vara optimalt för beläggningen.

/N

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
mankan skrev:
2206436 Helt korrekt, och det är så jag resonerar med :)

Hojen "bänglade" sig när jag försökte ta kurvorna i lite högre hastighet (kändes som om bakhjulet ville sticka iväg i tangentens riktning hela tiden), och det fick ju ingen negativ inverkan alls på körningen :rolleyes:

Jag lyckades iaf. skrapa fotpinnarna på bägge sidor så lite racing blev det ändå, men jag kommer nog inte att köra mer på bana med den.

Tycker i alla fall att den är kanon att köra på gata med och den tar mig snabbt och smidigt dit jag vill, även i rusningstrafik :)

Justera lite dämpning kanske hjälper då?

sandstream skrev:
2206371
Men MEJ!

:)

Sjöberg

speedy
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
honda crf 450
t-rex skrev:
2206452 Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.

Det känns som en RF900 har mkt effekt men ganska fattiga chassieprestanda för banåka...

135hk, och om den fortfarande har bästa 0-100 tid enligt bike på 2.5 sekunder så är det ju inte illa pinkat...

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
t-rex skrev:
2206452 Se det som så att det är mer utmaning att snurra runt med ett gammalt bojsänkte till hoj. Det behövs alltid fler medlemmar i 'våga vägra effekt'-klubben.
Jag gjorde mitt bästa förra året men blev nästan vettskrämd när du gasade iväg med urtidsmonstret. Skit va fort!
Å andra sidan fick jag fart på Daysan (nä,det var jag som inte körde bra innan) och började köra ifrån folk på nya 1000-kubikare på söndagen.

sandstream

Guest
isse skrev:
2206457 Tycker också det är rätt störande att ligga bakom en person med dessa. och som jag sagt tidigare kan det knappast vara optimalt för beläggningen.
TinaTjejen skrev:
Kanon, två bra skäl till att behålla dem :D
t-rex skrev:
Vad gäller puckar så har jag Halvarson orginal nu, 200 kr på Johans MC i Göteborg. Riktigt hårda med bra känsla(=nästan inte alls) och, som det verkar, närmast skrämmande livslängd. Rekomenderas!
Ska kolla dem när jag sprutat klart :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...