Bilder på CDI-Boxar Honda NSR

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Om ni har bilder på CDI-Boxar från nsr så lägg upp på nått vis här.

Varförr???? Jo därför att sen när min forskning är klar skall jag bjussa på en komlett guide till hur man får en NSR att gå som bäst :tummenupp
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Om ni har bilder på CDI-Boxar från nsr så lägg upp på nått vis här.

Varförr???? Jo därför att sen när min forskning är klar skall jag bjussa på en komlett guide till hur man får en NSR att gå som bäst :tummenupp

Låter ytterst trovärdigt.

Lika trovärdigt som förra snubben som skulle köpa en "ostrypt" från Tyskland och hade verken adress eller telefon nummer dit, eller det var "på den andra datorn".

Tyskarna har redan provat köpa ostrypa boxar och moddat originalen, det ger ytterst lite effekt mer, ingen märkbart.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Låter ytterst trovärdigt.

Lika trovärdigt som förra snubben som skulle köpa en "ostrypt" från Tyskland och hade verken adress eller telefon nummer dit, eller det var "på den andra datorn".

Tyskarna har redan provat köpa ostrypa boxar och moddat originalen, det ger ytterst lite effekt mer, ingen märkbart.



Tyskarna vad faan vet dom ???? :confused: Idioterna köper älgskit för hundra spänn burken. :kocko . DEt finns andra metoder som jag forskar i huruvida dom är genomförbara eller ej .

Lägg upp bilder gjärna bara på kontakten
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Tyskarna vad faan vet dom ???? :confused: Idioterna köper älgskit för hundra spänn burken. :kocko . DEt finns andra metoder som jag forskar i huruvida dom är genomförbara eller ej .

Lägg upp bilder gjärna bara på kontakten

Hahahahah!

Vad Tyskarna vet om NSR 125? Svar: Allt! Surfa in på www.nsr125.de och kolla det forumet. En del av dom som hänger där har haft isönder allt på maskinerna och satt ihopa grejorna igen, Var en där som lyckades få en NSR att gå en bit över 200 km/h filmat. Dock inte med 125cc. Dom vet vad dom håller på med och dom har redan provat. Jag har redan frågat en hel del folk där som redan provat ostrypa CDI boxen OCH efter det när dom insåg att det inte ger någon effekt slänger ut en hel del pengar och köper nya CDI boxar som sägs ska ge mer effekt, svaret jag fick var något i stil med -"Hur du än gör kommer du inte få den att gå märkbart bättre". Dom rådde mig stark till att lägga alla dom pengar i första hand ist på trimrör och efter det annat cylinder kit.

Fråga efter bild där ist, ett helt forum för bara NSR. Dom har bilder och info om allt. Skriv på engelska bara om du inte kan Tyska.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Hahahahah!

Vad Tyskarna vet om NSR 125? Svar: Allt! Surfa in på www.nsr125.de och kolla det forumet. En del av dom som hänger där har haft isönder allt på maskinerna och satt ihopa grejorna igen, Var en där som lyckades få en NSR att gå en bit över 200 km/h filmat. Dock inte med 125cc. Dom vet vad dom håller på med och dom har redan provat. Jag har redan frågat en hel del folk där som redan provat ostrypa CDI boxen OCH efter det när dom insåg att det inte ger någon effekt slänger ut en hel del pengar och köper nya CDI boxar som sägs ska ge mer effekt, svaret jag fick var något i stil med -"Hur du än gör kommer du inte få den att gå märkbart bättre". Dom rådde mig stark till att lägga alla dom pengar i första hand ist på trimrör och efter det annat cylinder kit.

Fråga efter bild där ist, ett helt forum för bara NSR. Dom har bilder och info om allt. Skriv på engelska bara om du inte kan Tyska.


NSR är gjorde efter reglementen från olika marknader i tyskland går dom pis från början och skaffar man tyska delar så lär inte det funka så bra skulle jag tro
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
NSR är gjorde efter reglementen från olika marknader i tyskland går dom pis från början och skaffar man tyska delar så lär inte det funka så bra skulle jag tro

Tyska NSR går exakt likadant som svensk sålda NSR.

Och det säljs "ostypta" boxar i Tyskland precis som mång andra länder, Gick inte bättre med sådan heller.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
NSR är gjorde efter reglementen från olika marknader i tyskland går dom pis från början och skaffar man tyska delar så lär inte det funka så bra skulle jag tro

Btw: Hoppas du vet att alla Tyska delar precis som alla Svenska delar till NSR kommer från samma lager i Belgien?

:)

EDIT: Och finns dom inte i Belgien kommer dom från huvudlagret i Japan.
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Btw: Hoppas du vet att alla Tyska delar precis som alla Svenska delar till NSR kommer från samma lager i Belgien?

:)

EDIT: Och finns dom inte i Belgien kommer dom från huvudlagret i Japan.
Självfallet jag vet allt.

Hahaha Dom där finnarna e inte så dumma. Suomi power
 

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Padde skrev:
Btw: Hoppas du vet att alla Tyska delar precis som alla Svenska delar till NSR kommer från samma lager i Belgien?

:)

EDIT: Och finns dom inte i Belgien kommer dom från huvudlagret i Japan.

Du vill verkligen att grabben inte ska hitta nåt sätt o få dom och gå lite bättre? :tungan
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Självfallet jag vet allt.

Haha ja, jag tror också det. :hihi

NSR_Eskil skrev:
Hahaha Dom där finnarna e inte så dumma. Suomi power

Den dagen du får en NSR att ge märkbar effektskillnad genom att pilla med CDI boxen kan du dra upp denna tråden igen, Finns gammla trådar i ämnet som du kan söka efter där jag skrivigt om boxarna.

Detta har varigt uppe förr med NSRéns cdi box och har varje gång slutat på samma sätt, inget resultat. Lägg pengarna på vettigare trim ist.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
God_Of_Aprilia skrev:
Du vill verkligen att grabben inte ska hitta nåt sätt o få dom och gå lite bättre? :tungan

Jo självfallet vill jag det, skulle vart jätte roligt ju.

MEN faktum kvarstår fortfarande att jag hängt både här och på nsr125.de i snart 2 år och följt 20 om inte 30tals sånna här trådar. Och Tyskarna provar lite mer "hej vilt" när dom vill att hojarna ska gå fortare och en del på det Tyska forumet kör också med skl Trim CDI eller Ostrypt CDI och alla har gett mig rådet att avstå från det hela iom att det ger för lite effekt för att lägga både energi och pengar på det. Bara det jag försöker säga. Man kan få den att gå över nått varvtal lättare, det fick Tyskarna men i slutet ansåg dom själva att det LILLA dom fick ut var iprecip ingenting, ingen MÄRKBAR effekt, och utan märkbar effekt känns det ju inte jätte lönt. :tummenupp

Andledningen till att dom kan prova lite vildare där än här är ebay, Bra begagnade saker till låga priser och snabba leveranser i Tyskland.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Asså CDI:n är bara en del d fattar ju vem som helst. Skall man trimma så måste man ju gå igenom hela skiten simple as that bara det att CDI:n är intressant för mej eftersom min egen är kass (hojen köpt från tyskland som 80 km/h ).

Dessutom har jag väldigt lite förtroende för delar till nya modellen av NSR.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Asså CDI:n är bara en del d fattar ju vem som helst. Skall man trimma så måste man ju gå igenom hela skiten simple as that bara det att CDI:n är intressant för mej eftersom min egen är kass (hojen köpt från tyskland som 80 km/h ).

Dessutom har jag väldigt lite förtroende för delar till nya modellen av NSR.

Många motorcyklar har strypningar i CDI boxen.

Stannar den precis på 80km/h har du antagligen en black box om hojen är import från Tyskland och du behöver ingen ny CDI box, Bara ta bort varvtals strypningen (Black Boxen) som antagligen lär sitta under sitsen eller fram en bit under tanken.

Varför har du lite förtroende till nya NSR delar?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Många motorcyklar har strypningar i CDI boxen.

Stannar den precis på 80km/h har du antagligen en black box om hojen är import från Tyskland och du behöver ingen ny CDI box, Bara ta bort varvtals strypningen (Black Boxen) som antagligen lär sitta under sitsen eller fram en bit under tanken.

Varför har du lite förtroende till nya NSR delar?


HA å d har jag inte gjort redan . D fläckte jag bort 2:a dan jag hadde den.
Pisset går fortfarande kass bara 135 blås i nerförsbacken till jobbet varje morron.

Ang delarna : Alla vet ju att de va bättre förr. Dom gamla NSR går utaf bara djäveln
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
HA å d har jag inte gjort redan . D fläckte jag bort 2:a dan jag hadde den.
Pisset går fortfarande kass bara 135 blås i nerförsbacken till jobbet varje morron.

Ang delarna : Alla vet ju att de va bättre förr. Dom gamla NSR går utaf bara djäveln

Din hoj lär nu vara strypt till 11kw, Du har 2 strypningar kvar. Om du har NSR gammla modellen har du en strypning i avgasrörs mynningen och en i insuget. Har du Nya modellen har du en i avgasröret (1 svetsen in i systemet från cylindern hållet dvs inte i mynnigen utan du kommer få öppna röret) EDIT: Och självklart en i insuget på nya modellen också.

Finns för övrigt om du nu vill ha lite fakta om NSRéns CDI boxar inga strypa modeller som jag sa tidigare, eller rättare sagt modeller som du kan ostrypa. Det finns 2 olika modeller CI 639 och CI 636, Exakt samma effekt på båda. 636án är UK/Italienska och finska modellen och resten ska ha samma tror jag (inte säker).
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Ang delarna : Alla vet ju att de va bättre förr. Dom gamla NSR går utaf bara djäveln

Alla? Gammla NSR hade stora problem med bla. hela kylsystemet. Och nej dom går inte mycket bättre än nya NSR, Lite bättre går dom, dom ligger på 3-4 hästar med i motorn. Hoppas även att du vet att nya NSR motorn och gammla är näst intill identiska. Annan cylinder bland annat.

Dom flesta (näst intill alla) delarna i motorn är samma.
 

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
sandviken
Hoj
inväntar R1
någån här som då skule kunna förklara för mig varför min NSR-98 toppar 120-130 när alla pluggar är borta och det siter ett efektsystem på den??

har hört att de fins flera sm har samma problem som jag....
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
TaGGeN skrev:
någån här som då skule kunna förklara för mig varför min NSR-98 toppar 120-130 när alla pluggar är borta och det siter ett efektsystem på den??

har hört att de fins flera sm har samma problem som jag....

Hur mår din kolv?

Vad har du för trim system? Shark?

Bestyckning? Går hojen rent och har fin färg på stiftet?

Fungerar dina RC ventiler som dom ska? Har du kollat?

Edit: Om du plockar av cylindern om du nu har gjort det någon gång, och du tittar in på höger sida av cylindern där RC ventilen går in. Skruva av den lilla kåpan där du ser vajrarna osv som justerar ventilerna. Där går in 2 vajrar, På den ena vajern kan du justera dom och den andra sitter bara med en fjäder. Sitter den vajern du kan justera till höger eller vänter innanför den lilla kåpan?
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Din hoj lär nu vara strypt till 11kw, Du har 2 strypningar kvar. Om du har NSR gammla modellen har du en strypning i avgasrörs mynningen och en i insuget. Har du Nya modellen har du en i avgasröret (1 svetsen in i systemet från cylindern hållet dvs inte i mynnigen utan du kommer få öppna röret) EDIT: Och självklart en i insuget på nya modellen också.

Borta allt sånt där tog man bort i vintras
Aset skall va 11 kw nu men de e den inte.

Det jäklas överallt knasare,CDI,avgasventilen. så bara jag får rotat fram dom grejer jag vill ha så jäklar.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top