Bilder på CDI-Boxar Honda NSR

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
AndersJohansson skrev:
Ventilerna gick att dra längst upp om man drog i vajern dock så drig servit inte ditt när det öppnade runt 7000rpm utan det drog bara mitt emellan "low" och "high" På tomgången när dom självrengör så drog dom dock längst upp till "high" servot alltså...


Kompet?
Men ska kompet ge 40km/h ? :va


Ja vet ej, jag ska gå nu svarar senare ikväll om ni skriver nåt mer!!

NSR_Martin bytte väl cylinder till en annan betecknad cylinder och har för mig att hans topp hastighet ökade kraftigt. Hade du vajarna spända ordentligt?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
CDI+RC Valve+ Auspuff+gasare= troligen en rätt vass 125:a

Måste ju se till helheten som sagt CDI är bara ett steg i processen

Ja men felet är ju fortfarande att det är gör någon effekt. Därav ganska meningslöst.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Padde skrev:
Ja, då kvarstår ju fortfarande bara cylindern.

Här är länken till strpyningen jag pratade om innan. Förutsätter att ni redan plockat ut denna då ni kollar hojarnas prestanda. Länk


men du Padde. Jag skrev ju det längre upp. Jag hade bara pratat med dom som haft i början av körken och dom som haft i expansionkammaren...

Det var där jag kollade. Så det jag säger är att man också bör kolla här[/QUOTE] för det tror jag det är väldigt få som gjort...


Kanske var den pluggen som ställde till det för mig. Vrt ej och får nog aldrig veta heller :(
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
AndersJohansson skrev:
men du Padde. Jag skrev ju det längre upp. Jag hade bara pratat med dom som haft i början av körken och dom som haft i expansionkammaren...

Det var där jag kollade. Så det jag säger är att man också bör kolla här för det tror jag det är väldigt få som gjort...


Kanske var den pluggen som ställde till det för mig. Vrt ej och får nog aldrig veta heller :(

Ja vem vet kanske hade du en strpyning där med, Var det av den Nyare modellen av NSR hade du en troligtvis där.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Padde skrev:
NSR_Martin bytte väl cylinder till en annan betecknad cylinder och har för mig att hans topp hastighet ökade kraftigt. Hade du vajarna spända ordentligt?


Ja jag drog ju upp dom till max eftersom servot inte drog upp dom max!!

Så ja dom var 100% i topp men det kan ju vara den där andra "länk" pluggen som störrde det hela för den hade jag inte hört talas om förns jag började vara här...
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Padde skrev:
för det tror jag det är väldigt få som gjort...


Kanske var den pluggen som ställde till det för mig. Vrt ej och får nog aldrig veta heller :(

Ja vem vet kanske hade du en strpyning där med, Var det av den Nyare modellen av NSR hade du en troligtvis där.[/QUOTE]


Ja det hade jag.
Men han som hade en exakt lika dan ( samma färg samma årsmodell tysk import)
Han hade sin plugg i expansionkamaren.-..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
AndersJohansson skrev:
Ja jag drog ju upp dom till max eftersom servot inte drog upp dom max!!

Så ja dom var 100% i topp men det kan ju vara den där andra "länk" pluggen som störrde det hela för den hade jag inte hört talas om förns jag började vara här...

Så kan ju mycket väl fallet ha varigt!
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Ja men felet är ju fortfarande att det är gör någon effekt. Därav ganska meningslöst.



Jag skickar min CDi som sitter på nu så att du kan testa den på din , d e nå jävla skräpgrejer jag har som vägrar varva och dör vid 6500 rpm för att senare ta igen sig lite upp till 11-12000. En cykeldynamo skulle ge mer effekt änn d pisset
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
För att ostrypa en NSR så den går upp mot 160-170km/h är det att kolla!

Blackbox om det är import.

Går servot till "high".

Strpyningen i insuget.

Strypningen i avgasröret, 1a svetsen in från cylinderhållet.

Går inte hojen fullt ut nu mellan 150-170km/h någonstans bör det ligga tror jag starkt på att det är kompet i cylindern det hänger på. Martin bytade cylinder och fick helt annan effekt.

Edit: Inget 100% säkert, Men troligast.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
För att ostrypa en NSR så den går upp mot 160-170km/h är det att kolla!

Blackbox om det är import.

Går servot till "high".

Strpyningen i insuget.

Strypningen i avgasröret, 1a svetsen in från cylinderhållet.

Går inte hojen fullt ut nu mellan 150-170km/h någonstans bör det ligga tror jag starkt på att det är kompet i cylindern det hänger på. Martin bytade cylinder och fick helt annan effekt.


Skall skruva i helgen så tar jag reda på alla beteckningar å skit så tjafsar vi vidare då :tummenupp
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Jag skickar min CDi som sitter på nu så att du kan testa den på din , d e nå jävla skräpgrejer jag har som vägrar varva och dör vid 6500 rpm för att senare ta igen sig lite upp till 11-12000. En cykeldynamo skulle ge mer effekt änn d pisset

Hehe nädu jag orkar inte ta av/sätta på min och strula. :)
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Eskil skrev:
Skall skruva i helgen så tar jag reda på alla beteckningar å skit så tjafsar vi vidare då :tummenupp

Jag har ingen aning om det är så, Men kan vara. Jag står inte för att det stämmer. Lättast är nog om NSR_Martin skulle kommigt in eftersom det är den ända här som igentligen bytat cylinder på NSR och fått effektskillnad. Min har alltid gått så fort om man sätter på figarollit dvs ostryper.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Padde skrev:
Jag har ingen aning om det är så, Men kan vara. Jag står inte för att det stämmer. Lättast är nog om NSR_Martin skulle kommigt in eftersom det är den ända här som igentligen bytat cylinder på NSR och fått effektskillnad. Min har alltid gått så fort om man sätter på figarollit dvs ostryper.


Ok men skall ändå fixa med skiten den går alldeles för dåligt för å va ostrypt.
(drar inte ens min gamla moppe :mad: :mad: :huvet :huvet :huvet )
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Att ni orkar hålla på med dessa hojar. NSRen måste vara den sämsta konstruktionen om man vill ha en snabb hoj. Instabil motor och hög vikt. Jag körde min i 1 år och hade säkert isär motorn en 10 - 15 ggr. Vill man ha nått som faktiskt går fort och inte bara ser "läckert" ut så köp en TZR lr RG.

Tyvärr, men en NSR kommer aldrig blir snabbast, hur gärna man än vill.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
EBS skrev:
Att ni orkar hålla på med dessa hojar. NSRen måste vara den sämsta konstruktionen om man vill ha en snabb hoj. Instabil motor och hög vikt. Jag körde min i 1 år och hade säkert isär motorn en 10 - 15 ggr. Vill man ha nått som faktiskt går fort och inte bara ser "läckert" ut så köp en TZR lr RG.

Tyvärr, men en NSR kommer aldrig blir snabbast, hur gärna man än vill.


Du hade nog inte en NSR ska du se...
Vet många som lagt 160+ repor med sina...

Problemet som diskuteras här är avstrypningen...
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
AndersJohansson skrev:
Du hade nog inte en NSR ska du se...
Vet många som lagt 160+ repor med sina...

Problemet som diskuteras här är avstrypningen...

Min gick i 175 på mätaren men det gör inte att den va snabb för det. Den är tung. Jag vet att ni dissukterade avstrypning, men tråden började med hur man skulle optimera NSRens tändning. Vilket det inte finns någon anledning till då man aldrig kommer kunna få den effekten och smidigheten ur en NSR som gör den snabb.

Ni får tro hur mycket ni vill på att jag hade en NSR eller ej. Men ta rådet från nån som har lagt 4000 mil med en, plöj inte ner massa pengar i den! Den är inte värd det, inte på långa vägar.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
EBS skrev:
Min gick i 175 på mätaren men det gör inte att den va snabb för det. Den är tung. Jag vet att ni dissukterade avstrypning, men tråden började med hur man skulle optimera NSRens tändning. Vilket det inte finns någon anledning till då man aldrig kommer kunna få den effekten och smidigheten ur en NSR som gör den snabb.

Ni får tro hur mycket ni vill på att jag hade en NSR eller ej. Men ta rådet från nån som har lagt 4000 mil med en, plöj inte ner massa pengar i den! Den är inte värd det, inte på långa vägar.

Jag vet att du haft en för jag var här då du hade en del trådar om den hehe.

Nej du kanske inte tycker den är värt dom pengarna nu men då tyckte du nog det annars skulle du väl antagligen sålt den efter första raset.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Padde skrev:
Jag vet att du haft en för jag var här då du hade en del trådar om den hehe.

Nej du kanske inte tycker den är värt dom pengarna nu men då tyckte du nog det annars skulle du väl antagligen sålt den efter första raset.

Jag sålde den inte eftersom jag kastat den ut på ett fält så att den såg ut som en kasse skit, skulle kanske fått 5000 spänn för den som den stog. Så då fick den rulla hela sommaren, sen skaffa jag lite kåpor och sålde den till en kille i Malmö som körde hem den från Stockholm. :3freak
 
Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Top