Jag hade en NSR förut. Jag hade inga strypningar som dom vissar på
www.nsr125.com
Jag hade nytt tändstift, vilket var brunt, den drog rent genom hela registret och kolven var i bra skick. Mycket lite läckage ner till den första ringen.
Drivpaketet var nytt ( 14-36) ca 9000rpm 130km/h.
Bromsarna låg inte emot. Det var en -98 som hade knappa 2000 mil på mätaren, inget rassel eller liknande. ( Bra däck om det nu skulle spela någon roll)
Inget trottelstopp, inget i insuget, kolven var ju bra, inget i röret( kollade början och delade expansionskammaren) TOMT.
RC ventilen den sk. avgasporten / ventilerna drogs ej fullt upp av servot. Det drog endas upp till mitt emellan "low" och "high" om man kollade på servot... På tomgången drog det dock upp till "high" när det är tänkt att den ska kunna "själv rengöra".
Så jag smörjde upp portarna och drog upp dom till läget längst upp. Visst den gick bättre och gjorde den 120-130 innan kanske den gjorde 125-135 sen... och acceleriationen var bätttre. Men mer var det inte.
Edit: luftfiltret var ej igensatt
VARFÖR??
En kompis i klassen har också en NSR. Den var exakt likadan. Han provad med sin brors effektrör. Då gick den väl runt en 130 nånting sa han...
Han hade tagit bort strypningarna i insug och avgas som på
www.nsr125.com
VARFÖR SÅ SEG??
Han brors gick fullt ut runt 160. Det smo skiljde den mot våra vad vi kunnde se var att hans varvtalstopp satt bakvid lyset och inte under tanken som för mig och min klass kompis.
Har prata med fler killar också. Det samband vi kan hitta är att om du harvarvtalstoppet under tanken så går den inte fullt ut.
Har du det bak vid lyset så går dom fullt ut.
Det som skulle vara är ju då att dom med varvtalstoppet under tanken skulle ha någon fler strypning i röret. (Mellan början och expansionkammaren?)
+Att det skulle vara någon spärr så att RC-servot inte drar fullt upp.
NSR jag har kollat IRL
-00 fulleffekt
-98 fulleffekt
-98 ej fulleffekt
-95 ej fulleffekt
Säg till om det blev någonting som blev lite luddigt
Ja det var väl det jag ville säga och om nu någon kan berätta VARFÖR??
Tyvärr är min NSR nu krachad och inlöst så jag är inte behov av det men någon/några andra skulle säkert bli glada om vi nu kunnde lösa skiten