Bilder på CDI-Boxar Honda NSR

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
nsr_98_ skrev:
haj min nsr går bara i 135 en blackbox under tanken varvar 10000 på 6an skriker typ finns ju inga mer drev men den orkar inte gå fortare ska kolla den andra pluggen nu i avgasröret har kollat insuget och kröken vid cylindern där satt ingen ska man behöva köpa 190cc ?? eller effektsystem ?? svara mig gemnom att adda min msn och skriv till mej snarast eeemmmiiilll@hotmail.com

någon mer än jag som har samma fel min box sitter under tanken.
någon som vet var man kan köpa delar till nsren ?? typ nya kåpor behöver det för ja vill laka om min helt svart =) min nsr har en grön lampa som e monterad uppe brevid instrument brädan som lyser grönt när man slår på den ps den låter mesigt som fan inget tryck accar dåligt men vem vet ja kanske e för känslig =S den som gjorde nsr e ju helt dum i :kocko

min går i 140. :död mitt problem är att den inte varvar ur 6:an ordentligt. :fyllisar det sitter effektblås på min oxå! :yoparty

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
moje skrev:
nu har jag läst tråden men vissa saker framkommer lite suddigt.

- jag har en nsr 91, den e svensksåld, har den en strypt cdi? om den är strypt hur kan jag känna det, är det som ett varvstopp?

Nej, den det är den inte.

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
tackar för tippsen och "NSRtips.doc" har varit till stor hjälp :) Har kollat alla sakerna hittils och det måste nog vara rc'n som bara öppnar till 70% på min. Problemet är att det inte står något smidigt sätt som man kan kolla det på... Vet inte ens riktigt vilken del det är har ju bara kollat på deras bilder och man blir lätt lite förvirrad. Om det finns någon i nacka som har tid i helgen att hjälpa mig kolla om den öppnar helt och isf låsa den i högsta läget så skulle det vara guld värt!

Jusst nu går den som en påse nötter, runt 135 vill säga...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Magz skrev:
tackar för tippsen och "NSRtips.doc" har varit till stor hjälp :) Har kollat alla sakerna hittils och det måste nog vara rc'n som bara öppnar till 70% på min. Problemet är att det inte står något smidigt sätt som man kan kolla det på... Vet inte ens riktigt vilken del det är har ju bara kollat på deras bilder och man blir lätt lite förvirrad. Om det finns någon i nacka som har tid i helgen att hjälpa mig kolla om den öppnar helt och isf låsa den i högsta läget så skulle det vara guld värt!

Jusst nu går den som en påse nötter, runt 135 vill säga...

Kolla på servot som rör sig på höger sida om tanken. Mitt gick upp till fultt på tomgången och runt 70% vid 7-8000rpm.

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
AndersJohansson skrev:
Kolla på servot som rör sig på höger sida om tanken. Mitt gick upp till fultt på tomgången och runt 70% vid 7-8000rpm.

juste, tänkte inte på det :rolleyes: Varför gå längre in när man bara kan kolla på det. Dumma mig :huvet

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende