Bilder på era husdjur

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Måste lägga in en ny bild på Bus-Musse, nu jävlar har det tagit fart!

Bifogat

• mussebusen.jpg
    mussebusen.jpg
    45.5 KB · Visningar: 90

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
En katt med mani på att bita på klorna, undrar om man kan använda stopp-&-väx på dem :gnissla
..

Men det är väl helt normalt? Klorna på framtassarna vässar dom genom att klösa på grejer, företrädesvis soffor och annat man är rädd om, men bakklorna vässar dom genom att bita dom till rätt skärpa. Min katt höll på och tuggade på dom hela tiden!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ingen aning om det är normalt, det här är den enda katten jag har haft som har haft sån mani på att bita på klorna. Hon kan slita i dem ibland, precis som om hon biter bort lösa bitar. Ändå klipper jag dem ordentligt och hon lyckas aldrig få dem vassa så försöker hon vässa dem så är hon jävligt kass på det...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Någon veterinär här inne eller någon annan kunnig?

Har Rocky öronskabb eller inte? Det ser ju inte jättemysigt ut där inne iaf. :gnissla
Han kliar inte överdrivet mkt på öronen och det luktar inte heller konstigt.

Bilden var inte lätt att ta. :död

a5feyq.jpg

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Ett hett tips kan vara att uppsöka en veterinär och rådfråga denne, eller kolla i forumet på Zoonen.se (om det fortfarande är aktivt, van massa år sen jag var där inne senast)

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Casper.jpg

Ligger på magen och kollar tv med mig.

Bild012.jpeg

Lite äldre, och med sin söndertuggade favvoråtta.

Bild003.jpeg

Lilla Casper som jag hittade på jobbet (kör mjölktankbil) 28:e september 2008, då jag höll på att trampa på honom när han satt ihopkurad utanför mjölkrumsdörren i den kalla, blåsiga septembernatten. Då var han nog inte ens 12 veckor. Var knappt i storlek med min handflata och var full med koskit i pälsen och jamade som fan när jag kom. Var i valet och kvalet om jag skulle ta med honom eller inte.

Bonnen skiter ju i vilket. Dom har ju hur många katter som helst, vilket är för jävligt egentligen, eftersom dom skiter i dom. Men hur som... Sen kom det en vuxen katt och gjorde ett utfall mot honom och han ryggade tillbaka. Då beslutade jag mig för att ta honom med. Har tidigare haft katt, och den ena blev 21 år, och efter det så beslutade jag att inte skaffa någon ny. :(

Lägligt nog hade jag en tomkartong med mig på passagerarsidan som skulle användas som flyttkartong som innehållt provburkar som jag tog på jobbet, då jag två dagar tidigare just flyttat till mitt hus från lägenheten, i vilken han fick vara i tills jag kom till mejeriet. Tur då att det var på sista gården på rundan jag hittade honom. Så innan jag körde in på mejeriet så stannade jag utanför och gick med kartongen till bilen och satte den på passagerarsidan. Sen snabbade jag på med jobbet och kom ut och körde hem efter c:a 1½ timme. Och dagen efter var det veterinären som gällde, samt bad med något loppschampoo blaha.

Så sen dess lever han här och är en fartfylld och glad liten kille. :)

Last edited:

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06

Har Rocky öronskabb eller inte? Det ser ju inte jättemysigt ut där inne iaf. :gnissla

Om han inte typ hänger med öronen o skakar skumt på huvudet så hade jag inte varit orolig..
Topza ut lite o se hur det ser ut? Brukar mest vara smuts...
Har för mig att vi droppade barnolja i öronen på en kattunge jag hade som fick ohyra i öronen. Tog kål på det.

Så ta lite barnolja på topzen o gno rent så ska du se att han blir nöjd sen.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Använd INTE olja! Öron ska vara torra inte feta. Gå till en djuraffär och köp ÖRONRENS. Finns i alla djuraffären. Om katten inte har ont eller kliar sig mycket har den förmodligen bara mycket skit i öronen.

Ring till ett djursjukhus och fråga om du är osäker, dom kan hjälpa med mycket. Annars ta med katten till en djuraffär och be dom kolla. Minst en person i djuraffären måste ha gått djurvårdarlinjen och borde kunna se om det är skabb eller bara skit. :tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Phett! Jag får rensa lite och om han börjar klia frenetiskt senare så får jag kila in till veterinären.

:högtryckstvätt

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt

Har Rocky öronskabb eller inte? Det ser ju inte jättemysigt ut där inne iaf.

Jag tycker det ser ut som vanlig kattskit. (!)
Våra katter får snabbt smutsiga öron och måste tvättas ofta.
Nu saknar de ju mer eller mindre päls, så det både går snabbare och syns bättre.
Testa tvätta med öronrens som sagt eller en topz med lite vatten på.
Om inte kissen verkar ha några obehag tror jag inte att det är så farligt, men det kommer du kanske att se efter en rengöring.
Katter får faktiskt ofta både pormaskar och skitig hy. Det har jag lärt mig efter att jag blev med Sphynx.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nu saknar de ju mer eller mindre päls, så det både går snabbare och syns bättre.
Om inte kissen verkar ha några obehag tror jag inte att det är så farligt, men det kommer du kanske att se efter en rengöring.
Katter får faktiskt ofta både pormaskar och skitig hy. Det har jag lärt mig efter att jag blev med Sphynx.

Gäller samma sak med nakenhund. :) Dom måste man smörja på sommaren för att dom inte ska bränna sig i solen. :tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Har han skitit sig själv i örat menar du :confused:

Kia

Guest
Minns inte om jag lagt upp någon bild på vårat monster....

Bifogat

• ballemu.jpg
    ballemu.jpg
    16 KB · Visningar: 69

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Dricka ur plastskål funkar inte!

Bifogat