Bilder på era husdjur

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Den här hittade jag i garaget igår kväll......

IMG_2076.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har upptäckt att Luzze har börjat dräggla när han sover. Drägglar i mina ögon ganska mycket så min fråga är om någon har erfarenhet av detta från katter..uppkommit nyss och inget som han har "pysslat" med förut. Om det var från något han ätit så borde han ha kräkts vilket inte är fallet.

hmm:va
Vet att en del gosiga katter gör det samtidigt som de "trampar" men detta sker bara när han sover och det var i morse en stor pöl på golvet :gnissla, (trodde första att det var ett utspillt glas vatten på golvet).

Några förslag ? Pm:a gärna.

Öronen, ögon och päls ser fina ut, kanske är något slöare men vuxna katter som sover 16 timmar om dagen är ju inte ovanligt.

Fortsätter han dräggla mycket i kväll och natt så slår jag en pling och rådfrågar veterinär i morgon.

Edit.

http://www.katter.nu/faq/170.htm :brinnerup

Bifogat

• 2 zzz.JPG
    2 zzz.JPG
    35.9 KB · Visningar: 60
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Har observerat en mysko sak tre kvällar i rad.

Är kattvakt åt min mor. Går dit o vattnar o matar dom och tar då med mig Harry min Cavalier King Charles.

Hans ögon sprutar vätska och nosen blir helt blöt varje gång vi är där. Är det vanligt att hundar har kattallergi? :va

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Har observerat en mysko sak tre kvällar i rad.

Är kattvakt åt min mor. Går dit o vattnar o matar dom och tar då med mig Harry min Cavalier King Charles.

Hans ögon sprutar vätska och nosen blir helt blöt varje gång vi är där. Är det vanligt att hundar har kattallergi? :va

Vår hund är damm- och kattallergiker. Sen om det är vanligt eller inte vet jag inte. Nu ger jag honom en spruta varje månad och det hjälper verkligen.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har upptäckt att Luzze har börjat dräggla när han sover. Drägglar i mina ögon ganska mycket så min fråga är om någon har erfarenhet av detta från katter..uppkommit nyss och inget som han har "pysslat" med förut. Om det var från något han ätit så borde han ha kräkts vilket inte är fallet.

hmm:va
Vet att en del gosiga katter gör det samtidigt som de "trampar" men detta sker bara när han sover och det var i morse en stor pöl på golvet :gnissla, (trodde första att det var ett utspillt glas vatten på golvet).

Några förslag ? Pm:a gärna.

Öronen, ögon och päls ser fina ut, kanske är något slöare men vuxna katter som sover 16 timmar om dagen är ju inte ovanligt.

Fortsätter han dräggla mycket i kväll och natt så slår jag en pling och rådfrågar veterinär i morgon.

Verkar vara ganska olika hur mkt katter dreglar. Vår äldre dreglar som attan när han är på sitt bästa goshumör. Dock mer på min sambo än på mig, han kanske är totalt straight ändå? Vår lille dreglar inte alls. Däremot lämnar han oljespår på sänglakanen eftersom han ska sova mellan oss, under täcket varje natt. (Nakenfis)
Huruvida de dreglar när de sover vet jag inte, men är du säker på att de sover och inte har amorösa utsvävningar med kuddar, mm?
När de gör sånt är de precis som vilken karl som helst, dreglar, luktar öl och fiser.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Verkar vara ganska olika hur mkt katter dreglar. Vår äldre dreglar som attan när han är på sitt bästa goshumör. Dock mer på min sambo än på mig, han kanske är totalt straight ändå? Vår lille dreglar inte alls. Däremot lämnar han oljespår på sänglakanen eftersom han ska sova mellan oss, under täcket varje natt. (Nakenfis)
Huruvida de dreglar när de sover vet jag inte, men är du säker på att de sover och inte har amorösa utsvävningar med kuddar, mm?
När de gör sånt är de precis som vilken karl som helst, dreglar, luktar öl och fiser.

Luzze var nog bara inne i en fas, nu dregglar han inte mera:tummenupp

En favorit i repris på klätterfanatikern Rozzi (luzzes och hamiltons bror),
:( vad han fattas oss, tiden rusar iväg men saknaden är fortsatt stor.

Bifogat

• DSC00828.JPG
    DSC00828.JPG
    64.8 KB · Visningar: 82
  • rossi%20p%C3%A5%20suzuki%201.JPG
    rossi%20p%C3%A5%20suzuki%201.JPG
    97.2 KB · Visningar: 116

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Att en katt dregglar kan vara ett tecken på förgiftning.. Min gjorde det efter att ha knaprat lite liljor...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
n713892652_2267250_1708024.jpg

TÅ TÖÖÖT MED TRATTEN.

Bästa var när han skulle hoppa upp på bordet mellan två stolar men tratten gjorde att han var för bred så han slog i båda stolarna med tratten. Eller när han skulle äta och lyckades skyffla ut maten över hela golvet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
TÅ TÖÖÖT MED TRATTEN.

Bästa var när han skulle hoppa upp på bordet mellan två stolar men tratten gjorde att han var för bred så han slog i båda stolarna med tratten. Eller när han skulle äta och lyckades skyffla ut maten över hela golvet.

Haha, mina katter blir alltid lika glada av att se tratten :D Det där med maten känner jag igen, sen glömde jag ta bort locket på pottan så katten satt utanför och jamade och väl på plats så var det panik :hihi
Är det en Maine coon?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Haha, mina katter blir alltid lika glada av att se tratten :D Det där med maten känner jag igen, sen glömde jag ta bort locket på pottan så katten satt utanför och jamade och väl på plats så var det panik :hihi
Är det en Maine coon?

Det är norsk skogskatt blandat med nån slumpmässig nattvarelse som mamman träffade i skogen. Stackarn fick växa upp utan att veta vem hans pappa är och han har ändå inte blivit stenkastare eller knarklangare. :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Husdjur och husdjur... :)

Don Figurine, också kallad Figge. 3-åring, under inridning, snygg som få! :tummenupp

Bifogat

• Bild003.jpg
    Bild003.jpg
    71.1 KB · Visningar: 51

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
n713892652_2267250_1708024.jpg

TÅ TÖÖÖT MED TRATTEN.

Man ska aldrig skratta åt djur som måste gå med tratt, dom tycker det är pinsamt som fan!
(Men det går ju inte att låta bli...)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahh, du har också kartongkatter ser jag :D
Mina är likadana, nu håller vi på att packa inför eventuell flytt och vi har banankartonger lite här och där och lyfter man på en så nog fan rasar det ut ett kräk ur den.
Och mitt luddhuvud blir skitsur om han inte får sova i sin "jagga" som han har haft i snart 8 år. Det är han som ligger i botten...

Bifogat

• kräk.JPG
    kräk.JPG
    39.1 KB · Visningar: 119

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Här kommer några bilder på Saladdin.
Vill helst dricka direkt ur kranen. Husses skinnställ är ett favvoställe. När han var liten fick han duscha några ggr, nu är det inga som helst problem med det och här står han nyduschad (och glad).

Bifogat

• DSCN0993.jpg
    DSCN0993.jpg
    237 KB · Visningar: 90
  • DSCN1090.jpg
    DSCN1090.jpg
    234.5 KB · Visningar: 80
  • DSCN1162.jpg
    DSCN1162.jpg
    233.4 KB · Visningar: 68
  • nyduschad.jpg
    nyduschad.jpg
    232.6 KB · Visningar: 81

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Måste bara höra om det finns någon fler som har apporterande katter?
Melchior apporterade ganska friskt så länge han var ensam hos oss, nu när vi har Severin också har han dock fallit in i att mest titta på när "lillbrorsan" leker.
Severin apporterar som en väldresserad stövare eller nåt, ännu bättre än Melchior. Dessutom är jag helt säker på att hans "krrroorr!" när han springer efter kapsylen, vilket är hans favoritapportobjekt, är nån form av skratt...
Har försökt filma även Severins apporter, men misslyckats hittills, hoppas det kommer snart. Har bara en risig variant när Melchior apporterar: [YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JhfuGqB70Mc&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JhfuGqB70Mc&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning