Har observerat en mysko sak tre kvällar i rad.
Är kattvakt åt min mor. Går dit o vattnar o matar dom och tar då med mig Harry min Cavalier King Charles.
Hans ögon sprutar vätska och nosen blir helt blöt varje gång vi är där. Är det vanligt att hundar har kattallergi?
Vår hund är damm- och kattallergiker. Sen om det är vanligt eller inte vet jag inte. Nu ger jag honom en spruta varje månad och det hjälper verkligen.
Hej vad bra att det inte är SÅ ovanligt då
Är sprutan kortison då?
Har upptäckt att Luzze har börjat dräggla när han sover. Drägglar i mina ögon ganska mycket så min fråga är om någon har erfarenhet av detta från katter..uppkommit nyss och inget som han har "pysslat" med förut. Om det var från något han ätit så borde han ha kräkts vilket inte är fallet.
hmm
Vet att en del gosiga katter gör det samtidigt som de "trampar" men detta sker bara när han sover och det var i morse en stor pöl på golvet , (trodde första att det var ett utspillt glas vatten på golvet).
Några förslag ? Pm:a gärna.
Öronen, ögon och päls ser fina ut, kanske är något slöare men vuxna katter som sover 16 timmar om dagen är ju inte ovanligt.
Fortsätter han dräggla mycket i kväll och natt så slår jag en pling och rådfrågar veterinär i morgon.
nej det är inte kortison vad jag vet. Vi gjorde en allergiutredning hos veterinären och fick denna medicin. Kan kolla upp vad det är för något om du är intresserad.
Verkar vara ganska olika hur mkt katter dreglar. Vår äldre dreglar som attan när han är på sitt bästa goshumör. Dock mer på min sambo än på mig, han kanske är totalt straight ändå? Vår lille dreglar inte alls. Däremot lämnar han oljespår på sänglakanen eftersom han ska sova mellan oss, under täcket varje natt. (Nakenfis)
Huruvida de dreglar när de sover vet jag inte, men är du säker på att de sover och inte har amorösa utsvävningar med kuddar, mm?
När de gör sånt är de precis som vilken karl som helst, dreglar, luktar öl och fiser.
TÅ TÖÖÖT MED TRATTEN.
Bästa var när han skulle hoppa upp på bordet mellan två stolar men tratten gjorde att han var för bred så han slog i båda stolarna med tratten. Eller när han skulle äta och lyckades skyffla ut maten över hela golvet.
Haha, mina katter blir alltid lika glada av att se tratten Det där med maten känner jag igen, sen glömde jag ta bort locket på pottan så katten satt utanför och jamade och väl på plats så var det panik
Är det en Maine coon?
TÅ TÖÖÖT MED TRATTEN.
Bästa var när han skulle hoppa upp på bordet mellan två stolar men tratten gjorde att han var för bred så han slog i båda stolarna med tratten. Eller när han skulle äta och lyckades skyffla ut maten över hela golvet.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|