Bilder på era husdjur

Kia

Guest
passa på att ta några dammråttor när du ändå är däruppe :7peta

Den där verkar vara lika vild och tokig som våran minsting. :D Hur kom han/hon upp dit??

Ingen av de andra två var så här vilda när de var 12 veckor. Han river överallt i hela huset. Klättrar i gardiner, dricker ur obevakade glas, anfaller allt som rör sig under täcket osv...

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Ceasar från serien "Mannen som talar med hundar" föder upp pitbulls, han förespråkar så fort han får chansen att det är en fin ras.

Men också att det är människan bakom kopplet som formar hunden!

helt rätt klart det är människan bakom kopplet som styr om det blir en mördare eller ej .. .men nu är det många osäkra människor som itne kan nåt om hundar som köper kamphundar...
så ,klart dom ska förbjudas när dom kan göras farliga..

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Den där verkar vara lika vild och tokig som våran minsting. :D Hur kom han/hon upp dit??

Ingen av de andra två var så här vilda när de var 12 veckor. Han river överallt i hela huset. Klättrar i gardiner, dricker ur obevakade glas, anfaller allt som rör sig under täcket osv...

Va gäller vårat "skrälle" så tror jag det stavas halvårstrots :gnissla, har gått från att vara en snäll lugn ulltott till en nonstopp fullifan sladdande Rozzikopia.

Har sovrum på andra våningen och vi la en bred planka över till "månfönstret" helt enkelt, det duger så länge men ska försöka finna en snyggare lösning. En lampa i spiderlampan har gått sönder, jag anar den skyldiga :rolleyes:

Det snöade btw i helgen, såg för roligt ut när katten satt i fönstret och försökte fånga dem stora snöflingorna som virvlade förbi utanför :D.

Bifogat

• hamilton o plankan 1.JPG
    hamilton o plankan 1.JPG
    68.5 KB · Visningar: 97
Last edited:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Duschtajm....
Måttligt road jycke!

Bifogat

• 162 [1024x768].JPG
    162 [1024x768].JPG
    90.8 KB · Visningar: 107
  • 169 [1024x768].JPG
    169 [1024x768].JPG
    131.1 KB · Visningar: 47

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Skogstur i snön.

Bifogat

• skogspromenad042 [1024x768].jpg
    skogspromenad042 [1024x768].jpg
    142.1 KB · Visningar: 56

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
helt rätt klart det är människan bakom kopplet som styr om det blir en mördare eller ej .. .men nu är det många osäkra människor som itne kan nåt om hundar som köper kamphundar...
så ,klart dom ska förbjudas när dom kan göras farliga..

Men.... GE DIG!!!! Har du inga bilder på ditt husdjur att posta i den här tråden
så försvinn iväg nån annanstans.

Annars skickar jag kampkatten Svennis på dig!

Bifogat

• CIMG1279 (Large).JPG
    CIMG1279 (Large).JPG
    80.3 KB · Visningar: 78

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Duschtajm....
Måttligt road jycke!

haha känner igen det där.
Om han/hon inte gillar att ni duschar honom/henne testa att stoppa in massa bomull i örat innan ni börjat duscha. min blir mycket lugnare för det jobbigaste han vet som gör att han vill ut från duschen är vatten i öronen. annars älskar han vatten och simmar som en krokodil.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jaha då var Qila parad, med en Tysk i Norge. Satt och tänkte på att åren springer iväg hon blir 4 i sommar men det känns som vi precis fick hem det lilla yrvädret. satt och bläddrade i gamla bilder och kom fram till att innan 8 veckor så ser boxervalpar mer ut som marsvin än hundar:) för att sedan bli dom vackraste hundar som finns "ja enligt mig i alla fall". lite som den fula ankungen.

Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Jo eftersom jag har attackhundar,
som jag tränar på att försörja sig själva genom att äta försäljare(billigare än torrfoder och de kommer till dörrn själva) och små barn,,, om man får tag några.

Här är 2 på den gamla ( fullärda) och en på den nya som tror att en kvast är mat

PS
"Det kan vara bilder ifrån lata dagar en sommar ,som den "nya" inte har upplevt än!"

Bifogat

• Lat1.JPG
    Lat1.JPG
    186.8 KB · Visningar: 76
  • lat2.JPG
    lat2.JPG
    30.6 KB · Visningar: 55
  • Ver2.JPG
    Ver2.JPG
    36.3 KB · Visningar: 56

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tre generationer

Welona (1) , dottern El garbo (2) och hennes dotter Wilma Walewska (3).

Wilma Walewskaoch flera avkommor skördar fina framgångar på galoppbanan . Hästar är vackra djur men det arabiska fullblodet är i mina ögon den vackraste hästen :)

Welonas son El camillo (4) har likt sina syskon fått ärva sin mors vita strumpor:D

Bifogat

• Welona.gif
    Welona.gif
    46.1 KB · Visningar: 28
  • ElGarbo.jpg
    ElGarbo.jpg
    67.4 KB · Visningar: 31
  • Wilma Walewska.jpg
    Wilma Walewska.jpg
    17.4 KB · Visningar: 26
  • elcamillo.jpg
    elcamillo.jpg
    30.1 KB · Visningar: 30
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hello alla med husdjur, kanske främst ni med hundar och katter.

Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med.
Det är så att jag har lite ångest över att ta på mig ansvaret för en hund. Det känns som en SKITSTOR grej att skaffa hund.

Folk ser det som nödvändigt, så fort jag berättar att jag funderar på att skaffa hund (och det är ALLTID dom som INTE har egna djur) att berätta vilket misstag det kommer att bli samt hur låst man blir av att ha hund etc).
Detta, i kombination med att jag inte har världens starkaste ekonomi, gör att jag tvekar. Det är jobbigt att tveka :/ om jag kom fram till ett säkert ja eller ett säkert nej så skulle det vara skönt men jag har ju den där förbannade längtan efter en Ruby Cavalier King Charles och har haft länge.

Ni som har hund (och ni som har katter)..ångrar ni någonsin att ni köpte ert djur? Påverkar det er vardag på så vis att ni känner er låsta?
Går en stor del av er inkomst åt till husdjuret?

Jag har svårt att besluta mig för det mesta...men detta tar priset. Det är ju ett litet liv det handlar om :O inget man kan bara fimpa bort om man inte gillar situationen. Råd och funderingar och allt annat är välkommet! Men från folk som HAR djur eller har haft.

Tack så mycket på förhand
MVH Shirin

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke