Bilder på era husdjur

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Vår Kompis

Vi är kattvakt till i höst åt denna katt.

n730790851_402922_2326.jpg

Den är mycket gosig och snäll :)

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Här kommer en liten bild på min nu 1åriga staff

Bifogat

• Hund_liten.jpg
    Hund_liten.jpg
    190.8 KB · Visningar: 69

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Åh är det dags nu?
Amstaff va det va? :) Hur får du det att funka med jobbet och plugget?

Snaaaaart. :D Nästa helg.

En Ambull. (Amerikansk Bulldog. Jag hoppar över det här med terrier... )
http://www.blockybulldogs.com/svenska/BxLPups.htm

Jag har slutat att plugga och börjat jobba. I undantagsfall kan hunden följa till jobbet, men det känns sådär rent smittskyddsmässigt eftersom det är en liten klinik utan personalhundutrymme. Såå... som det ser ut nu köper jag en jävligt dyr hund till min pojkvän, som pluggar... :hihi ... men det får bli hunddagis eller hundvakt några dagar i veckan sedan när damen är tillräckligt gammal om han tycker att han blir för låst av "min" hund.

Tanken är att hunden och jag ska träna och vara rätt aktiva så att hon sover/vilar på dagarna är förmodligen det som är bäst för henne även när hon inte är valp längre.

Långsiktigt är tanken att hunden ska kunna vara med mig på jobbet och det är sådana jobb jag kommer att söka i framtiden.

Men nervös är jag... :)

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bulldogen pallar långa pass ensamma så det är inget du behöver vara orolig för.

Grym hund som iaf jag gillar very fucking mutch :D

Edit: Btw från vilken uppfödare/farm kommer din valp? :)

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Bulldogen pallar långa pass ensamma så det är inget du behöver vara orolig för.

Grym hund som iaf jag gillar very fucking mutch :D

Edit: Btw från vilken uppfödare/farm kommer din valp? :)

Skönt att höra från mer än ett håll! :)
Jag har hängt med valpens föräldrar på egen hand i stort sett ett helt dygn och mer sansade hundar (inomhus iaf...) får man leta efter.

Jag har också fallit som en fura för rasen, och ffa för Block och Lera, precis min typ av hund.

Uppfödarna är "the one and only in Sweden" efter mina mått mätt att sponsra med pengar :yoparty ;) : Blocky Bulldogs (www.blockybulldogs.com)

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Kul! Jag har aldrig haft den äran att träffa en Ambull, bara sett på bild. Stiliga är de. Vilken av dem är din?

:)

Blocky Bulldogs Princess Cutie Swirlypop (My little pony tema på kullen; ironin är inte död...)

Bifogat

• Swirly2.jpg
    Swirly2.jpg
    85.5 KB · Visningar: 37
  • Swirly.jpg
    Swirly.jpg
    115.7 KB · Visningar: 51
  • Swirly3.jpg
    Swirly3.jpg
    94.4 KB · Visningar: 39

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Skönt att höra från mer än ett håll! :)
Jag har hängt med valpens föräldrar på egen hand i stort sett ett helt dygn och mer sansade hundar (inomhus iaf...) får man leta efter.

Jag har också fallit som en fura för rasen, och ffa för Block och Lera, precis min typ av hund.
Jag kan förstå dig helt och hållet!

Sen har dom bra egenskaper så som att dom är väldigt bra vakthundar.

Ohh trevligt med bilder, man ser redan hur den börjar sätta duktigt med muskler :)
Har hört folk från olika håll snacka om foder osv till just den där rasen, dom jag har sett som är uppfödda av ägare med koll på fodret (läs inte ge hunden för mycket foder) blir riktigt snygga i kroppen.

Inget fel på dom övriga heller men jag gillar personligen när hunden ser slimmad ut framför lite överviktig.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:banana. Fick precis höra att det kommer bli mer kattungar från samma ställe där vi hämtade både Rozzi och Hamilton, nu är det bara att vänta på "lillkillen med vita tassar".

Namnförslag mottages via pm, har total idetorka :confused: (Rozzi var döpt efter ja gissa vem o hamilton efter F1-stjärnan)

Såhär roligt kan det bli när man överraskar katten...

Vem behöver en vakthund :rolleyes:

Bifogat

• imagehandler.jpg
    imagehandler.jpg
    68.5 KB · Visningar: 110
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
:)

Blocky Bulldogs Princess Cutie Swirlypop (My little pony tema på kullen; ironin är inte död...)

Den sötnosen hoppas jag få träffa när hon blir lite större:)

Inget fel på dom övriga heller men jag gillar personligen när hunden ser slimmad ut framför lite överviktig.

Det inte bara ser snyggare ut, hunden mår så mycket bättre dessutom:) Hundar ska vara agila, starka och tåliga, inga fetton!:D

Last edited:

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Den sötnosen hoppas jag få träffa när hon blir lite större:)

Det inte bara ser snyggare ut, hunden mår så mycket bättre dessutom:) Hundar ska vara agila, starka och tåliga, inga fetton!:D

Det ska väl minsann gå att ordna. :)

Ni har så rätt angående hull på hundar... :fakta

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hankatt= Raga.
Stämmer med smidigheten tycker jag.
Eller Norton - The unaproachabel.

Nja.. Fick en snilleblixt o kommer att kalla den nya officielt som Lillstrumpa med tanke på att han blir lillebror och har, förhoppningsvis, vita tassar.

Ang "se hur mycket hår som kom från sally"-tråden....så har "ulltotten" blivit av med "babypälsen". Trodde aldrig han skulle bli så lik Rozzi med tanke på att han hade betydligt längre och "spretigare" teckning som liten.

:va Föds höstkatter generellt med tätare päls än vårkatterna?

Bifogat

• hamilton.JPG
    hamilton.JPG
    69.5 KB · Visningar: 44
  • jag%20trivs%20b%C3%A4ttre%20h%C3%A4r%20d%C3%A4r%20jag%20kan%20lukta%20p%C3%A5%20blommorna.JPG
    jag%20trivs%20b%C3%A4ttre%20h%C3%A4r%20d%C3%A4r%20jag%20kan%20lukta%20p%C3%A5%20blommorna.JPG
    169.9 KB · Visningar: 39
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nja.. Fick en snilleblixt o kommer att kalla den nya officielt som Lillstrumpa med tanke på att han blir lillebror och har, förhoppningsvis, vita tassar.

Ang "se hur mycket hår som kom från sally"-tråden....så har "ulltotten" blivit av med "babypälsen". Trodde aldrig han skulle bli så lik Rozzi med tanke på att han hade betydligt längre och "spretigare" teckning som liten.

:va Föds höstkatter generellt med tätare päls än vårkatterna?

Inte kattlik nog?
[YOUTUBE-ID]ESf3aC4wDug[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]FceEYYZqPNI[/YOUTUBE-ID]

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Nursey skrev:
verkar som att jag kan få stöd. Jobbar dessutom i samma hus som jag bor..och jag jobbar deltid (för det mesta) plus att jag kommer kunna ha med mig voffisen till jobbet..oftast iallfall.

Låter ju som du har tänkt till, så det borde nog fungera. :)

Jag antar att du tait ledigt första tiden, så valpen får en chans att bli hemmastadd. Jag antar att det är en 8-veckors du kommer få hem, så det är ju ett tag innan man kan börja ensamhetsträna.

Mina råd till dig annars;

Ta vara på valptiden! Ha inte bråttom att han ska kunna både det ena och tredje på en gång, låt han vara valp, ni har förhoppningsvis 10-15 år på er att lära saker. (en överaktiverad valp kan bli en problemhund senare om det vill sig illa)
Ta iallafall första veckan utan en massa besök som ska beundra nytillskottet, låt honom bli trygg med sitt nya hem och dig först.
Gå en valpkurs! Ni behöver inte kunna allt när kursen är över, men det är roligt/nyttigt att träffa andra hussar/mattar och deras valpar, både för dig och din valp. (Mayas valpkurs kostade 950:)
Ha tålamod med rumsrenhetsträningen. En del lär sig fort, andra inte. Det är inte förrän hunden är 4-6 månader (rätta mig om jag har fel) som den ens har förmåga att "hålla sig".
Samma sak med ensamhetsträning, ta det som det kommer och gör ingen stor "grej" av det, så kommer nog det fungera bra när det är dags med det.

Du är inte ensam om att få kalla fötter när det börjar närma sig. Trots att jag haft Maya sen hon föddes så blev jag orolig på tanken att ha valp när det började närma sig att lämna iväg de andra två, det var ju 15 år sen Ronia var liten.
Men ta sakerna som de kommer, så finner du lösningar i samma takt som dom behövs.

Har du en bra uppfödare (som det verkar som) så kan du ju alltid vända dig dit när frågorna kommer.

Jag tror det kommer gå fint! Lycka till!:)

(Vi hoppas givetvis att vi får se er på Max 5 en torsdag i framtiden!)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Maya och hennes bror Spike. Tiden går fort när man har roligt, imorgon blir dom 6 månader.

För tillfället är Maya och Jessie hos sin uppfödare i veckorna eftersom jag är inlagd 2 veckor till. Tråkigt för mig, men nyttigt för ligist-Maya :D

Bifogat

• Spike (Medium).jpg
    Spike (Medium).jpg
    77.3 KB · Visningar: 37
  • SötMaya (Medium).JPG
    SötMaya (Medium).JPG
    50.4 KB · Visningar: 37
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...