Bilder på era husdjur

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Här kommer några bilder på Saladdin.
Vill helst dricka direkt ur kranen. Husses skinnställ är ett favvoställe. När han var liten fick han duscha några ggr, nu är det inga som helst problem med det och här står han nyduschad (och glad).

Fin! :tummenupp

Röda katter är gräjt!

Kanske skulle slänga in Rocky i duschen och se vad som händer. :hihi

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Måste bara höra om det finns någon fler som har apporterande katter?
Melchior apporterade ganska friskt så länge han var ensam hos oss, nu när vi har Severin också har han dock fallit in i att mest titta på när "lillbrorsan" leker.
Severin apporterar som en väldresserad stövare eller nåt, ännu bättre än Melchior. Dessutom är jag helt säker på att hans "krrroorr!" när han springer efter kapsylen, vilket är hans favoritapportobjekt, är nån form av skratt...
Har försökt filma även Severins apporter, men misslyckats hittills, hoppas det kommer snart. Har bara en risig variant när Melchior apporterar: [YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JhfuGqB70Mc&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JhfuGqB70Mc&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Mark apporterar gärna. Kommer tillbaka med bollen och lägger den i knäet på mig. Börjar man med det när dom är små brukar det funka.

Bifogat

• mark.jpg
    mark.jpg
    205.2 KB · Visningar: 64

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Mark apporterar gärna. Kommer tillbaka med bollen och lägger den i knäet på mig. Börjar man med det när dom är små brukar det funka.

Påståendet är helt korrekt. Äldsta katten brukar komma upp med leksaker i knät när man sitter i soffan alternativt i ansiktet när man försöker sova.

Har även lyckats lära honom att sitta istället för att svansa runt fötterna på en när han skall få mat. Jäkligt praktiskt. :D

*EDIT : Är det en renrasig Birma du har?*

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Måste bara höra om det finns någon fler som har apporterande katter?

Jo, båda mina siameser tycker det är kul att apportera även om det numera bara är den lilla som springer och hämtar skit. Gärna ihoprullade strumpor eller godispapper, har försökt med bollar men det är inte lika kul.
Men i själva verket tror jag att de bara vill ligga på rygg och leka med grejjerna och de blir förbannade av att man hela tiden kastar iväg leksaken :D

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
*EDIT : Är det en renrasig Birma du har?*
Jajjamensan. Mamma o Pappa har gjort sig bra på tävlingar i Sverige. En riktigt nyfiken och inteligent katt. Känner av sinnesstämningar hos människor och slutar genast upp med dumheter när jag säker "NEJ!". Jag trodde inte man kunde fostra en katt men det går utmärkt OM man börjar vid första kontakt.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fin! :tummenupp

Röda katter är gräjt!

Kanske skulle slänga in Rocky i duschen och se vad som händer. :hihi

Röda katter är speciella, min gillade också vatten :)

Jo, båda mina siameser tycker det är kul att apportera även om det numera bara är den lilla som springer och hämtar skit. Gärna ihoprullade strumpor eller godispapper, har försökt med bollar men det är inte lika kul.
Men i själva verket tror jag att de bara vill ligga på rygg och leka med grejjerna och de blir förbannade av att man hela tiden kastar iväg leksaken :D

Mina apporterar också. Hårband är favoriter. Har börjat köpa många och billiga för de har en viss tendens att alltid försvinna.:gnissla

Tyckte det var lite charmigt i början men när jag såg katten springa iväg med klockan ut från sovrummet, ner för trappen, in i vardagsrummet med mig efter, utan linser och yrvaken, och gömde den slutligen under soffan i biorummet då tyckte jag det var mindre kul...kattskrälle.

Rossi apporterade dammvippan :D

Last edited:

SvanteMannen

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
Duke -08
Uppdatering. Min lilla tjej fyller snart 1 år. Inte så liten längre, 15 kg, men inte för tung för att husse ska kunna lyfta upp och kramas lite.

Bifogat

• DSC00094.jpg
    DSC00094.jpg
    226 KB · Visningar: 58
  • DSC00132.jpg
    DSC00132.jpg
    226.7 KB · Visningar: 71
  • DSC00121.jpg
    DSC00121.jpg
    229.3 KB · Visningar: 65

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Å den senaste i gänget !

090826-640%20%282%29.JPG

090909%20%286%29.JPG

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Rundik: Fyfan va söt!

Här kommer ett par 1 vecka gamla på Musse, 17 veckor nu och nära 18kg.

Bifogat

• Muussen.jpg
    Muussen.jpg
    186.2 KB · Visningar: 50
  • Muussen%20135.jpg
    Muussen%20135.jpg
    157.5 KB · Visningar: 55

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Monster S4R
Mina små älsklingar :krama
Tyvärr har den stora skådat dom sälla jaktmarkerna, och den lilla är hos fodervärdar :(

Bifogat

• 001.jpg
    001.jpg
    217.7 KB · Visningar: 43
  • PICT0485.jpg
    PICT0485.jpg
    235.9 KB · Visningar: 47
  • CIMG0163.jpg
    CIMG0163.jpg
    217.3 KB · Visningar: 48
  • CIMG0245.jpg
    CIMG0245.jpg
    246.6 KB · Visningar: 46
  • CIMG0251.jpg
    CIMG0251.jpg
    250.3 KB · Visningar: 47
  • CIMG0013.jpg
    CIMG0013.jpg
    220.7 KB · Visningar: 51

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Lilla Bibbi då, 2 år gammal och inte ett rätt.
Dock renrasig Jacke.:)

Bifogat

• ny då 152.jpg
    ny då 152.jpg
    264.2 KB · Visningar: 75
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...