Bilder på wurpor...!!

Har du nån gång wurpat?


  • Antal röstningar
    0

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW S1000XR -17
Nu ser man ju varifrån Honda har fått designidéer ifrån till sin nya cbr1000rr. Tänker mest på fronten alltså.
cbr1000rr_1189145294.jpg

Haha, jupp hondas design team va hemma hos mig o kollade pa min hoj o sade direkt!! Fan grabbar dar har vi nagot som saljer!:tuttar
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
vet fan inte hur jag får in bilder här men kolla i mitt garage så finns ett av mina bidrag där iaf :yoparty
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
haha nä den blev skrotad, skulle kosta 77000 att laga den, fanns inte en hel pryl på den, till och med stödet var knäckt..vänstersidan såg rätt ok ut men högersidan som den landade på var som ett sweiserost...och sen kraschade den in i trottoarkanten i 140 knyck.. :dragspel
Det var ljuddämparen som tog i när svängen knäckte på slutet, jag trodde det var fotpinnen så jag la ner lite till.. men ljuddämparen fjädrar ju som bekant inte så den lyfte hela bakänden på hojen och sen var det godnatt :)

EDIT: rätt kass konstruktion när det e ljuddämparen som begränsar nerläggsvinklen på en sporthoj...
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
haha nä den blev skrotad, skulle kosta 77000 att laga den, fanns inte en hel pryl på den, till och med stödet var knäckt..vänstersidan såg rätt ok ut men högersidan som den landade på var som ett sweiserost...och sen kraschade den in i trottoarkanten i 140 knyck.. :dragspel
Det var ljuddämparen som tog i när svängen knäckte på slutet, jag trodde det var fotpinnen så jag la ner lite till.. men ljuddämparen fjädrar ju som bekant inte så den lyfte hela bakänden på hojen och sen var det godnatt :)

EDIT: rätt kass konstruktion när det e ljuddämparen som begränsar nerläggsvinklen på en sporthoj...

Håller med:) Fast i dagens läge så e det ju en sporttourer..:confused: Säger dom..fast vete faan om jag håller med, e skit nöjd med min,har haft den sen 04. Tycker den funkar kanon, På gata i alla fall:)
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Enda bilden jag har från en vurpa som gjordes med förra hojen.


Edit: Kom på att jag har en bild från när bakskärmen rök också. (tede-77 på bilden). Också från iskörning.
 

Bifogat

  • is_krach.jpg
    is_krach.jpg
    42.2 KB · Visningar: 149
  • is_krach_2.jpg
    is_krach_2.jpg
    65.5 KB · Visningar: 224
Last edited:

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Bilder på polaren. inte jag som tagit dom men.. vad ska man säga , där är rörelse i dom !

2003-04-02__ka_p__magen.jpg


P4023601.jpg
 

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Superduke R -12
qwertyuiopå

Det är ju nästan så man kan tro att du fronta bilen som syns på en av bilderna på väg in i garaget :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
qwertyuiopå

Det är ju nästan så man kan tro att du fronta bilen som syns på en av bilderna på väg in i garaget :D

Han hade för hög fart in i garaget och tog sig inte emellan bilen och sidvagnen, utan studsade som en flipperkula mellan...
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
qwertyuiopå

Det är ju nästan så man kan tro att du fronta bilen som syns på en av bilderna på väg in i garaget :D
Tänkte EXAKT samma sak. Även den där gröna vagnen (sidovagn till nån hoj?) i garaget ser lite tillskrynklad ut. :näsblod Men hur gick det med dig som körde då? Det är ju det som är huvudsaken.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tänkte EXAKT samma sak. Även den där gröna vagnen (sidovagn till nån hoj?) i garaget ser lite tillskrynklad ut. :näsblod Men hur gick det med dig som körde då? Det är ju det som är huvudsaken.

Panikbromsade av nån galen reflex i en kurva när en katt jävel hopade ut framför mig, gled på asfalt, sen tog det tvärstopp i ett vattenfyllt dike som gick snett under vägen jag körde på.

Brutit överarm och lårben höger lunga tog lite stryk och lite nervskador till foten, det var 2 månader sedan igår kväll, så jag jobbar på att återhämta mig. :gnissla

Har du inga fler bilder?? :mad:

jodå, men det blir liksom som dubletter, inte så stor skillnad på dom, morsan e inge vidare fotograf... :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top