Den kan inte ha varrt nå sön den inte.
Aj då! Den såg inte ut att vilja vara med att leka nåmer den där hojen... Hur gick det med dig?Min första vurpa!!
Aj då! Den såg inte ut att vilja vara med att leka nåmer den där hojen... Hur gick det med dig?
Ok, med tanke på hur hojen ser ut så verkar det vara ganska överkomliga skador du fått, även om uppflärkt haka och bruten käke låter lite otrevligt... Krya på dig!Nee det vill "han" inte heller..
Jodå det gick ju då lite bättre med mej.. Bröt tumbenet nere vid handleden, fläkte upp hakan och bröt käken.. annars bara skrapsår och blåmärken
Ok, med tanke på hur hojen ser ut så verkar det vara ganska överkomliga skador du fått, även om uppflärkt haka och bruten käke låter lite otrevligt... Krya på dig!
Gata = 0 vurpor!
Bana = 4 vurpor (ingen med bild dock)!
Vurpa nr.1:
- Falkenberg 1989, första tidskvalet för mig någonsin (1989). Krönet på baksidan innan DÅ den enda vänsterkurvan på banan. Hade innan kollat andra förares tider och resonerade som så här "Kan dem så kan jag!" Ut och värmde däck i 5 varv sedan djävlar... Jag kunde inte!!! Resultat = 40% mindre tankvolym, krökt gaffel och ingen start!
Slutsats: Det GÅR inte att ha allt för mycket acceleration upp över krönet om hojen inte är näst intill upprätt!
OBS! Det viktiga är inte att göra misstag utan att lära av dem man gör!
Tips! Försök, så gott det går och ibland med hjälp från kompisar/vänner att analysera eran vurpa och försök komma fram till en/flera KONKRETA faktorer som var orsak till att ni kraschade.
Efter min första vurpa funderade jag på VARFÖR och kom fram till, vilket kanske borde ha varit självklart men inte var för mig där och då, att gaffeln fjädrar ut/belastningen på framhjulet minskar kraftigt under acc. på toppen/baksidan av ett krön. Med lite lutning på hojen tappar således framhjulet mycket lätt greppet och man kraschar. Ovanstående räddade mitt liv några år senare i Norge när jag hamnade i just en sådan situation i allt för hög hastighet och med berg på ena sidan och mycket tät skog på andra sidan vägen. Med fel agerande där och då hade jag inte levt idag! Dvs. jag hade tur som gjort vurpan på bana innan!
Mvh!
// Niklas
Skogstur.
Min första vurpa!!
Det går inte är som en liten tant som skriker.3202177lägg upp filmen som arto visade mig på mobilen
Det går inte är som en liten tant som skriker.
kan inte lägga upp filmer...annars så är dom ju rätt coola....3205366så farligt var det ju inte, iof var jag rätt ap-radar!
men du fick ju med ett iallafall!
Satan, det måste gjort on att bli träffad av en meteor?
För nåt annat kan det väl inte ha vart?!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|