Bilder på wurpor...!!

Har du nån gång wurpat?


  • Antal röstningar
    0

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
mooslund skrev:
2508384 Fan va trött man blir på deras förbannade oljegrus!! Borde förbjudas:mad:

Gick det bra för dig ?

Stödgrus för asfaltskanterna som det heter var det... Inte mycket bättre det... Sprids upp på vägen ganska snabbt av bilar... Vägen helt täckt av grus i detta fall. Hände i fredags och jag kom lindrigt undan med en fraktur i foten.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136699
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Gellio skrev:
2508594 inte så konstigt att folk gör det då. när massa balla mc snubbar skriver överallt om deras vurpor. tycker att det är lite sorgligt. jag har precis tagit körkortet och jag är väll inte den där personen som håller hastigheterna exakt men lite försiktig får man ju vara. jag tänker varje dag att mina föräldrar inte ska få det där samtalet om att deras son ligger på sjukan med ett avslitet ben. komigen nu grabbar, vi yngre behöver förebilder.

EDIT: ni som kör på bana, ta inte åt er.

I början är man odödlig och ser bara andras vurpor som överträdelser av gränserna man själv anser vara så tydliga men med tiden kommer även du börja tänja på saker, Tycker det är naivt att ens tro att man inte kommer köra omkull och klandra folk som gör det. Statestiken talar emot oss och det är bara inse att förr eller senare ligger alla där som kör lite inspererat, Ofta är det inte ditt fel utan en dum bilist,

Och ja föräldrarna blir ledsna då man ringer från sjukhuset men ta med det i kalkulen så blir du inte besviken
 

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Gäddede
Hoj
ingen för stunden..
Har peppar peppar inte vurpat mer än stillastående av klantighet.. men däremot var det riiktigt nära en gång när en fågel fick för sig att hoppa upp framför mig på min fd kåphoj.

Men som tur var så gjorde jag precis som min pappa alltid sa åt mig när jag var mindre: ANVÄND huvvet ungj-vel! :tungan . (hann inte ducka)

kanske ska skriva härunder för poängens skull att det sluta med att jag var tvungen att plocka skjärtfjädrar från hjälm och visir i 20 min efteråt :tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Gellio skrev:
2508594 inte så konstigt att folk gör det då. när massa balla mc snubbar skriver överallt om deras vurpor. tycker att det är lite sorgligt. jag har precis tagit körkortet och jag är väll inte den där personen som håller hastigheterna exakt men lite försiktig får man ju vara. jag tänker varje dag att mina föräldrar inte ska få det där samtalet om att deras son ligger på sjukan med ett avslitet ben. komigen nu grabbar, vi yngre behöver förebilder.

EDIT: ni som kör på bana, ta inte åt er.
jag kan säga att jag kör med förstånd... i år har jag hållit mig på 2 hjul eller 4:a... å det har gått bra... jag har kört en del på bana.. å klarat mig där me.. varit utanför å vänt en gång men gått bra.. tråden startade när det fanns trådar med bilder på allt men inte på detta... å jag vet att denna tråden har avskräckt vissa lite om inte mycket... sen tror jag inte det e så många som lägger in bilder å vill mäta vems olycka/bild e värst... utan ta det som en utbildning om hur det kan gå... jag tycker bilden på killen i rullstol... ger mig en tankeställare... eller VV (rullgrus) som jag även känner kompisar som har råkat illa ut i sommras pga just de... vet inte vad jag vill säga med detta.. e trött å årkar inte läsa vad jag har skrivit.. kommer säkert läsa detta nån dag å tycka jag e dum i huvet.. men men... kör lungt grabbar...!!!
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Gellio skrev:
2508594 inte så konstigt att folk gör det då. när massa balla mc snubbar skriver överallt om deras vurpor. tycker att det är lite sorgligt. jag har precis tagit körkortet och jag är väll inte den där personen som håller hastigheterna exakt men lite försiktig får man ju vara. jag tänker varje dag att mina föräldrar inte ska få det där samtalet om att deras son ligger på sjukan med ett avslitet ben. komigen nu grabbar, vi yngre behöver förebilder.

EDIT: ni som kör på bana, ta inte åt er.

Tror inte att det är många som lägger in bilder på sina vurpor för att vara ball här... Se det som ett forum för att dela med sig av sina erfarenheter.
Du som nyligen tagit körkortet, ta lite lärdom om av det som berättas här, det kanske kan komma dig till nytta en dag...
Av de flesta saker som är roliga kan det finnas baksidor och det kan väl vara bra att man även vet hur dom ser ut eller...? Blodiga bilder betackar jag mig för... såna trådar väljer jag att inte läsa. Här är det tack och lov från såna som klarat sig och kan berätta om det.
Mitt tips till dig är att börja köra på bana om du inte gjort det redan och inte börja testa några gränser på gatan.

Jag tycker det var ett bra initiativ att starta denna tråd Bazooka!

Ni som lägger in bilder glöm inte att berätta vad som hände!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
17/5-04 karlskoga raceway ,,
drygt 100 mil gammal såg den ut såhär.
 

Bifogat

  • Kopia%20av%20en%20annan%20bild%20av%20resterna.jpg
    Kopia%20av%20en%20annan%20bild%20av%20resterna.jpg
    111.3 KB · Visningar: 493

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har inte läst hela tråden så någon annan kanske redan har kommit med denna kommentar:

NU FÖRSTÅR JAG VARFÖR MCFÖRSÄKRINGARNA ÄR DYRA!! :D
 

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 999
micke.r skrev:
2503477 Du är en sann entusiast du..

Hålla i cykeln, så den inte blir repig, eller ännu värre, börjar tumla runt :tummenupp

/ Micke


Det kanske bara är ett väldigt rejält nerlägg :confused:
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
lånade ut min förra hoj:huvet
 

Bifogat

  • Grabbed Frame a 6.jpg
    Grabbed Frame a 6.jpg
    56.4 KB · Visningar: 436

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Maffan skrev:
2508308 Synd att den e fejkad för att ställa på mässa,,, Den e påkörd bakifrån (bilen)

Åfan, så den är fejkad? Ser ju precis ut som den olyckan som hände i Bro (utanför Stockholm) för några år sedan...
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Maffan skrev:
2508308 Synd att den e fejkad för att ställa på mässa,,, Den e påkörd bakifrån (bilen)
Nja, det stämmer inte...
Den bilen o den hojen e tyvärr mkt verklig händelse.
Olyckan i Bro för ngr år sedan, 2 pensionärer i bilen + killen på hojen tvär dog.
Jag halvkänner en av ambulanspersonalen som kom till olycksplatsen, o dom fick räkna huvuden för att se hur många som fanns i bilen...

Mkt tråkig historia.



.../Yoshi
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Gellio skrev:
2508594 inte så konstigt att folk gör det då. när massa balla mc snubbar skriver överallt om deras vurpor. tycker att det är lite sorgligt. jag har precis tagit körkortet och jag är väll inte den där personen som håller hastigheterna exakt men lite försiktig får man ju vara. jag tänker varje dag att mina föräldrar inte ska få det där samtalet om att deras son ligger på sjukan med ett avslitet ben. komigen nu grabbar, vi yngre behöver förebilder.

EDIT: ni som kör på bana, ta inte åt er.

de 2 sorterna , de som har och kommer att vurpa.
jo den är bra.
du har precis tagit kortet, så delvis kanske den där inställningen "jag ska minsann inte vurpa" fortfarande finns kvar.
åtminstoned så hade jag den en gång, för länge sedan.

i en bil så blir det plåtskador , hjullåsning eller sladd på rullgrus, på hoj blir det marksyning.
att lära sig trilla rätt borde egentligen vara obligatoriskt på mc utbildningen. halkbana krävs för att få ta bilkort, men många har inte en aning om vad som händer då det går åt helvete på 2 hjul.

slappna av, håll ihop och släpp iväg hojen.....
efter ett par ggr går det nästan naturligt, men min första gång ville jag rädda hojen från repor, på rullgrus.
sjuksyster fick använda många meter plåster för o snygga till det efteråt....

det här med o skryta med coola bilder, well , jag ser inget fel i o skratta åt det efteråt. är ju inte som så att det blev gratis för ägaren o skaffa det där kortet, och om denne fick välja så antar jag att de flesta av er skulle vilja ha det ogjort.

men då det inte går o ändra på är det bara o acceptera. o varför inte dela med sig.

ang duccen som får marksyning.
min första tanke var "är inte det en väldigt dyr cykel ?"

annars var inte choppern helt fel den heller.....
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
krashad alla fordon jag kört, värsta var på en 125 motard då jag krossade höften läskigt när jag nu ska krasha den kommande street triplen
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har e mitt bidrag
Nu ser man ju varifrån Honda har fått designidéer ifrån till sin nya cbr1000rr. Tänker mest på fronten alltså.
cbr1000rr_1189145294.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top