Gellio skrev:
2508594 inte så konstigt att folk gör det då. när massa balla mc snubbar skriver överallt om deras vurpor. tycker att det är lite sorgligt. jag har precis tagit körkortet och jag är väll inte den där personen som håller hastigheterna exakt men lite försiktig får man ju vara. jag tänker varje dag att mina föräldrar inte ska få det där samtalet om att deras son ligger på sjukan med ett avslitet ben. komigen nu grabbar, vi yngre behöver förebilder.
EDIT: ni som kör på bana, ta inte åt er.
de 2 sorterna , de som har och kommer att vurpa.
jo den är bra.
du har precis tagit kortet, så delvis kanske den där inställningen "jag ska minsann inte vurpa" fortfarande finns kvar.
åtminstoned så hade jag den en gång, för länge sedan.
i en bil så blir det plåtskador , hjullåsning eller sladd på rullgrus, på hoj blir det marksyning.
att lära sig trilla rätt borde egentligen vara obligatoriskt på mc utbildningen. halkbana krävs för att få ta bilkort, men många har inte en aning om vad som händer då det går åt helvete på 2 hjul.
slappna av, håll ihop och släpp iväg hojen.....
efter ett par ggr går det nästan naturligt, men min första gång ville jag rädda hojen från repor, på rullgrus.
sjuksyster fick använda många meter plåster för o snygga till det efteråt....
det här med o skryta med coola bilder, well , jag ser inget fel i o skratta åt det efteråt. är ju inte som så att det blev gratis för ägaren o skaffa det där kortet, och om denne fick välja så antar jag att de flesta av er skulle vilja ha det ogjort.
men då det inte går o ändra på är det bara o acceptera. o varför inte dela med sig.
ang duccen som får marksyning.
min första tanke var "är inte det en väldigt dyr cykel ?"
annars var inte choppern helt fel den heller.....