bilder... Sviestads träningen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
Haha, du är ju fan inte klok nånstans.
:lol
Fast det ligger en del i det han säger med tanke på att det skiljer betydligt mer i ljudet mellan de olika 250/125 racers som körs än mellan de olika 600:eek:rna/1000-kubikarna. Du kan ju med ögonen förbundna höra om det är Håkan Olsson som kör förbi eller om det är en otrimmad RS. Min hoj har tex ett mycket dovare ljud än andra TZ:eek:r jag hört, oFFkeFFs TZ låter tex betydligt elakare och vassare. De enda fyrtaksthojardu kan särskilja är ju Skölds och Bj.O.rns Duccar och om de har orginalsystem elelr inte.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Är det bara jag som anser att tvåtaktsracer har en egen personlighet inbakat i sitt ljud? Man kan stå inne i depån och nicka igenkännande åt en fullkittad ex-VM hoj som är bestyckad precis på gränsen med sitt sylvassa ondskefulla ljud, eller åt det moderata lite mer mellanregisterbetonade ljudet från en relativt orörd Honda RS. Eller det drönande basljudet från någon som shortshiftar och kör fett. Ingen hoj är den andra lik.

När en fyrtakts radfyra kommer förbi så står man snarare där helt kall över det torra ljudet från en av tusentals massproducerade hojar utan själ.
Du kan nog få jobb på Ducati-klubben, de brukar dra samma floskler :)

tvåtakt :hej
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Fast det ligger en del i det han säger med tanke på att det skiljer betydligt mer i ljudet mellan de olika 250/125 racers som körs än mellan de olika 600:eek:rna/1000-kubikarna. Du kan ju med ögonen förbundna höra om det är Håkan Olsson som kör förbi eller om det är en otrimmad RS. Min hoj har tex ett mycket dovare ljud än andra TZ:eek:r jag hört, oFFkeFFs TZ låter tex betydligt elakare och vassare. De enda fyrtaksthojardu kan särskilja är ju Skölds och Bj.O.rns Duccar och om de har orginalsystem elelr inte.

Visst var det lite skämt lite allvar. Hur stora delar av varje får ni själv avgöra.;)
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
sandstream skrev:
Men va fan, har du gått och köpt ner dig?
Vad hände med din R1000?
Tappade suget lite av att åka gata efter alla dödsolyckor osv, så jag tänkte satsa på rookie 600 till nästa år om jag hinner lära mig köra tills dess. :)
 

sandstream

Guest
DreeTman skrev:
Tappade suget lite av att åka gata efter alla dödsolyckor osv, så jag tänkte satsa på rookie 600 till nästa år om jag hinner lära mig köra tills dess. :)
Gott att höra! Lycka till :tummenupp
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
sandstream skrev:
Gott att höra! Lycka till :tummenupp

Tack! Kan behövas!
Än så länge vinglar jag mest runt i uppvärmingstempo, men i tisdags så var det första gången jag körde nya maskinen å andra sidan, men det visar sig hur det blir. :)
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Goodstuff skrev:
Du kan ju med ögonen förbundna höra om det är Håkan Olsson som kör förbi eller om det är en otrimmad RS.

Japp, Håkans hoj låter mer illa än de andra tvitaktarna :rofl

/B
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chris Ash skrev:
Är det bara jag som anser att tvåtaktsracer har en egen personlighet inbakat i sitt ljud? Man kan stå inne i depån och nicka igenkännande åt en fullkittad ex-VM hoj som är bestyckad precis på gränsen med sitt sylvassa ondskefulla ljud, eller åt det moderata lite mer mellanregisterbetonade ljudet från en relativt orörd Honda RS. Eller det drönande basljudet från någon som shortshiftar och kör fett. Ingen hoj är den andra lik.

När en fyrtakts radfyra kommer förbi så står man snarare där helt kall över det torra ljudet från en av tusentals massproducerade hojar utan själ.
Nix, jag med! :hej
 

spectator

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
på landet
Hoj
flera
Så bra har nog ingen i 125 varit, men en låg 56 i 125 motsvarar säkert en hög 52 i 250.

Jag tror att 55 tid är fullt möjligt på 125 , vem har banrekordet på 56,4 ?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2000 Körde Maranen på 52.06 och Håkan Olsson på 56.45 det är de bästa tiderna jag har hittat.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
spectator skrev:
Så bra har nog ingen i 125 varit, men en låg 56 i 125 motsvarar säkert en hög 52 i 250.

Jag tror att 55 tid är fullt möjligt på 125 , vem har banrekordet på 56,4 ?

Klart som fanken det är fullt möjligt, de svenska förarna/hojarna är inte snabbast i världen. Men inte är det lätt inte.
 

spectator

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
på landet
Hoj
flera
Goodstuff skrev:
Vem blir det då? Niko? Rebien?


Rebien har trimmat hela våren hos Jansberg (men kör "standard") och hojen var grymt snabb senast,sen väger han 46 kg = klar 55 tid

Niko ? mekar han inte sönder något så är det möjligt.

Håkan kan 1000 spår runt svenska banor och mekar bäst samt snabbaste
hojen.

Gull har högt tempo i kroppen - Lacnac's favorit bana

jorå det blir snabba tider :banana
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag tvivlar på att det blir någon 55 överhuvudtaget i år. Men om det blir nån så blir det Niko som sätter den.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jag hade velat se Gull på en vässad 125a, på Falken hade han ju en orörd motor och gjorde ändå inte bort sig.
 

spectator

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
på landet
Hoj
flera
eus skrev:
Jag hade velat se Gull på en vässad 125a, på Falken hade han ju en orörd motor och gjorde ändå inte bort sig.

tycker det är bevis nog att "standard" räcker långt,rätt ihopsatt och bestyckad 05:a är snabbare än kittad och sönderkörd 02:a.och mycket billigare på köpet.
 
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top