Fast det ligger en del i det han säger med tanke på att det skiljer betydligt mer i ljudet mellan de olika 250/125 racers som körs än mellan de olika 600Victor skrev:Haha, du är ju fan inte klok nånstans.
![]()
Fast det ligger en del i det han säger med tanke på att det skiljer betydligt mer i ljudet mellan de olika 250/125 racers som körs än mellan de olika 600Victor skrev:Haha, du är ju fan inte klok nånstans.
![]()
Du kan nog få jobb på Ducati-klubben, de brukar dra samma flosklerChris Ash skrev:Är det bara jag som anser att tvåtaktsracer har en egen personlighet inbakat i sitt ljud? Man kan stå inne i depån och nicka igenkännande åt en fullkittad ex-VM hoj som är bestyckad precis på gränsen med sitt sylvassa ondskefulla ljud, eller åt det moderata lite mer mellanregisterbetonade ljudet från en relativt orörd Honda RS. Eller det drönande basljudet från någon som shortshiftar och kör fett. Ingen hoj är den andra lik.
När en fyrtakts radfyra kommer förbi så står man snarare där helt kall över det torra ljudet från en av tusentals massproducerade hojar utan själ.
Goodstuff skrev:Fast det ligger en del i det han säger med tanke på att det skiljer betydligt mer i ljudet mellan de olika 250/125 racers som körs än mellan de olika 600rna/1000-kubikarna. Du kan ju med ögonen förbundna höra om det är Håkan Olsson som kör förbi eller om det är en otrimmad RS. Min hoj har tex ett mycket dovare ljud än andra TZ
r jag hört, oFFkeFFs TZ låter tex betydligt elakare och vassare. De enda fyrtaksthojardu kan särskilja är ju Skölds och Bj.O.rns Duccar och om de har orginalsystem elelr inte.
Tappade suget lite av att åka gata efter alla dödsolyckor osv, så jag tänkte satsa på rookie 600 till nästa år om jag hinner lära mig köra tills dess.sandstream skrev:Men va fan, har du gått och köpt ner dig?
Vad hände med din R1000?
Gott att höra! Lycka tillDreeTman skrev:Tappade suget lite av att åka gata efter alla dödsolyckor osv, så jag tänkte satsa på rookie 600 till nästa år om jag hinner lära mig köra tills dess.![]()
sandstream skrev:Gott att höra! Lycka till![]()
Goodstuff skrev:Du kan ju med ögonen förbundna höra om det är Håkan Olsson som kör förbi eller om det är en otrimmad RS.
Nix, jag med!Chris Ash skrev:Är det bara jag som anser att tvåtaktsracer har en egen personlighet inbakat i sitt ljud? Man kan stå inne i depån och nicka igenkännande åt en fullkittad ex-VM hoj som är bestyckad precis på gränsen med sitt sylvassa ondskefulla ljud, eller åt det moderata lite mer mellanregisterbetonade ljudet från en relativt orörd Honda RS. Eller det drönande basljudet från någon som shortshiftar och kör fett. Ingen hoj är den andra lik.
När en fyrtakts radfyra kommer förbi så står man snarare där helt kall över det torra ljudet från en av tusentals massproducerade hojar utan själ.
Bj.O.rn skrev:Japp, Håkans hoj låter mer illa än de andra tvitaktarna![]()
/B
spectator skrev:Så bra har nog ingen i 125 varit, men en låg 56 i 125 motsvarar säkert en hög 52 i 250.
Jag tror att 55 tid är fullt möjligt på 125 , vem har banrekordet på 56,4 ?
Goodstuff skrev:2000 Körde Maranen på 52.06 och Håkan Olsson på 56.45 det är de bästa tiderna jag har hittat.
spectator skrev:I år blir det 55.6 (Håkan har gått ner 8 kilo)
Chris Ash skrev:Klart som fanken det är fullt möjligt, de svenska förarna/hojarna är inte snabbast i världen. Men inte är det lätt inte.
Goodstuff skrev:Vem blir det då? Niko? Rebien?
eus skrev:Jag hade velat se Gull på en vässad 125a, på Falken hade han ju en orörd motor och gjorde ändå inte bort sig.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |