Vissa som ligger i stora grupper och kör ser tydligen bara baklyset på hojen framför!.. Prova med att lyfta blicken, sluta lipa och håll höger nästa gång ni är ute och tourar
benkar skrev:Ja, många hojar blev det, kul! Och inga hojar i diket, känns bra, kanske bara att acceptera att det vid "storkörningar" får bli ett tempo några snäpp lägre än när man är ett mindre gäng ute, hade dock kul ändå, hoppas inte alltför många led av tempot..
Vädret, slutmålet... Blev mer mil än tänkt.. målet var Vaxholm, men vid Karby/Brottby såg det FÖR svart ut åt Åkersberga-hållet, och Fazer rapporterade per tfn från Vaxholm att det var blött på Boge, tack för det!, så vi vände västerut mot Sigtuna, allt enligt reservplan 2b, ver 31.4567c...
Andra hojåkare, i trakten av Kårsta mötte vi 4 st sporthojar, varav en röd, som blev VÄLDIGT förvånade över att möta oss... den röda hojens ändring av spårval var spännade se närmare på, såg skakigt ut... men det gick finfint!
Polis.. jo, dom var nog ute och luftade bilen där dom trodde det skulle vara som lugnast, på "cykelbanan" mellan Husby Ärlinghundra kyrka och Odensala kyrka. Hade precis rundat en lada, där vägen svänger 110 grader, så tempot var lugnt, men dom såg klart förvånade ut... Hann dock inte slita upp kameran...
Och väl framme på "Våfflan" så fick jag/vi säga hej till Galna Dansken, Fazer, J-bone mm, och därefter lite fika. VTRn är ju törstig, så jag blev glad när dom erbjöd gårdagens macka för halva priset, med hojåkarrabatt så blev det 20 kr för gammal macka och ny kaffe, finfint!
Kul att ses! Hoppas på bra septemberväder, kanske lite repris någon söndag då? Blir dock inget för mig nästa söndag, ingrottad i Rapidos StockholmsSnurr hela helgen, men helgen efter kanske.
Passar på göra lite smygreklam för "Snurren", häng på! Mer info HÄR!
Samt.. kameramissbrukare... slänger upp lite bilder, och som vanligt, PMa om du är med, och inte vill vara det... och Hakke lyckades fånga mig på bild ser jag.. hör till ovanligheterna...
/B
Last edited: