Bilister. Finner inga ord!.!!!

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Blanco skrev:
Hmmmmm, om bilen kommer i ganska hög fart mot rödlysena.... Om jag förstår det rätt, så har du gett bilen en kortare broms-sträcka genom att slänga dig ut i hans körfällt????

Det stämmer bra, men bilen rullar i det här läget i fart som lätt kan stoppas(om han velat) jag är ingen galning hehe...

Han hadde efter polaren bytt fil samt sett rödljuset sänkt hastigheten till normala farter, det var mer en muckande manöver att rulla vidare, vidare, vidare, tills han träffar... va ju ren trackning från hans sida.. gångfarter vi pratar om.

Bör nämnas att jag har mitt framhjul i höjd med polarens fotpinnar när han kör in i mig så jag kortade nog bara ner sträckan med 4 dm?

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Noyah skrev:
Det stämmer bra, men bilen rullar i det här läget i fart som lätt kan stoppas(om han velat) jag är ingen galning hehe...

Han hadde efter polaren bytt fil samt sätt rödljuset sänkt hastigheten till normala farter, det var mer en muckande manöver att rulla vidare, vidare, vidare, tills han träffar... va ju ren trackning från hans sida.. gångfarter vi pratar om.
Ja....Då är det en annan sak..... Hade blivit vansinnig..... Du tog väl uppgifter av han?? En anmälan kan ju va på sin plats....

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jora lite småtokig blev man ju.. nått i stil med !!½@#¤!!11 osv...
Han va inte så tuff när han stog utanför sin BMW M3.
Kollade att bilen inte va stulen, plockade person# och kollade på hans körkort att det va han...

Ska kolla på måndag vad försäkrings folket säger, lite sugen att anmäla men vet inte om jag orkar...
Om det hjälper försäkringsfrågan så gör jag det dock gärna...

Last edited:

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Noyah skrev:
Jora lite småtokig blev man ju.. nått i stil med !!½@#¤!!11 osv...
Han va inte så tuff när han stog utanför sin BMW M3.
Kollade att bilen inte va stulen, plockade person# och kollade på hans körkort att det va han...

Ska kolla på måndag vad försäkrings folket säger, lite sugen att anmäla men vet inte om jag orkar...
Om det hjälper försäkringsfrågan så gör jag det dock gärna...
hu har det gått sen då :confused:

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
philsson skrev:
undra jag också.. :confused:

Själv fick jag ersättningen efter 7 veckor och har nu köpt ny hoj. :yoparty
Fortfarande ingen ersättning för sveda & verk :(
näe det där med sveda å värk verkar inte vara mycket värt...men har du fortfarande ont efter 1 år!!! då kan man få ett par tusenlappar

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
philsson skrev:
Själv fick jag ersättningen efter 7 veckor och har nu köpt ny hoj. :yoparty
Fortfarande ingen ersättning för sveda & verk :(

Tror att du har upp till 1 år på dig att begära personskadeersättning då problem som du inte hade direkt efter skadan upptäckts. Men du bör absolut kunna få någon form av ersättning för t.ex fördyrade kostnader (buss, taxi osv) som du (kanske) haft.

Pajade mitt knä i en MC-olycka för några år sedan och då fick jag ut ersättning för 5% invaliditet från hojens försäkringsbolag (militärhoj) samt även från min hemförsäkring och en gruppförsäkring via jobbet. Så kolla ifall du har ngn olycksfallsförsäkring eller liknande.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
pajo skrev:
Tror att du har upp till 1 år på dig att begära personskadeersättning då problem som du inte hade direkt efter skadan upptäckts. Men du bör absolut kunna få någon form av ersättning för t.ex fördyrade kostnader (buss, taxi osv) som du (kanske) haft.

Pajade mitt knä i en MC-olycka för några år sedan och då fick jag ut ersättning för 5% invaliditet från hojens försäkringsbolag (militärhoj) samt även från min hemförsäkring och en gruppförsäkring via jobbet. Så kolla ifall du har ngn olycksfallsförsäkring eller liknande.
har redan anmält skadan till min olycksfallsförsäkring men som sagt först efter 1 till 2 år som den kan komma till nytta.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Sitter och inväntar svar från killens FB :tomten
Har inte polisanmält utan bara skickat in en saftig skaderapport med bilder och vittnesmål...

Påkörd bakifrån vid ett rödljus, hojen går i backen... känns ju som en lätt seger men man vet ju aldrig när det gäller FB...
ska bli kul att höra vart man lämnar in för skadebesiktning om det går igenom. Brukar lämna in hojen på Örby-mc både nära och bra, bara hoppas att det fungerar att lämna där... salta besiktningen lite... j-a bilister!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
spelar ingen roll om han såg dej eller inte, hans fel, hans försäkringsbolag SKALL ersätta ALLA skador på dig och din motorcykel. Pungt slut!

Och som vid alla olyckor, du tog väl dit polis?

//håkan

Noyah skrev:
Sitter och inväntar svar från killens FB :tomten
Har inte polisanmält utan bara skickat in en saftig skaderapport med bilder och vittnesmål...

alltid, alltid, ALLTID polis till olycksplats! .. det är det FÖRSTA FB kommer fråga dej om.

//håkan

pajo skrev:

har man varit på sjukhus och fått sig undersökt osv så är det nog närmare 5 år för "följdfel".

Min bror var dum nog att inte åka till sjukan när han blev påkörd bakifrån, "lite ont i nacken bara ju" .. nu har han ständig huvudvärk (ibland mindre, ibland mer) och koncentrationssvårigheter.
Får han ut nåt för det? SVAR: NEJ! eftersom det inte kan knytas till olyckan

//håkan

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fick idag besked om ersättning. Det beräknades på 4 veckors sveda och verk och blev 2600kr. Sicken tid det tog!. skriver för er som kanske hamnar i samma situation.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras