Bilister. Finner inga ord!.!!!

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Skönt att allt går framåt.. :)
Men hur är det med knät? Känns det bra? :va
Inte så roligt att redan i unga år få en livslång skada, om det nu skulle gått så illa...

Krya på dig!
/mvh Johan

Fängelsekillen :tungan
Kvar efter "skoltid", pga ingen hoj måste vara tungt. :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Ok, hojfirman är säkert på det klara med hur det "brukar" funka.
Men ring för böveln ditt f-bolag om du är osäker, det är ju bara dom som kan ge svar på vad som verkligen är rätt i ditt ärende :)
//Tobbe
Jo jag får göra det.. allt annat vore dumt. Se om jag hinner det innan vi lämnar hojen. De stänger kl 4 så jag har redan sumpat chansen för idag.

Extreem_ skrev:
Skönt att allt går framåt.. :)
Men hur är det med knät? Känns det bra? :va
Inte så roligt att redan i unga år få en livslång skada, om det nu skulle gått så illa...

Krya på dig!
/mvh Johan

Fängelsekillen :tungan
Kvar efter "skoltid", pga ingen hoj måste vara tungt. :gnissla
Jag var faktiskt hos läkaren i fredags och han tyckte att det såg väldigt bra ut. inte helt återställt tyvär men han bad mig återkomma om 4 veckor ytterligare och då sa han att om det var något kvar då så var det en bestående skada i detta fallet. Men det känns som att benet blir bättre och bättre. :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
fick tag på försäkringsbolaget trots allt. Kom ju på att de skulle jobba över idag så jag provade. De sa åt mig att ta med utrustningen så att en besiktningsman skulle kolla på det. :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Idag har jag varit hos Suziki verkstaden i Vetlanda för att få hojen besiktad. Mellan 40-50k sa han att reparationerna skulle gå på.
Jag lämnade utrustningen där också tillsammans med en kopia av breven jag fått från FB. Han nämnde då att han trodde att jag kunde få dålig ersättning gentemot vad jag har betalat för hojen. De hade någots slags register på datorn där på alla hojar som är till salu i Sverige men det visade sig inte finnas någon RGV250 till salu så istället gick han in på en utländs sida och fick fram ett marknadsvärde på 14k. Det är bra mycket mindre än vad jag har betalat för hojen. Antar att försäkringsbolaget har en egen lista, det jag är orolig över är hur pass det kommer gå att få ut rätt ersättning. Det kommer en gubbe från mitt FB och kollar på hojen nästa vecka.

JOCKE34

Hondaflyer
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600 RR -03
olycka

sånt där känns förjävligt..har råkat ut för samma sak men med bil mot bil..taskigt nog så ser nog vittnet att du är på fel körbana o glider..när de smäller..trots allt tänkte du nog rätt men de blev fel :confused: tror säkert inte du hade i tanken att kolla närmare på hans front precis.
de handlar ju trots allt om sekunder...du hade ju kunnat fixa de me en highsider åt höger.. :banana så hade du själv tagit en luftfärd ööövvverrr bilen... :tummenupp hoppas de fixar sig...
philsson skrev:
Var påväg till min kära mormor för att äta lite tårta på hennes födelsedag så kommer denna IDIOTEN! fram och sabbar hela min sesong.
Jag körde på huvudled och höll ca 60 på 50 väg helt plötsligt så åker en stillastående bil som står på en angränsande väg till höger mitt ut på min körbana och jag försöker väja men han fortsätter åt det håll jag väjar och vi frontalkrockar! :kocko
Han påstod att han aldrig såg mig. Inte fören de small. Och att han höll högst 10km/h vid smällen vilket jag hävdar var mer. 30km närmare. Jag han bromsa upp hojen lite men pga rullgrus så la jag den på backen innan den kasade in och mosade gafflar, instrumentering, styrkrona, toppkåpa mf, speglar mm under bilen. Krossade spoilern och kylaren på bilen. Själv rullade jag bredvid bilen åt höger efter att ha landat på knät! All utrustning förstörd!.
Han vill inte erkänna sig skyldig till något eftersom han säger att han stannade vid stopp och sen körde ut utan att se mig. :kocko Han ville även få det till att jag var vållande eftersom jag befann mig på hans vägbana!
såhär ser benet ut för närvarande. Skyddet tog smällen sen revs det bort så kom det igenom lite därav skrapsåret. Kan tillägga att det gör väldigt ont. Kom hem från akuten för några timmarsen. Tur att jag "klarade" mig så bra trots allt. Hade jag och hojen bytt plats vet jag åtminstonde vem som skulle fått betala min begravning. :huvet
Ville bara skriva av mig lite. Kommer nog bilder på hojen imorgon om jag kan röra på benet. Ville främst ha lite tips av er här hur jag ska gå tillväga försäkringsmässigt. Min hoj är halvförsäkrad och reparationerna jag räknat på övergår hojens värde. :4skrika Jag finner mig definitivt inte skylldig men det gör inte han heller. Dessutom har han ett vittne som står på hans sida.

Gjorde en snabb ritning i flash på hur det hela gick till. FLASH

Sitter extrautrustning på hojen såsom arrowsystem, trim CDI samt stålomspunna slangar och lite mer sådant lull lull. Hur tar man detta med försäkringsbolaget?

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
philsson skrev:
Idag har jag varit hos Suziki verkstaden i Vetlanda för att få hojen besiktad. Mellan 40-50k sa han att reparationerna skulle gå på.
Jag lämnade utrustningen där också tillsammans med en kopia av breven jag fått från FB. Han nämnde då att han trodde att jag kunde få dålig ersättning gentemot vad jag har betalat för hojen. De hade någots slags register på datorn där på alla hojar som är till salu i Sverige men det visade sig inte finnas någon RGV250 till salu så istället gick han in på en utländs sida och fick fram ett marknadsvärde på 14k. Det är bra mycket mindre än vad jag har betalat för hojen. Antar att försäkringsbolaget har en egen lista, det jag är orolig över är hur pass det kommer gå att få ut rätt ersättning. Det kommer en gubbe från mitt FB och kollar på hojen nästa vecka.

Haft den länge eller relativt nyinköpt? Är den relativt nyinköpt kan du använda dig av ditt kvitto du köpte hojen för. Detta för att få "rätt" värde på hojen. De brukar ta det i rätt stor beaktning i ett sådant fall, eftersom det då är ett "marknadsvärde".

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Badger skrev:
Haft den länge eller relativt nyinköpt? Är den relativt nyinköpt kan du använda dig av ditt kvitto du köpte hojen för. Detta för att få "rätt" värde på hojen. De brukar ta det i rätt stor beaktning i ett sådant fall, eftersom det då är ett "marknadsvärde".
Letat som en galning. Hittar inte kvittot!.. Kan kanske ringa och fråga om att få ett nytt från förra ägaren helt enkelt..

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Försök få med dig någon nästa gång du går till polisen, som kan verka som moraliskt stöd, och som kan käfta emot lite. Någon som blir vittne till, och kan påpeka för polisen att de begår tjänstefel genom att inte ta emot anmälan.

Skicka en e-post till den lokala tidningen och fråga om någon reporter har lust att göra ett "under-cover" reportage om hur jävla slöa snutjävlarna är.
Jag förstår att Chrolo skäms för sina kollegor i Jönköping så mycket att han inte törs skriva i den här tråden.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Philsson, jag körde förbi "din" korsning idag.
Gissa vad som hände? Två hästar knallar på vägen och jag får hålla ut till vänster precis innan korsningen.
Kan bara säga som så, gubbfan hade inte en susning om att du fanns på vägen!
Är då fan inget fel på sikten i den korsningen iaf, jag skulle utan tvekan polisanmält händelsen vid första sucken från gubben att det var ditt fel.
Sedan ngn km längre mot braås vid ett timmerupplag så kör en gubbe i vovlo 240 med berått mod rakt ut framför mig, dålig sikt? Ja, man såg ju bara en halv kilometer åt vardera hållet! :4skrika :4skrika
Är det ngn lokal hobby där uppe? Att köra ut framför folk med två hjul?
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Philsson, jag körde förbi "din" korsning idag.
Gissa vad som hände? Två hästar knallar på vägen och jag får hålla ut till vänster precis innan korsningen.
Kan bara säga som så, gubbfan hade inte en susning om att du fanns på vägen!
Är då fan inget fel på sikten i den korsningen iaf, jag skulle utan tvekan polisanmält händelsen vid första sucken från gubben att det var ditt fel.
Sedan ngn km längre mot braås vid ett timmerupplag så kör en gubbe i vovlo 240 med berått mod rakt ut framför mig, dålig sikt? Ja, man såg ju bara en halv kilometer åt vardera hållet! :4skrika :4skrika
Är det ngn lokal hobby där uppe? Att köra ut framför folk med två hjul?
//Tobbe
förlåt mig om jag tolkar dig fel nu men menar du att han inte kunde sett mig pga hästen och att det var mitt fel och att han borde gjort en polisanmälan?. :va Din text var lite luddig.. hoppas du menar allt dedär med omvända roller

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
förlåt mig om jag tolkar dig fel nu men menar du att han inte kunde sett mig pga hästen och att det var mitt fel och att han borde gjort en polisanmälan?. :va Din text var lite luddig.. hoppas du menar allt dedär med omvända roller
Hm....jag menade det till din fördel och att gubben inte var tillräckligt uppmärksam.
Sedan var det en annan gubbe som körde ut framför mig igår.
Sorry, var inte meningen att vara luddig. :)
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Hm....jag menade det till din fördel och att gubben inte var tillräckligt uppmärksam.
Sedan var det en annan gubbe som körde ut framför mig igår.
Sorry, var inte meningen att vara luddig. :)
//Tobbe
Nej ingen fara.. så nu har någon varit i "min" korsning.. det känns ju bra att man kan få ett omdömme av någon annan också. :tummenupp
FB skulle höra av sig i mitten på nästa vecka ang ersättning. :) väntar...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
Nej ingen fara.. så nu har någon varit i "min" korsning.. det känns ju bra att man kan få ett omdömme av någon annan också. :tummenupp
FB skulle höra av sig i mitten på nästa vecka ang ersättning. :) väntar...
Med tanke på att hästkrakarna gick på höger sida och jag kände mig tvungen att gå över i mötande körbana med en friskt mullrande stånka så var man ju väldigt uppmärksam både på havremopparna och andra eventuella faror.
När jag körde igenom korsningen så tänkte jag "Vaf.. det var ju här philsson smällde, gjorde verkligen gubben stopplikt?"
För jag kan inte säga att det var dålig sikt, han måste brustit i sin uppmärksamhet helt enkelt.
Precis som dåren i volvon gjorde framför mig i korsningen ngn kilometer längre bort.
Han kommer på en väg och har sikt i princip hur långt som helst, men inte en chans att han tänker stanna. Nädå, rätt ut framför mig. :huvet
Vad som är mkt vanligt ute på landsbygden är ju att man hittar på egna trafikregler, man känner "alla" och det är ens egen väg och här brukar man köra såhär...sådetså!
Som sagt, jag hade varit skogstokig på gubben om han försökt anklaga mig för att orsaka den olyckan.
Att du skulle varit över på fel körbana, jo men dra den om rödluvan med!! Spåren börjar ju för fan bara ngr meter efter/före avtagsvägen!
Hoppas försäkringen ersätter dig själigt för hojen och utrustningen nu bara.
Håller tummarna för dig philsson :tummenupp
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Med tanke på att hästkrakarna gick på höger sida och jag kände mig tvungen att gå över i mötande körbana med en friskt mullrande stånka så var man ju väldigt uppmärksam både på havremopparna och andra eventuella faror.
När jag körde igenom korsningen så tänkte jag "Vaf.. det var ju här philsson smällde, gjorde verkligen gubben stopplikt?"
För jag kan inte säga att det var dålig sikt, han måste brustit i sin uppmärksamhet helt enkelt.
Precis som dåren i volvon gjorde framför mig i korsningen ngn kilometer längre bort.
Han kommer på en väg och har sikt i princip hur långt som helst, men inte en chans att han tänker stanna. Nädå, rätt ut framför mig. :huvet
Vad som är mkt vanligt ute på landsbygden är ju att man hittar på egna trafikregler, man känner "alla" och det är ens egen väg och här brukar man köra såhär...sådetså!
Som sagt, jag hade varit skogstokig på gubben om han försökt anklaga mig för att orsaka den olyckan.
Att du skulle varit över på fel körbana, jo men dra den om rödluvan med!! Spåren börjar ju för fan bara ngr meter efter/före avtagsvägen!
Hoppas försäkringen ersätter dig själigt för hojen och utrustningen nu bara.
Håller tummarna för dig philsson :tummenupp
//Tobbe
Du såg alltså mina bromsspår. :)
Har redan fått besked från FB att de kommer att ersätta mig utrustning och hoj men de har verderat hojen till 14k enligt en lista de hade. Trots det så finns det INGA RGV till salu hos någon handlare i hela Svea så jag förstår inte vad dom utgår från i den prissättningen. Kommer förståss inte gå med på det beloppet.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
Du såg alltså mina bromsspår. :)
Har redan fått besked från FB att de kommer att ersätta mig utrustning och hoj men de har verderat hojen till 14k enligt en lista de hade. Trots det så finns det INGA RGV till salu hos någon handlare i hela Svea så jag förstår inte vad dom utgår från i den prissättningen. Kommer förståss inte gå med på det beloppet.
Visst såg jag bromsspår.
14000 känns väl lågt tycker jag, inte för att jag är 100 insatt i vad dom är värda.
Men du vet ju vad du gav, har du kontaktat säljaren och frågat om inte han har en kopia på kvittot?
Går ju lätt att spåra via bilregistret om du glömt vad han heter osv.
Håll dig nu bara till sanningen så att ni inte skriver ett nytt kvitto med högre värde, det är mkt lättare att hålla sig till sanningen än lögner :)
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Visst såg jag bromsspår.
14000 känns väl lågt tycker jag, inte för att jag är 100 insatt i vad dom är värda.
Men du vet ju vad du gav, har du kontaktat säljaren och frågat om inte han har en kopia på kvittot?
Går ju lätt att spåra via bilregistret om du glömt vad han heter osv.
Håll dig nu bara till sanningen så att ni inte skriver ett nytt kvitto med högre värde, det är mkt lättare att hålla sig till sanningen än lögner :)
//Tobbe
Jo det är skälvklart Det får bli ett kvitto med samma prislapp som jag gav för hojen. Tack för att du påminde mig hade faktiskt glömt bort det :tummenupp
Tar telefonen nu och ringer..

EDIT: Ingen hemma.. :gnissla

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
Jo det är skälvklart Det får bli ett kvitto med samma prislapp som jag gav för hojen. Tack för att du påminde mig hade faktiskt glömt bort det :tummenupp
Tar telefonen nu och ringer..

EDIT: Ingen hemma.. :gnissla
Slarver! :7peta :)
Men om nu bolaget hinner kontakta dig igen så säger du bara till dom att det budet inte kan godtas och att du fortfarande letar efter kvittot, det är ju bara du som har att vinna på och vänta.
Inte för att bolagen brukar vilja betala ut ngt i raketfart i vanliga fall :rolleyes:
Men glöm nu inte detta igen! :fatta! :hihi
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Slarver! :7peta :)
Men om nu bolaget hinner kontakta dig igen så säger du bara till dom att det budet inte kan godtas och att du fortfarande letar efter kvittot, det är ju bara du som har att vinna på och vänta.
Inte för att bolagen brukar vilja betala ut ngt i raketfart i vanliga fall :rolleyes:
Men glöm nu inte detta igen! :fatta! :hihi
//Tobbe
Nu fick jag tag på dem!.. :banana De skickar kvittot så fort de kan. Känns gött!.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
philsson skrev:
Nu fick jag tag på dem!.. :banana De skickar kvittot så fort de kan. Känns gött!.
Skönt för dig, med det i din hand så är det bara att upplysa bolaget om läget och tala om att det är utifrån den uppgiften som dom ska ersätta dig.
:tummenupp
//Tobbe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tobbeviking skrev:
Skönt för dig, med det i din hand så är det bara att upplysa bolaget om läget och tala om att det är utifrån den uppgiften som dom ska ersätta dig.
:tummenupp
//Tobbe
De sa så till mig att eftersom jag köpt hojen ganska nyligen så skulle jag kunna få ut ersättning av kvittot då de inte räknar med så hög marknadssänkning på bara 4 månader.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024