Bilister. Finner inga ord!.!!!

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Solid snake skrev:
Vad var det jag sa till dig innan, som jag tjatade att du inte skulle köra utan kort, och du fixade kortet, tänk om du inte hade haft det nu!

Nu ska jag inte vara sån, men det var ju en jäääävla idiot till bilist, synd på hojen också, hoppas du reder dig!

Som det ser ut så är det egentligen hans fel, men han har ju vittne på sin sida så du kommer nog förlora, men han ska ha sett dig innan han körde ut tycker man.

Det får väl försäkringsbolagen eller polisen bestämma, jag hade iofs runt 30 vittnen på min sida när jag krockade så.

Han kan ha 1000 vittnen om han så vill men vi har fortfarande trafikregler som gäller i detta landet. Stoppskylt innebär att man först ska stanna och sen har man väjninsplikt mot korsande trafik. Har han inte sett nån innan han kör ut men ändå lyckas köra på nån så har ju inte vägen varit fri och då har han inte tittat tillräckligt. Solklart hans fel!
Men saken hade varit ännu mera solklar om han kört in i sidan på bilen i stället för att väja för då hade han inte hunnit ut så långt som han gjorde men vem fan hade valt att INTE väja??
Man är ju bara människa.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
säger som dom andra anmäl idioten!!
och sen, hur troligt är det att man kör ut på en 50 väg i 10km/h o fortsätter köra 10 km/h även fast man kommit över korsningen? :kocko

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
var på polisstationen i JKPG idag och skulle anmäla killen. Hade med mig en kopia av allt material jag skickade in till försäkringsbolaget. Polisen jag pratade med sa att jag inte kunde anmäla honom på mina grunder. Polisen har inga bevis att gå på bla bla.. att jag inte bara kunde anklaga någon för nåt sådär, han ville inte ens kolla på de materialet jag hade med mig. Jag frågade varför inte? nej de funkar inte så i ett sånthär fall sa han då. När jag ringde igår så sa de i Eksjö att de bara var å komma ner då förklarade jag hur allt gått till också. :7peta

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Polisen verkar ha "kört" med dig. Är inte helt ovanligt i jpk för att slippa jobb, trist men sant. De har skyldighet att ta anmälan, Eksjö är rätt ute.

Som när en tjej går in och anmäler en våldtäkt och polisen frågar "är du säker på att du har blivit våldtagen" Har du bevis för det ....

L

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Badger skrev:
Polisen verkar ha "kört" med dig. Är inte helt ovanligt i jpk för att slippa jobb, trist men sant. De har skyldighet att ta anmälan, Eksjö är rätt ute.

Som när en tjej går in och anmäler en våldtäkt och polisen frågar "är du säker på att du har blivit våldtagen" Har du bevis för det ....

L
hur ska man ta sig tillväga? jag vill såklart lämna bilderna mm till polisen i samband med anmälan. Kan jag ta det på telefon?. Alltså eftersom de inte ville ta/gick inte ta emot min anmälan på stationen?. :va

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Smidigast är väl ifall du lämnar in det i Eksjö, och gör där en anmälan. Du kan även göra det via telefon och lämnar grejerna senare.

Det är lågprioriterat, det är därför polisen i jpg är lite kinkiga. Men de är definitivt skyldiga till att ta det. Går definiera "vållande till kroppskada" "Vårdslöshet" mm.

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Polisen är alltid skyldig att ta emot en anmälan, att man ska kunna bevisa brott för att få göra en anmälan faller ju på sin egen orimlighet, det är polisens jobb att utreda och finna bevis. Detta är ett klart tjänstefel. De kör antagligen med dig för att du är ung och de inte vill ha en massa arbete. Men stå på dig, när man är ung vill nästan alla vuxna trycka ner dig. Du kan ringa in anmälan. Se till att få en kopia som du kan visa försäkringsbolaget.

Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Pinjong skrev:
Polisen är alltid skyldig att ta emot en anmälan, att man ska kunna bevisa brott för att få göra en anmälan faller ju på sin egen orimlighet, det är polisens jobb att utreda och finna bevis. Detta är ett klart tjänstefel. De kör antagligen med dig för att du är ung och de inte vill ha en massa arbete. Men stå på dig, när man är ung vill nästan alla vuxna trycka ner dig. Du kan ringa in anmälan. Se till att får en kopia som du kan visa försäkringsbolaget.

Helt rätt.

Fixa kopian till försäkringsbolaget ..........

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Kopia på polisanmälan. Du kan även nämna att det gäller för ditt försäkringsbolag. (de är rätt vana vid det) i många fall är polisen mer eller mindre en sorts handläggare för försäkringsbolagen, komiskt nog. För typ trafikbrott, stöld, rån, inbrott, skadegörelse mm.

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Papperskopia på polisanmälan som polisen fyller i. De borde skicka ut en till dig automatiskt men det kan man inte vara säker på när de inte ens vill ta emot anmälan.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Badger skrev:
Kopia på polisanmälan. Du kan även nämna att det gäller för ditt försäkringsbolag. (de är rätt vana vid det) i många fall är polisen mer eller mindre en sorts handläggare för försäkringsbolagen, komiskt nog.
så jag kan göra en komplett polisanmälan via telefon och få papper? hemskickade?.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
3e ggn jag ringer nu.. de säger hela tiden att jag ska återkomma om 10 minuter att ingen är ledig. :kulspruta

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tro det eller ej efter att har ingt 5ggr så blev jag till sist upprigt. Han tjabblade bort mig och snackade massa om att när det väl kommer till kritan så brukar båda åka dig av någon anledning att jag också gjorde något ovidkommande.
Att jag skulle ta kontakt om jag orkade och ville med eksjö ang ärendet och att det isf bara var för att göra livet surt för bilföraren och att det inte tillförde mig något. Han klankade på mig att jag hade gjort fel och inte tillkallat polis till platsen vid olyckan mm mm.. att jag hade skickat in papperna till försäkringsbolaget utan att sätta mig ner och prata med dom öga mot öga på ett kontor.
Däremot sa han vissa bra saker som att jag skulle ta kontakt med FB och träffas för att prata om det.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
morlock skrev:
Om den där animationen är accurat så ser det ut som det är ditt fel, du söker dig till krock istället för att väja till höger.
det blev lite dumt ritat kan jag hålla med dig om. Jag väjar vänster innan bilisten åker ut dit i princip. Har förklarat det innan hur jag tänkte.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
morlock skrev:
Om den där animationen är accurat så ser det ut som det är ditt fel, du söker dig till krock istället för att väja till höger.

Det kan bara inte bli hans fel där hur mycket nån än vill ha det till hans fel.

Bilistens fel till 100%, du får inte köra ut i korsningen om du är till hinder eller
fara för övrig trafik på den väg du skall in på,

Det är dessutom helt och fullt tillåtet att köra om tex en lastbil MITT i korsningen,
att det sen inte är direkt smart att köra om en lastbil där är en annan sak
men fullt lagligt.

Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
philsson skrev:
tro det eller ej efter att har ingt 5ggr så blev jag till sist upprigt. Han tjabblade bort mig och snackade massa om att när det väl kommer till kritan så brukar båda åka dig av någon anledning att jag också gjorde något ovidkommande.
Att jag skulle ta kontakt om jag orkade och ville med eksjö ang ärendet och att det isf bara var för att göra livet surt för bilföraren och att det inte tillförde mig något. Han klankade på mig att jag hade gjort fel och inte tillkallat polis till platsen vid olyckan mm mm.. att jag hade skickat in papperna till försäkringsbolaget utan att sätta mig ner och prata med dom öga mot öga på ett kontor.
Däremot sa han vissa bra saker som att jag skulle ta kontakt med FB och träffas för att prata om det.

Du har min sympati just nu.
1. Din hoj är påkört
2. Han som körde på den jävlas med dig
3. Din egen familj stödjer inte dig
4. Polisen ignorerar dig

Stå på dig.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
ljustut

Pinjong skrev:
Ljustuta är rätt bra när man ser bilister komma fram i korsningar. Om man nu har den funktionen. Annars finns det många bilister som är halvt blinda, vid en bussfärd med en dubbeldäckare så körde en bilist rakt ut framför bussen vid en 110 väg. Hur missar man en fyra meter hög knallgul koloss komma på vägen.

Vill påstå att detta kan leda till massa elände. Föraren kan se det som ett klartecken att köra ut. Kommunikationen blir ju envägs å det är ju inte lltid som man ser saken lika (som framgår i allt övrigt här).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024