Bilköp - hjälp en villrådig!

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Vad stod det i beskrivningen då, 3D lackering, bitvis och persienner i bak? ;)

Hoppas ni löser er av med det där skrotet utan dröjsmål.
Beskrivningen var dessvärre inte i närheten av bilens egentliga skick - isf hade jag inte ens brytt mig om att lägga ett bud!
Enda "tröst" i den soppan var att man som privatperson kunde hävda distansköplagen och slapp således undan att förbindas till affären och utan några kostnader (förutom 50 mils diesel samt en dag jag aldrig får igen).

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kommer ihåg en Mercaskåpa jag snubbla över på en parkering, bitvis vit och rostig som få med stor reklamblaffa på som löd typ; Vi bygger Sverige

Tog något kort vill jag minnas men vet inte hur många mobiler bak det finns i, humor oavsett med det utlåtandet när vem som helst skulle ha dömt ut den att rosta av när som helst.
Ohhh Peab garanterat infra

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Beskrivningen var dessvärre inte i närheten av bilens egentliga skick - isf hade jag inte ens brytt mig om att lägga ett bud!
Enda "tröst" i den soppan var att man som privatperson kunde hävda distansköplagen och slapp således undan att förbindas till affären och utan några kostnader (förutom 50 mils diesel samt en dag jag aldrig får igen).

Du får leva på att ni, förmodligen, kommer skratta åt det sen ;)

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fråga till folket -
Är C*apostrof*eed nht att satsa på...?
Hittade en med den lull-lullen jag vill ha för en trevlig slant!

Har dock aldrig kört en Kia, vet ej om de är tillförlitliga/något att ha, roliga (nåja, allt är relativt) att köra, billiga att äga, vilken årsmodell man ska ha etc etc
Har ju så jävla långt till alla säljare/firmor!
Någon...?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det är helt OK bilar, vettiga och billiga i drift tills saker börjar rackla där i häradet 20000 mil.

Men jag förstår fortfarande inte varför du väljer bort de bästa bilarna att köpa för ditt ändamål - eller så missförstår jag ändamålet totalt…

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja det är helt OK bilar, vettiga och billiga i drift tills saker börjar rackla där i häradet 20000 mil.

Men jag förstår fortfarande inte varför du väljer bort de bästa bilarna att köpa för ditt ändamål - eller så missförstår jag ändamålet totalt…
…och det är….?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Från trådstarten:
"Som rubriken antyder så ska en andrabil införskaffas och kraven är inte speciellt många.
Det ska vara en diesel, kosta mellan 80-100' och vara driftsäker/låga ägandekostnader."

Jag vet inte om Kia's dieslar är bra, men Kia generellt är väl bra men lite tråkiga.
Jag tar tråkig 7 dagar i veckan framför en "rolig" bil som går sönder var 5 tusende mil och har en massa småfel däremellan.

Jag träffade på en gammal bekant i helgen som just köpt sin första Kia, efter att ha haft många Japanska bilar (mest Subaru) innan, han var jättenöjd, med allt utom en sak, den tog sig inte dom utlovade 46 milen på en laddning, han skulle åka en rundtripp på 40 mil, men efter 20 när det var dags att äta lunch konstaterade han att det inte skulle räcka hem, så han tvingades att stödladda medans dom åt.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Uppskattar alltid att läsa andra trådskapares "hur gick det sedan" så jag får väl bidraga själv med gott exempel...

För de som är intresserade och läst i tråden så kan jag meddela att det köpts in en A3:a 2.0 Tdi -14 som sambon är toknöjd med!
Så nu är allt frid o fröjd i hemmet igen...
;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...