Bilköp - hjälp en villrådig!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Köp min crv 2013. Diesel.
OBS, diesel.

Haft den sedan ny, mycket bra bil, men behöver inte två bilar så den ska bort under sommaren.

PS diesel

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Köp min crv 2013. Diesel.
OBS, diesel.

Haft den sedan ny, mycket bra bil, men behöver inte två bilar så den ska bort under sommaren.

PS diesel
Sambon kommer köra denna till 90% och hon kommer tycka att CR-V:n är gigantisk!
o_O
Synd då det är ju en sådan bil man söker med få ägare och (förmodar jag) full historik...

Nå, får lägga till Honda Civic på listan över möjliga kandidater.
:tummenupp

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Diesel är en mycket dålig idé på en andrabil av många anledningar. Vet man inte sådant skall man hålla sig från tipstrådar om bilar. Basta.

Regel 1: Måste man fråga om bilköp, välj japanskt.

Regel 2: Har jag inte specifika behov innefattande tex dagliga resor över 10-15 mil, välj bensin.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
o_O
Synd då det är ju en sådan bil man söker med få ägare och (förmodar jag) full historik...

Crv är nog en lite höjd civic, hon ser bra och den har ljust fint skinn. ?
Glastak!
Diesel (!) -värmare
Kamera, navigator, nästan allt som fanns.

Bra pris, lovar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Diesel är en mycket dålig idé på en andrabil av många anledningar. Vet man inte sådant skall man hålla sig från tipstrådar om bilar. Basta.

Regel 2: Har jag inte specifika behov innefattande tex dagliga resor över 10-15 mil, välj bensin.
Jag tror många noterat din milda (...) fäbless för elbilar

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
o_O

Civic, 1.6 i-dtec, mycket trevlig diesel. Rekommenderas!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo dom är bra jag har ju Fiat i min Opel men bara så ingen tror att det är en Honda diesel.

Var det inte J.D Powers mätningar man skulle ta med flera skottkärror med salt?

Jag minns inte hur det var, men tydligen påverkade en trasig blinkers lika mycket som ett totalt motorras i deras ranking

Eller var det den andra amerikanska kvalitetsmätningen som folk som gillar amerikanska bilar brukar dra upp?

Jag är ganska övertygad om att listan ser totalt annorlunda ut i alla andra länder.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Var det inte J.D Powers mätningar man skulle ta med flera skottkärror med salt?

Jag minns inte hur det var, men tydligen påverkade en trasig blinkers lika mycket som ett totalt motorras i deras ranking

Eller var det den andra amerikanska kvalitetsmätningen som folk som gillar amerikanska bilar brukar dra upp?

Jag är ganska övertygad om att listan ser totalt annorlunda ut i alla andra länder.
Jo så är det sista jag såg från England så låg peugot i topp med minst fel 0,76 per bil sedan japaner och andra asiater men alldeles sist var volvo xc60 90 40 o ovan dessa var Mercedes ovan dessa kom Audi o bmw. Kontentan är att ju mera premium ju sämre bilar tydligen.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Det enda som är hugget i sten rörande mitt framtida bilköp är att det inte blir ngn fransos!!
:censored

Ägt tre fransoser o är väldigt klar med bilar från det landet!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det enda som är hugget i sten rörande mitt framtida bilköp är att det inte blir ngn fransos!!
:censored

Ägt tre fransoser o är väldigt klar med bilar från det landet!

Jag har flera gånger varit nära att byta sida och säga "Franskhatet är förlegat, NU är dom bra"

Men varje gång har någon som äger något franskt bevisat att Franskhatet är välgrundat.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag har flera gånger varit nära att byta sida och säga "Franskhatet är förlegat, NU är dom bra"

Men varje gång har någon som äger något franskt bevisat att Franskhatet är välgrundat.
Sambon peugot 207 är nu uppe i 22000 mil o det är nu bytt 2 bromsskivor fram och 2 omgångar belägg. 22 oljebyte o 10 luftfilter byten. Ca 10 talet halvljus lampor ett uppsmörjt förardörrslås.

Tja det är allt som har hänt på dom 22000 milen, just det absolut ingen rost någonstans o då kanske bilen tvättas 3 gånger om året o rullar på grusväg konstant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sambon peugot 207 är nu uppe i 22000 mil o det är nu bytt 2 bromsskivor fram och 2 omgångar belägg. 22 oljebyte o 10 luftfilter byten. Ca 10 talet halvljus lampor ett uppsmörjt förardörrslås.

Tja det är allt som har hänt på dom 22000 milen, just det absolut ingen rost någonstans o då kanske bilen tvättas 3 gånger om året o rullar på grusväg konstant.
Hon borde sälja den till El Presidente.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Thank you but no thank you!
Fransoserna får ni gärna behålla för er själva!
Jag föredrar också franskrost i mugg.

Vill man ha den genuina upplevelsen kan man köpa en billig LED ljusslinga från Wish och hänga på kepsskärmen så man får alla blinkande lampor i synfältet

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006

Eftersom jag inte vet varför, har du tid/ork/lust att informera varför? Iaf en eller två anledningar.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag föredrar också franskrost i mugg.

Vill man ha den genuina upplevelsen kan man köpa en billig LED ljusslinga från Wish och hänga på kepsskärmen så man får alla blinkande lampor i synfältet
Var nog mera av den känslan på VW polo gti,n o VW pasaten. Blir lixom aldrig någonsin mera en VW produkt i mitt garage.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin