Billig bankörning på Mantorp i Juni

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Gött!! Vilken grupp då?

Röd var det väl. Fan va kul, då blir det samma goa gäng som förra året på Mantorp :tummenupp

Vi får väl samla ihop oss och ha en "radhuslänga" som sist?

Du och Christer står för boende? (Förföraren skall väl prompt bo i tält, tror nog han skall med)

Last edited:

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Ja vi får väl gå igenom det imorgon kväll för du har väl inte ställt in "mötet" vän?? :)

Röd var det väl. Fan va kul, då blir det samma goa gäng som förra året på Mantorp :tummenupp

Du och Christer står för boende? (Förföraren skall väl prompt bo i tält, tror nog han skall med)

anatoli

carte blanche
Gick med
5 Oct 2007
Hoj
Blade-09

Bokad och klar! Men tog blå grupp. Ligger ju långsammare än er.. blir nog bra!

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002
Kul att se att ni ska dit Gixxlito och Richi-Rich :yoparty

Vi ses där.
Ha det
Rami

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
Fantastiskt att se så många av er med dig för.
Det blir bra att köra något bra race med broderliga folk :krama

Översatt från danska av Google translate, så jag ska inte skratta om det är nonsens :lol

Last edited:

Mr_persson

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
cbr 600rr
Jag är helt ny inom bankörning och undrar lite vilken grupp man ska välja. Jag har under flera år kört sm i motocross. Tror själv att jag passar väldigt bra på bana då känslan finns där.

Frågan är då om man ska "fega" och välja grön grupp eller testa blå? Om inget annat så borde man väl kunna byta grupp?:gnissla

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Lägger du tid på detta så blir du garanterat duktig, många av våra bästa började med mx. Fast det är ändå en viss skillnad i teknik och särskilt att vänja sig vid de höga hastigheterna etc (väldigt lätt att bromsa på sig i början med onödig krasch som följd, särskilt innan man lärt sig banan). Så mitt tips är att inleda i långsammaste gruppen, går det alldeles för sakta så kan du säkert byta grupp under dagen.

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Jag tror du hade kunnat välja blå grupp och passa där du har känsla för hojkörning. Jag tror dom kommer ha transponderservice om jag inte läst fel på deras sida. Och då kommer som flytta dig under dagen och sätta dig i den grupp du passar! Så välj den du känner :)

Jag är helt ny inom bankörning och undrar lite vilken grupp man ska välja. Jag har under flera år kört sm i motocross. Tror själv att jag passar väldigt bra på bana då känslan finns där.

Frågan är då om man ska "fega" och välja grön grupp eller testa blå? Om inget annat så borde man väl kunna byta grupp?:gnissla

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Betalt och klart! :yoparty

Kan bo hos morsan i Linköping (30 min bort). Funkar det eller vill man bo närmre?

Är gammal och bekväm, så inget jävla tältande bara. :dummer

Mr_persson

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
cbr 600rr
Tackar så mycket för de snabba svaren! :) Har en planerad körning på Anderstorp innan så hinner i alla fall träna lite. Ska bli riktigt kul att testa detta.

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
Tackar så mycket för de snabba svaren! :) Har en planerad körning på Anderstorp innan så hinner i alla fall träna lite. Ska bli riktigt kul att testa detta.

Om du skall köra på Anderstorp först, och Mantorp inte vara första gången du kör trackday, så bil jag rekommenderar Blå grupp.
Alla kommer att köra med transpondrar och från tiden kommer att skapas en ny klassificering efter 3 pass.
Så fel det inte kan gå :)

-Buggi-

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Hoj
2004 Yamaha YZF R1
Betalt och klart! :yoparty

Kan bo hos morsan i Linköping (30 min bort). Funkar det eller vill man bo närmre?

Är gammal och bekväm, så inget jävla tältande bara. :dummer

cool, ser vi fram emot att träffa dig :tummenupp

Personligen föredrar jag absolut att bo på området under arrangemanget.
För mig, atmosfären och stämningen i depån på kvällen, där du går runt och säger fibs och sparka däck, minst lika mycket en del av det att köra trackday, som att köra på banan.

Det är bara inte riktigt samma sak om man inte bor där :)

PS: Jag använder fortfarande Google translate från danska till svenska, så om det ser helt svart ut, så det är därför :3freak

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Personligen föredrar jag absolut att bo på området under arrangemanget.
För mig, atmosfären och stämningen i depån på kvällen, där du går runt och säger fibs och sparka däck, minst lika mycket en del av det att köra trackday, som att köra på banan.

Det är bara inte riktigt samma sak om man inte bor där :)

Och jag förstår det är någon enstaka Tuborg som gäller till kvällens barbeque, allt annat är väl strängt förbjudet? :D

Är det många danskar som kommer?

NiclasHH

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
2017 BMW R1200R. Tidigare: 2013 Aprilia Caponord 1200, 2007 BMW F800S, 2009 BMW HP2 Sport
Vi Svenskar får väl hålla på Preppens blåa och surströmming så blir det ett kulturutbytesprogram plus mc-körning :)
Annars kan jag rekommendera att prova någon av de många mikrobryggerier som finns hos grannarna framför Tub*** & ****berg. :fyllisar
Skall bli riktigt sjovt (kul) med 4 dagar bankörning! Funderar bara hur jag skall få med mig tält och grunkor på hojen :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år