Hejsan. Jag har personligen inte direkt råd längre faktiskt att köra hoj på "elitnivå". Har för många andra utgifter ett tag framöver. Men någon gång i framtiden vill man ju ha en hoj igen att harva runt med billigt.
Är det något rykte, eller kanske vi kan starta ett, om standardracing med mindre effektfulla hojar som inte behöver däckbyte för varje pass? T.ex 1 set per helg i snitt räcker?
Finns det några nyproducerade hojar som ligger på eller runt 400 cc, ca 160-180 bakhjulsbredd, och standarddäck? (vid regn ska såklart regndäck tillåtas).
Syftet ska inte vara att bringa fram juniorer, utan en klass för alla oavsett ålder. Unga, som gamla... men med stramare plånbok och som bara vill ha kul.
Regler:
- Ej fisiga 250cc som 250 standard-hojar var. Tråkigare moppar får man ju leta efter.
- Inget krav på något, mer än att hojarna ska vara standard. Även avgassystem alltså.
- Quickshifter får dock tillåtas.
I tider av osäkerhet i svenska hems ekonomi tror jag det finns grund för att skapa en sådan här klass vars syfte inte är att nå ut internationellt, få massa publik. Bara kul för utövarna!
Vad säger ni? Bu eller bä?
Är det något rykte, eller kanske vi kan starta ett, om standardracing med mindre effektfulla hojar som inte behöver däckbyte för varje pass? T.ex 1 set per helg i snitt räcker?
Finns det några nyproducerade hojar som ligger på eller runt 400 cc, ca 160-180 bakhjulsbredd, och standarddäck? (vid regn ska såklart regndäck tillåtas).
Syftet ska inte vara att bringa fram juniorer, utan en klass för alla oavsett ålder. Unga, som gamla... men med stramare plånbok och som bara vill ha kul.
Regler:
- Ej fisiga 250cc som 250 standard-hojar var. Tråkigare moppar får man ju leta efter.
- Inget krav på något, mer än att hojarna ska vara standard. Även avgassystem alltså.
- Quickshifter får dock tillåtas.
I tider av osäkerhet i svenska hems ekonomi tror jag det finns grund för att skapa en sådan här klass vars syfte inte är att nå ut internationellt, få massa publik. Bara kul för utövarna!
Vad säger ni? Bu eller bä?