Bilrelaterade diskussioner

Ja, när de åker till landet så har de två kattburar också. Men de kan ju få varsitt säte, men de ska dock ha med sig rätt mycket kläder, de är ju inte så renliga de små liven. Så packutrymme måste man ha.
Med barn i 3e sätesrad gillar jag att ha en bagagebox på dragkroken som också ger en extra deformationszon, även om de flesta olyckor är i fronten. Man får med bra mycket grejer med en bagagebox och en takbox.

Med barn i 3e sätesrad gillar jag att ha en bagagebox på dragkroken som också ger en extra deformationszon, även om de flesta olyckor är i fronten. Man får med bra mycket grejer med en bagagebox och en takbox.
Räkna inte för mycket med den deformationszonen, om du nu inte räknar in ifattgående med rullator…

Räkna inte för mycket med den deformationszonen, om du nu inte räknar in ifattgående med rullator…
Prövar att undvika olyckor oavsett, men 60-70 cm(?) extra avstånd till stolar och passagerare lär inte skada. I vårat fall är nedre delen ett ganska kraftigt cykelställ med en form för rörram där cyklarna står när inte boxen är på, samt lysramp. I bagen/boxen ligger ofta tält och diverse annat som delvis kan komprimeras, så jag tror ändå att den har en viss positiv effekt även för större ting än en rullator.

Last edited:
Senast jag tänkte på deformationszoner var när jag åkte fram i en Fiat? minibuss i bergen utanför Aten en natt, då planet dit var försenat, vi misstänkte att chauffören hade väntat på oss i baren... Länge...

Jag satt fram och hade tånaglarna mot plåten, så deformationszonen var 0.7mm plåt.
Det sista jag såg innan jag somnade var att han körde om en polisbil, på yttern i en blind kurva.

Sonen har skaffat multivan (långa), det känns ju ändå som man kan överleva en krock i den.

Har två 7-sitsbilar: Renault Grand Scenic gen3 och en Peugeot 307.
Milsvid skillnad i kvalitet mellan dem, till Peugeots fördel.
Båda är dock bättre än något tyskt, svenskt eller amerikanskt jag någonsin kört.

Innebär det att återkallelsen från feb-2024 inte har löst problemet?
VAG…

IMG_0335.jpeg IMG_0336.jpeg

Det går fort i.. visst fan det var puckjakt.
Tack för att du dela med dig :tummenupp
Är dom så jefla sävliga på att lösa ett enkelt fel = byt ut skiten, kan dom gott ha dålig press/rättsväsende efter sig(igen) :nicka Speglar produkten kan man säga.
Sämst(igen).

Ganska najs även om jag bestämt tror att det enda fjädringen vill är att göra ett pussel av denna där fiat²én:
Skulle själv inte vilja provsmiska den annat än på en perfekt bana eller start/landningsbana.

Hål på flexrör... Så pissigt att byta bara det, så jag köpte helt nytt rör inkl katalysator. Lambdasonden satt dock som svetsad oavsett vad jag gjorde och den har nog hängt med sedan bilen var ny så nu beställt en ny för 700:- . Röret gick på ca 1700:- så det blir en del vartefter för att hålla bilen rullandes. Men det är ändå mindre än vad de flesta betalar i lån eller leasing på sina nya fordon. Denna Polo är 25 år IMG_20250122_113511476.jpgIMG_20250122_113504445.jpg

Man man, man ska orka vara man också o banka på gammalt groll :smasha Förhoppningsvis sista råttsoffan jag hade gav jag bort för inte så längesen nu, det var dock lite skoj att skrota runt lite med den när jag visste att det fanns ett slut på lidandet :tummenupp

Kan hända att det blir en video, ska bara orka klippa klistra lite ska man.

Dags att ta bort reflexen från hojen nu!!

Hål på flexrör... Så pissigt att byta bara det, så jag köpte helt nytt rör inkl katalysator. Lambdasonden satt dock som svetsad oavsett vad jag gjorde och den har nog hängt med sedan bilen var ny så nu beställt en ny för 700:- . Röret gick på ca 1700:- så det blir en del vartefter för att hålla bilen rullandes. Men det är ändå mindre än vad de flesta betalar i lån eller leasing på sina nya fordon. Denna Polo är 25 år View attachment 509483View attachment 509484
Förstår vad du menar. 2 st frostpluggar har det rostat hål på i min gamla V8, så jag tänkte att det är lika bra att byta alla. En sats med frostpluggar kostar 250kr ungefär.

Än så länge har jag handlat delar för 14000kr eller så. Men den kommer förhoppningsvis bli i bättre skick än den hade blivit med bara nya frostpluggar...

1737630426752.png

Förstår vad du menar. 2 st frostpluggar har det rostat hål på i min gamla V8, så jag tänkte att det är lika bra att byta alla. En sats med frostpluggar kostar 250kr ungefär.

Än så länge har jag handlat delar för 14000kr eller så. Men den kommer förhoppningsvis bli i bättre skick än den hade blivit med bara nya frostpluggar...

View attachment 509506
I vad ska den sitta?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back