Bilrelaterade diskussioner

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ja, när de åker till landet så har de två kattburar också. Men de kan ju få varsitt säte, men de ska dock ha med sig rätt mycket kläder, de är ju inte så renliga de små liven. Så packutrymme måste man ha.
Med barn i 3e sätesrad gillar jag att ha en bagagebox på dragkroken som också ger en extra deformationszon, även om de flesta olyckor är i fronten. Man får med bra mycket grejer med en bagagebox och en takbox.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Med barn i 3e sätesrad gillar jag att ha en bagagebox på dragkroken som också ger en extra deformationszon, även om de flesta olyckor är i fronten. Man får med bra mycket grejer med en bagagebox och en takbox.
Räkna inte för mycket med den deformationszonen, om du nu inte räknar in ifattgående med rullator…

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Räkna inte för mycket med den deformationszonen, om du nu inte räknar in ifattgående med rullator…
Prövar att undvika olyckor oavsett, men 60-70 cm(?) extra avstånd till stolar och passagerare lär inte skada. I vårat fall är nedre delen ett ganska kraftigt cykelställ med en form för rörram där cyklarna står när inte boxen är på, samt lysramp. I bagen/boxen ligger ofta tält och diverse annat som delvis kan komprimeras, så jag tror ändå att den har en viss positiv effekt även för större ting än en rullator.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Senast jag tänkte på deformationszoner var när jag åkte fram i en Fiat? minibuss i bergen utanför Aten en natt, då planet dit var försenat, vi misstänkte att chauffören hade väntat på oss i baren... Länge...

Jag satt fram och hade tånaglarna mot plåten, så deformationszonen var 0.7mm plåt.
Det sista jag såg innan jag somnade var att han körde om en polisbil, på yttern i en blind kurva.

Sonen har skaffat multivan (långa), det känns ju ändå som man kan överleva en krock i den.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har två 7-sitsbilar: Renault Grand Scenic gen3 och en Peugeot 307.
Milsvid skillnad i kvalitet mellan dem, till Peugeots fördel.
Båda är dock bättre än något tyskt, svenskt eller amerikanskt jag någonsin kört.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning