Biltema = kanontema!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Någon som köpt/monterat Biltemas fatbarstyre samt 28,6 mm-styrfästena på sin hoj? Funderar på införskaffa dessa grejer och slänga på horneten men undrar om det är något att ha rent kvalitetsmässigt eller om det är något annat dåligt med det?

bromsbelägg bak till hornet 900 hade de tydligen inte, någon som har tips på annat ställe med bra priser för dessa?

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
litt ot men kanske ändå inte.

Köpte bromsok, klossar och skiva fram till min S40 t4 -98 för en dryg 1000 lapp och moterade dit själv. Har nu kört i 3 månader och bara :tummenupp för biltema

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Mjo synd bara att de ska hålla 120 månader till för att leva upp till original.

är inte så anti biltema som jag låter men, vissa saker tar emot för mkt :D

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Mjo synd bara att de ska hålla 120 månader till för att leva upp till original.

är inte så anti biltema som jag låter men, vissa saker tar emot för mkt :D

har visserligen bara hört bra grejer om deras bromsbelägg. och kör man inte på bana så måste man väl inte direkt ha toppkvalité för 10ggr biltemapriset.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Någon som köpt/monterat Biltemas fatbarstyre samt 28,6 mm-styrfästena på sin hoj?

Polaren har moterat och är väldigt nöjd..

Jag har köpt avgasbandage och lindat på, funkar men det märks skillnad då den trådar sig en del, det går att lösa med naijtråd:tummenupp

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
jojo visst men säkert 3 ggr priset jämfört med biltema. aja, får kolla upp iaf.

Nja. Går du in til valfri återförsäljare och säger att du vill ha bromsbelägg till din hoj så vågar jag lova att du inte får en förpackning som det står Honda på.
Mina belägg köpte jag på Lelles och det stod inte Yamaha på förpackningen trots att dom är auktoriserad återförsäljare för Yamaha.
Dessutom skiljde det inte mer än någon tia i pris mot biltema. Nu kanske det är ett undantag men i alla fall.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Nja. Går du in til valfri återförsäljare och säger att du vill ha bromsbelägg till din hoj så vågar jag lova att du inte får en förpackning som det står Honda på.
Mina belägg köpte jag på Lelles och det stod inte Yamaha på förpackningen trots att dom är auktoriserad återförsäljare för Yamaha.
Dessutom skiljde det inte mer än någon tia i pris mot biltema. Nu kanske det är ett undantag men i alla fall.

där ser man, aja jag får väl ta en sväng till min lokala honda-dealer och kolla läget. måste ju ändå köpa "ickebiltema"-bakbromsbelägg oavsett.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
där ser man, aja jag får väl ta en sväng till min lokala honda-dealer och kolla läget. måste ju ändå köpa "ickebiltema"-bakbromsbelägg oavsett.

Jo. Jag har precis samma "problem". Det fanns inte belägg både fram och bak till min hoj. Åtminstone inte senast jag kollade. Sen är det ju bekvämligheten i att kunna bara stega fram till disken och säga "Jag vill ha bromsbelägg till en xxxxxx" istället för att ställa sig och bläddra i en tabell över vilka belägg som passar till vilken hoj.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Finns en del guldklimpar på biltema.
Biltemas bits är ett av de absolut bästa på marknaden (jämfört med samtliga märken).

Vi använder de inom fasadmontering och de är helt underbart slitstarka. (Torx, Phillips och Pozidrive)
Många montagefirmor jag träffat på delar min åsikt om dessa.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Finns en del guldklimpar på biltema.
Biltemas bits är ett av de absolut bästa på marknaden (jämfört med samtliga märken).

Vi använder de inom fasadmontering och de är helt underbart slitstarka. (Torx, Phillips och Pozidrive)
Många montagefirmor jag träffat på delar min åsikt om dessa.

vilken modell? dom dyrare stora satserna el?

köper man dom dyrare borrarna får man riktigt bra borrar.. kanske skrivit de redan men tar de igen.. jag köpte de näst dyraste som va flerfärgade typ.
håller bra som satan i skäret.. har inte behövt slipa nån än iaf.. :banana

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Jo. Jag har precis samma "problem". Det fanns inte belägg både fram och bak till min hoj. Åtminstone inte senast jag kollade. Sen är det ju bekvämligheten i att kunna bara stega fram till disken och säga "Jag vill ha bromsbelägg till en xxxxxx" istället för att ställa sig och bläddra i en tabell över vilka belägg som passar till vilken hoj.

gå fram och säga just "jag vill ha bromsbelägg till denna hoj" va precis det jag kunde göra, de hade flyttat de flesta mc-reservdelarna till en särskild avdelning med personlig service vid disken (biltema i haninge). ;)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
har visserligen bara hört bra grejer om deras bromsbelägg. och kör man inte på bana så måste man väl inte direkt ha toppkvalité för 10ggr biltemapriset.

Jag rekommenderar verklingen inte biltemasbromsbelägg, dom glappade mkt i oken fram på min! Bytte till andra och vipps så försvann glappet.

Men jag är inte heller anti mot biltema. Kör på deras olja, och bilschampoo med vax och en massa småsaker. :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Någon som köpt/monterat Biltemas fatbarstyre samt 28,6 mm-styrfästena på sin hoj? Funderar på införskaffa dessa grejer och slänga på horneten men undrar om det är något att ha rent kvalitetsmässigt eller om det är något annat dåligt med det?

bromsbelägg bak till hornet 900 hade de tydligen inte, någon som har tips på annat ställe med bra priser för dessa?

Jo, jag bytte styre till deras 28,6 i år. Blev riktigt nöjd. Man får ju passa på nu innan de stämplar på en stor Biltema-logga på det. Fäste + styre för under 500 spänn är ju rätt oslagbart också.:tummenupp

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Deras gelbatteri funkar kanon på min 1100, mycket bra kräm även när man måste "mala" lite. (Däremot köpte jag ett vanligt batteri för några år sedan till min dåvarande speed triple - var bara att slänga...)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Jo, jag bytte styre till deras 28,6 i år. Blev riktigt nöjd. Man får ju passa på nu innan de stämplar på en stor Biltema-logga på det. Fäste + styre för under 500 spänn är ju rätt oslagbart också.:tummenupp

ja precis, jag la märket till att det inte var något biltema-logo på som det var på hemsidan, jävligt bra för det slipper man ju helst! men skönt att höra att du är nöjd, blev osäker pga priset!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag rekommenderar verklingen inte biltemasbromsbelägg, dom glappade mkt i oken fram på min! Bytte till andra och vipps så försvann glappet.

Men jag är inte heller anti mot biltema. Kör på deras olja, och bilschampoo med vax och en massa småsaker. :tummenupp

Allt jag köpt på Biltema har levt upp till mina förväntningar - i förhållande till priset. Allt UTOM bromsbeläggen till hojjen. De glappade och förde oväsen. Huruvida de slet på skivorna vet jag inte, slängde dem efter några tiotal mil (eller la dem på en hylla i garaget så om någon vill prova så är de gratis hos mig).

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka