Biltema = kanontema!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag rekommenderar verklingen inte biltemasbromsbelägg, dom glappade mkt i oken fram på min! Bytte till andra och vipps så försvann glappet.

hmm, låter ju mindre bra! :/

Allt jag köpt på Biltema har levt upp till mina förväntningar - i förhållande till priset. Allt UTOM bromsbeläggen till hojjen. De glappade och förde oväsen. Huruvida de slet på skivorna vet jag inte, slängde dem efter några tiotal mil (eller la dem på en hylla i garaget så om någon vill prova så är de gratis hos mig).

fan, är det fler som haft detta problem? undra om det är så med alla beläggen? fast en del verkar ju nöjda!?

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
hmm, låter ju mindre bra! :/

fan, är det fler som haft detta problem? undra om det är så med alla beläggen? fast en del verkar ju nöjda!?

Tja, om prisskillnaden är ju inte såååå stor. Ca 250:- för 2 par på Biltema och ca 500:- för 2 par av lite mer etablerade märken. Det går att tjäna mer pengar på andra varor på Biltema.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Tja, om prisskillnaden är ju inte såååå stor. Ca 250:- för 2 par på Biltema och ca 500:- för 2 par av lite mer etablerade märken. Det går att tjäna mer pengar på andra varor på Biltema.

två par för mig går på 300kr på biltema, bakbromsen måste bytas med, så snackar vi "etablerade märken" så är vi uppe i ca 750kr? :/

egentligen är det framförallt bak som måste bytas men jag ska ner till alperna i sommar och frambeläggen är knappast nya heller, vore nog smart att byta dem med. får dra ner på ölen eller nåt, trodde aldrig jag skulle säga det!?

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Kanon inlägg..:)

Dom har mycket bra sakerr som man köpt hemåt verktyg,skruvar, osv kan bara instämma med dom flesta här. Aldrig något snack om reklamationer
Har bara kört med deras olja till diverse bilar o dom har fungerat klockrent tagit bort småknackningar jag haft med andra dyrare oljor. Så varför betala mer.. :()

Nu är man ju för första gången inne på att köpa till mc, var inne på deras raceolja o blinkers o faktiskt deras ryggskydd men såg att det fått dåligt i test.
Vad kan man o kan man inte köpa till mc hos dom?

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Köper alltid vätskor såsom avfettning, motortvätt. Har de dyrare verktygen där dom fungerar kanon. Brukar alltid plocka med mig lite smått och gott när jag är där.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Kanon inlägg..:)

Dom har mycket bra sakerr som man köpt hemåt verktyg,skruvar, osv kan bara instämma med dom flesta här. Aldrig något snack om reklamationer
Har bara kört med deras olja till diverse bilar o dom har fungerat klockrent tagit bort småknackningar jag haft med andra dyrare oljor. Så varför betala mer.. :()

Nu är man ju för första gången inne på att köpa till mc, var inne på deras raceolja o blinkers o faktiskt deras ryggskydd men såg att det fått dåligt i test.
Vad kan man o kan man inte köpa till mc hos dom?

Jo. Ryggskyddet klarade inte att leva upp till kraven i testet som Bike hade riktigt. Det kom dock ut en rättelse senare då måttangivelsen på ryggskyddet var gelaktig vilket ledde till att ett av testslagen tog utanför det egentliga skyddet.
På de övriga testpunkterna klarade sig biltemas skydd lika bra som många av dom etablerade märkena. Det vore intressant att se ett korrigerande test där man slår på korrekt punkt.
Jag misstänker att det får bättre resultat då men man vet ju inte.
Biltemas egen uppgift är i alla fall att dom låtit en oberoende part testa skyddet inför certifieringen av skyddet och att det klarat testet där då man slagit på korrekta punkter.

Jag misstänker att det trots allt ger fullgott skydd.
Man kanske skulle försöka få ut testresultaten från Biltema. Om ryggskyddet uppvisat godkända värden vid certifieringen så borde dom inte vara omöjliga på den punkten.

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Har också funderat på deras fatbar styre och fästen, ingen som har något negativt att säga om dessa?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Har också funderat på deras fatbar styre och fästen, ingen som har något negativt att säga om dessa?

Styrena är jävligt bra faktiskt måste jag säga, har ett par vänner som kör motocross ganska stenhårt med dom och dom håller mycket bra:tummenupp

Deras "kromglans" medel är mycket prisvärda.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
jag vill gärna höra mer om deras bromsbelägg!!

Det tror jag inte att du vill, de hörs för djävligt :näsblod
Rasp - rasp - rasp - klok -rasp- klonk -rasp - rasp.
Ungefär så låter de.

De jag har nu (som inte kommer fr Biltema) låter:
zzzzzzzzzzzzz.

Nu kan du välja hur du vill att dina bromsar ska låta :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ungefär så låter de.

zzzzzzzzzzzzz.

Riktiga pojkar kör Rasp - rasp - rasp - klok -rasp- klonk -rasp - rasp varianten:D

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Ungefär så låter de.

zzzzzzzzzzzzz.

jag hör iofs bara "öööööööööööööööööööööörrrnnn öörrrrrrrrrrrnnnn örrrrrrrnnnnnn!!!" när jag kör. :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024