Biltema = kanontema!

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Inte så bra!

Skulle lyfta hojen idag, däcksbyte. Upptäcker att hjulet står kvar på backen trots lyft? :va

Vid närmare undersökning ser jag att armen gett vika, färgen har spruckit vid deformationen. Detta är alltså depåstödet som lyfter i styrkronan. Så ni som har ett likadant kanske vill kolla upp det.

Åker och kräver pengarna tillbaka imorgon.....:mad:

Bifogat

• DSC02249.JPG
    DSC02249.JPG
    97.6 KB · Visningar: 215

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Skulle lyfta hojen idag, däcksbyte. Upptäcker att hjulet står kvar på backen trots lyft? :va

Vid närmare undersökning ser jag att armen gett vika, färgen har spruckit vid deformationen. Detta är alltså depåstödet som lyfter i styrkronan. Så ni som har ett likadant kanske vill kolla upp det.

Åker och kräver pengarna tillbaka imorgon.....:mad:

Nästan regel än undantag att man måste förstärka biltemas depåstöd, iaf om man vill kunna sova gott! billigt men kan bli bättre :rolleyes:

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu

Det finns två modeller på led-blinkers hos dem, jag har den mindre spolformade med gjutet hus. ( art nr: 82-339 ) Har inte märkt några som helst problem med dem och har även besiktat utan problem...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
jag är iallafall supernöjd med att de nya vita crosskängorna finns från storlek 37 :tummenupp

Jag är nyfiken på dessa med. Men finns de i stl 47 för oss som inte välter när det blåser i mer än 3 sekundmeter? ;)

De har inte kommit in på mitt lokala varuhus än.

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Olja???

Står säkert i tråden någonstans men orkar inte leta. Är det någon som har bra/dålig erfarenhet av biltemas motoroljor:confused: Och vad är skillnaden på deras två "racing" varianter:confused:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Jag är nyfiken på dessa med. Men finns de i stl 47 för oss som inte välter när det blåser i mer än 3 sekundmeter? ;)

De har inte kommit in på mitt lokala varuhus än.

Nää har inte sett dem live heller än, men sist jag var på Bilbuttriks så tog jag den nya MC-katalogen och där fanns de med...
Är en hundring dyrare än de gamla men ser schyssta ut, iallafall på bilden...

Brukar inte Lidl köra någon MC-special på våren!?!?
Har deras MC-underställ, skitbra faktiskt :)

/issi

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Står säkert i tråden någonstans men orkar inte leta. Är det någon som har bra/dålig erfarenhet av biltemas motoroljor:confused: Och vad är skillnaden på deras två "racing" varianter:confused:

Olika förpackningar.
Dom har väl bytt leverantör.
Men enligt spec så skall det vara liknande innehåll i alla fall.:D

Jag har bara bra erfarenhet utav deras oljor.
Varför betala mer för någon olja när dessa är klassade och fungerar kalas i hojen.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Mycket från Biltema håller yttersta klass:tummenupp Låt andra köpa dyra och vad de tror är "bättre" så blir det mera billigt över till mig:tungan
Den här kommentaren är eg överspelad men kan kanske vara kul ändå.
Köpte för flera år sedan ett antal AA-ackar (14-50mm) av Biltemas allra äldsta och första modell, blåa med 1200mAh kapacitet. (dagens motsv har 2800-3500mAh kap..)
De har varit standardbatterier i min digitalkamera sen dess och laddats hur många ggr som helst och funkar efter 5 år fortfarande lika bra!
Har köpt "märkesackar" som fallerat för gott efter några månader..

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Har biltema något lim som håller för hög värme? Vågar inte riktigt lita på deras alu-tejp då den är tunn som fan. Har en bit riktig över men fattas lim på den.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?

Jag kör på Biltema-olja 36-440 sedan några år. Alltså inte racingvarianten. Funkar fint.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Köpte ett såntdäringa depåstöd idag. Nu ska jag bara lista ut hur det fungerar. Det följde inte med någon bruksanvisning. :hurskadettasluta??

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Så stark är den inte så den sliter med sig lacken när den lossnar... För i så fall är det ju inte tejpen som är kass och då kvittar det nog vad du använder :)

Nä, tror också den hade funkat kanon. Tror att det var den tejpen som satt tidigare och den gick av bra sa lackeraren iaf.
Märker imorrn :)

microflygarn

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Hoj
2003 - Kawasaki ZR-7S
Biltema kolhjälm

Nån som testat deras kolfiberhjälm? (82-60x. Sid 11 i nya katalogen)

1499:- är ju "dyrt" för en Biltemakruka, så den kanske är OK?

Främst ute efter en hyggligt "tyst" hjälm, men det verkar iofs svårt att råda där eftersom det är rätt individuellt...

/JOHAN

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...