Biltema = kanontema!

Den fungerar okej, men tuben är snudd på tom från butik.

Det är ett påstående som varit uppe tidigare och förklarats av att gänglåsning måste ha massa luft i tuben eller något sådant.
Inget jag kan bevisa eller förklara djupare, men det är så jag minns det :)

Det är ett påstående som varit uppe tidigare och förklarats av att gänglåsning måste ha massa luft i tuben eller något sådant.

Det stämmer, luften i flaskan hindrar "titet" från att härda i flaskan.

Det stämmer, luften i flaskan hindrar "titet" från att härda i flaskan.

Äggsagtemundo. Ge fan i att skruva på korkarna "ordentligt" ety det brukar sluta med att man inte får loss dem. Jag rekomenderar loctite på läppstift. Fantastiskt lättarbetat. Flaskorna brukar jag välta och trampa på. Ett dyrt nöje.

Jo det kan jag köpa. Men jag köpte en lika stor "riktig" loctite (5g?), och den var det garanterat mer gucka i.

Någon som kör på Biltemas 520 motocrosskedja? alltså den helt utan O-Ringar.

Jag köpte den för att få lite mindre skav på bakdäcket nu när jag åker motard.

Dock hälsade jag på en kompis nu ikväll, han hade kört med biltemas kedja och aluminiumdrev bak. Drevet var TOTALT slut! Det värsta jag någonsin sett. varenda kugge var avsliten på drevet.

Han har kört Cross i höst och på isen i vinter med den. (CRF450)

Jag kände på kedjan, styv som ett snöre. otroligt slut även den.
Han har smort och sträckt kedjan efter alla konstens regler. Tror inte den suttit på så länge heller.

Någon som har liknande erfarenheter eller bra erfarenheter?

//Droopfy

Någon som kör på Biltemas 520 motocrosskedja? alltså den helt utan O-Ringar.

Jag köpte den för att få lite mindre skav på bakdäcket nu när jag åker motard.

Dock hälsade jag på en kompis nu ikväll, han hade kört med biltemas kedja och aluminiumdrev bak. Drevet var TOTALT slut! Det värsta jag någonsin sett. varenda kugge var avsliten på drevet.

Han har kört Cross i höst och på isen i vinter med den. (CRF450)

Jag kände på kedjan, styv som ett snöre. otroligt slut även den.
Han har smort och sträckt kedjan efter alla konstens regler. Tror inte den suttit på så länge heller.

Någon som har liknande erfarenheter eller bra erfarenheter?

//Droopfy

Nää, men jag är inte förvånad...BT?!?:huvet

Verkar vara många som är nöjda med biltemas mc batterier..

mitt batteri är nu helt dött och vill inte längre ta emot laddning.. har en r6-03 med ett GS GTB-4 batteri i nu... vilket biltema batteri ska jag köpa?

Mitt Biltemabatteri gick att ladda upp. Det låg på 5,5 volt, nu 13 volt. Art. 80-816.

Det är mitt batteri som jag har nu som har lagt av och inte vill ladda.. men funderar på att köpa ett biltema ist då det e mkt billigare.. men jag kollar upp om det art nr passar.. tack för hjälpen

-- ser att det är ett gel batteri.. ska jag ha gel? eller vanligt gastätt? gel är väl bara om batteriet lutar? eller kanske funkar åt alla modeller? någon som vet vilka mått som passar till en r6-03

Last edited:
Biltemas mutterknackare kan jag rekomendera efter att ha bytt däck på 3 bilar samt använt den till att knacka loss rostiga bultar när jag bytte fjäderbenen på en av dom. Tillräckligt stark samt att det medföljer 4 krafthylsor gör att jag tycker den är prisvärd med. 399:-

Det är mitt batteri som jag har nu som har lagt av och inte vill ladda.. men funderar på att köpa ett biltema ist då det e mkt billigare.. men jag kollar upp om det art nr passar.. tack för hjälpen

-- ser att det är ett gel batteri.. ska jag ha gel? eller vanligt gastätt? gel är väl bara om batteriet lutar? eller kanske funkar åt alla modeller?

Ta måtten på ditt batteri, och jämför med dom som finns på biltema.se

-- ser att det är ett gel batteri.. ska jag ha gel? eller vanligt gastätt? gel är väl bara om batteriet lutar? eller kanske funkar åt alla modeller? någon som vet vilka mått som passar till en r6-03

Duells.se har en batterirekomendaionstabell, kolla där så får du måtten!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick