Jag hade deras led-blinkers bak med inbyggt bromsljus på en tidigare hoj. Jag tog dock inte bort orginal bromsljuset. Har ingen aning om det är OK att göra så för besiktningen Dom fungerade fint i övrigt och kändes rejäla.
Kan ju förvarna de som har Biltemas gamla skivbromslås att de inte håller så bra.
Har haft låset som ett extralås. Typ. försvåra för att någon skall rulla iväg med hojen medans jag fikar 5 min lås. Fast nu när jag testat det där med att rulla iväg så var det inte så bra som det heller
Scenario: Sätter låset på bakskivan. Brukar sätta det ganska högt upp så om jag mot all förmodan glömmer det, inte hinner få upp fart eller momentum innan det säger stopp.
Hojen i fråga: DL1000 V-Strom
Starten var en väldigt lugn start på gräsmatta. Dvs. ingen hård gas eller abrupt uppsläpp av kopplingen. Smygstart är väl en bra beskrivning.
Smyger iväg en decimeter eller så och hör ett klonk.
Fan!!
Rullar tillbaka och tänker att där gick skivan eller nått. Men nej, det var låset som delades itu...
Alltså för att åstadkomma liknande så hade jag kunnat använda ett verktyg och lätt bända på låset medans det suttit i skivan.
Aka. Det skulle inte hållit och gått isär då med. Det här låset är inte säkert som lås.
Hojen klarade sig bra utan skador.
View attachment 423091
View attachment 423092
View attachment 423093
Konstruktionen i det gamla verkar riktig dålig gjutet dåligt stål, en tunn sektion som får mest belastning och lång hävarm för att böja.
Det nya ser lite mer "fail safe" ut:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Skivbromslas-2000034293/
Någon som har erfarenhet av detta?
Förvånad över att det är så svårt att hitta tester gjorda på skivbromslås.
Vet inte om man ska gå för ett Abus eller Biltema för en fjärdedel av priset. Båda är godkända menar jag.
Jag har haft ett sådant lås i två år drygt. Det håller fortfarande och fungerar som det ska. Tycker kvalitén känns god för priset.Någon som har erfarenhet av detta?
Förvånad över att det är så svårt att hitta tester gjorda på skivbromslås.
Vet inte om man ska gå för ett Abus eller Biltema för en fjärdedel av priset. Båda är godkända menar jag.
Hyr en Hilti eller liknande av ngn maskinuthyrare. Bosch är ändå helt ok så att Biltemas skulle vara bättre är tveksamt. Har du fräscha borr?Någon som har erfarenheter av Biltemas borrhammare "Borrhammare, 850 W"?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrhammare/Borrhammare-850-W-2000018621/
Skall borra i stenhårda väggar där min gamla Bosch slagborr går bet.
Det kommer inte att bli många hål och långt mellan gångerna därför en billig.
Hyr en Hilti eller liknande av ngn maskinuthyrare. Bosch är ändå helt ok så att Biltemas skulle vara bättre är tveksamt. Har du fräscha borr?
Hyr en Hilti eller liknande av ngn maskinuthyrare. Bosch är ändå helt ok så att Biltemas skulle vara bättre är tveksamt. Har du fräscha borr?
stor skillnad mellan slagborr och borrhammare.Men även stor skillnad på borren.Så en billig borrhammare med kvalitetsborr funkar braKöpte nya borrar (iofs Biltemas men de dyrare).
Fick till fyra hål med sedan var borrarna slut.
De sista hålen fick jag förborra med de små borrar föst.
Hörde av en kille att det var stor skillnad på borrhammare och slagborr.
Han hade köpt en borrhammare på just Biltema, men jag är inte riktigt övertygad...
Det blir 12 hål nu och sedan kommer lite andra saker som skall upp så några (10-15) hål till under någon månad.
Känns lite krångligt att hyra på de premisserna (jag är lite lat ).
Någon som har erfarenheter av Biltemas borrhammare "Borrhammare, 850 W"?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrhammare/Borrhammare-850-W-2000018621/
Skall borra i stenhårda väggar där min gamla Bosch slagborr går bet.
Det kommer inte att bli många hål och långt mellan gångerna därför en billig.
Biltema säljer inte billigt skräp utan dyrt! Man lurar sig själv bara, handlar mer på Swedol och andra ställen, Biltema är NÖDTema
Köpte nyss ett depåstöd där men då har de jävlarna HELT slutat sälja adapterpinnar
Någon här som har en adapterpinne för Ducati 1198 till salu? Pm:a så köper jag den!
Mvh
Nja. Kollar du på exempelvis borrhammare som några inlägg upp så är det identiska produkter som säljs på biltema, Jula och ett flertal andra ställen för i stort sett samma pris.
Däremot kan det säkert vara så att Swedol på vissa produkter är bättre än biltema på samma produkter. Men det gäller ju alla butiker och varor. vissa saker är bättre för samma pris på vissa butiker.
Precis en sån, fast annan färg, som jag hade.Jo det vet jag, många verktyg som görs i samma fabrik i Kina som sedan säljs under olika märken. Jag har för övrigt en billig borrhammare från JULA o den funkar kalas!
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...re/elektriska-borrhammare/borrhammare-001097/
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|