Biltema = kanontema!

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Biltema säljer inte billigt skräp utan dyrt! Man lurar sig själv bara, handlar mer på Swedol och andra ställen, Biltema är NÖDTema

Köpte nyss ett depåstöd där men då har de jävlarna HELT slutat sälja adapterpinnar:huvet
Någon här som har en adapterpinne för Ducati 1198 till salu? Pm:a så köper jag den!

Mvh

hur tänkte dem om dem slutat sälja adapterpinnar när de säljer stödet?

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Regeln som gäller:
- Du får vad du betalar för!................men

Det handlar också om vilka volymer de som säljer inhandlar per år, och vilka inköpspriser det genererar.
Vi som är "glada amatörer" har också nackdelen att vi inte alltid "vet/kan hantera" de verktyg vi köper!

Vilket i slutändan alltid gör att vi "skyller" på "Butiken" för att ha sålt "skit"!

Och som alltid, "Allt går att sälja med mördande reklam...kom och köp konserverad gröt"....och få en "Flaschig" dekal på köpet!

/KentW

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Regeln som gäller:
- Du får vad du betalar för!................men

Det handlar också om vilka volymer de som säljer inhandlar per år, och vilka inköpspriser det genererar.
Vi som är "glada amatörer" har också nackdelen att vi inte alltid "vet/kan hantera" de verktyg vi köper!

Vilket i slutändan alltid gör att vi "skyller" på "Butiken" för att ha sålt "skit"!

Och som alltid, "Allt går att sälja med mördande reklam...kom och köp konserverad gröt"....och få en "Flaschig" dekal på köpet!

/KentW

Jag har ex köpt denna verktygsvagnen på Jula, full med verktyg, har redan bytt 2 spärrskaft och jag har inte ens börjat meka! :)

Det är inte alls samma kvalitet som Kamasa, Hazet, Ampro eller likn. men man kan inte jämföra äpplen o päron.

3 pix för en fin vagn full med verktyg e ju inte helt fel...funkar för fulmek o för o ha med på banan eller i skogen:)

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Köpte en biltema borrhammare enligt länken ovan och den funkar skitbra. Har använt olika proffsmaskiner i mitt förra jobb många gånger men ser inte att den här skulle vara sämre. Visst kanske inte håller att borra med varje dag i 10 år men det var inte det jag skulle använda den till.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då var borrhammaren invigd.
Kan bara säga att det blev en helt ny sport. :)
Typ som skillnaden mellan att tälja med en morakniv jmf med en smörkniv.
Eller köra bana med en S1000rr jmf med min CB650.

Tryckte lite hårt i börja trots alla tips här.
När jag lät maskinen göra jobbet var det som att borra i gips! :fakta

Den maskin jag köpte räckte mer än väl för mina behov. :)

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
01 GSXR 1000
Är det någon som har provat / äger biltemas däckkrängar verktyg?
Är lite sugen. Eller borde jag inte vara det.......?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

De duger utmärkt. Ja det finns järn tillverkade av finare stål och med bättre finish men kränger man några uppsättningar per sommar så duger Biltema. Bra teknik är mycket viktigare än bra järn.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag äger hela högen, jag fick något måndagsex av deras däckjärn som garanterat inte var av CrV-stål, men andra verkar ha mer tur med dem. Jag har inga problem alls med några av de övriga verktygen däremot.

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Har en kompis som köpte sig en uppsättning, det är några år sedan nu så dom kanske är bättre nu, dom vek sig och blev som en metkrok...

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Har en kompis som köpte sig en uppsättning, det är några år sedan nu så dom kanske är bättre nu, dom vek sig och blev som en metkrok...

Kompisen har kanske fel teknik när han kränger däck ? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kompisen har kanske fel teknik när han kränger däck ? :va

Jag råkade ut för samma sak, de var mjuka som fan. Jag har inga problem att kränga däck med andra däckjärn, men de från biltema var så mjuka att de utan problem gick att böja med händerna.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag råkade ut för samma sak, de var mjuka som fan. Jag har inga problem att kränga däck med andra däckjärn, men de från biltema var så mjuka att de utan problem gick att böja med händerna.

Samma här. Jag har också böjt biltemas däckjärn en gång.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jo, och böjarna i ändarna rätade ut sig så fort man försökte använda dem. CrV-stål förväntar jag mig vara lite styvare än så.

Lägg av nu. Jag vill fortsätta leva i tron att jag är ruskigt jävla jättestark :gnissla

Ska för övrigt snart göra om det då framdäcket ska bytas så fort jag får lite tid över från livet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Gör man rätt så behöver inte däcksjärnen vara särskilt styva. Böjer ni järnen så har ni antagligen slarvat med att pressa ner däcket i diket på fälgens motsatta sida.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin