Biltema = kanontema!

Biltema säljer inte billigt skräp utan dyrt! Man lurar sig själv bara, handlar mer på Swedol och andra ställen, Biltema är NÖDTema

Köpte nyss ett depåstöd där men då har de jävlarna HELT slutat sälja adapterpinnar:huvet
Någon här som har en adapterpinne för Ducati 1198 till salu? Pm:a så köper jag den!

Mvh

hur tänkte dem om dem slutat sälja adapterpinnar när de säljer stödet?

Regeln som gäller:
- Du får vad du betalar för!................men

Det handlar också om vilka volymer de som säljer inhandlar per år, och vilka inköpspriser det genererar.
Vi som är "glada amatörer" har också nackdelen att vi inte alltid "vet/kan hantera" de verktyg vi köper!

Vilket i slutändan alltid gör att vi "skyller" på "Butiken" för att ha sålt "skit"!

Och som alltid, "Allt går att sälja med mördande reklam...kom och köp konserverad gröt"....och få en "Flaschig" dekal på köpet!

/KentW

Regeln som gäller:
- Du får vad du betalar för!................men

Det handlar också om vilka volymer de som säljer inhandlar per år, och vilka inköpspriser det genererar.
Vi som är "glada amatörer" har också nackdelen att vi inte alltid "vet/kan hantera" de verktyg vi köper!

Vilket i slutändan alltid gör att vi "skyller" på "Butiken" för att ha sålt "skit"!

Och som alltid, "Allt går att sälja med mördande reklam...kom och köp konserverad gröt"....och få en "Flaschig" dekal på köpet!

/KentW

Jag har ex köpt denna verktygsvagnen på Jula, full med verktyg, har redan bytt 2 spärrskaft och jag har inte ens börjat meka! :)

Det är inte alls samma kvalitet som Kamasa, Hazet, Ampro eller likn. men man kan inte jämföra äpplen o päron.

3 pix för en fin vagn full med verktyg e ju inte helt fel...funkar för fulmek o för o ha med på banan eller i skogen:)

Köpte en biltema borrhammare enligt länken ovan och den funkar skitbra. Har använt olika proffsmaskiner i mitt förra jobb många gånger men ser inte att den här skulle vara sämre. Visst kanske inte håller att borra med varje dag i 10 år men det var inte det jag skulle använda den till.

Då var borrhammaren invigd.
Kan bara säga att det blev en helt ny sport. :)
Typ som skillnaden mellan att tälja med en morakniv jmf med en smörkniv.
Eller köra bana med en S1000rr jmf med min CB650.

Tryckte lite hårt i börja trots alla tips här.
När jag lät maskinen göra jobbet var det som att borra i gips! :fakta

Den maskin jag köpte räckte mer än väl för mina behov. :)

Är det någon som har provat / äger biltemas däckkrängar verktyg?
Är lite sugen. Eller borde jag inte vara det.......?

De duger utmärkt. Ja det finns järn tillverkade av finare stål och med bättre finish men kränger man några uppsättningar per sommar så duger Biltema. Bra teknik är mycket viktigare än bra järn.

Jag äger hela högen, jag fick något måndagsex av deras däckjärn som garanterat inte var av CrV-stål, men andra verkar ha mer tur med dem. Jag har inga problem alls med några av de övriga verktygen däremot.

Har en kompis som köpte sig en uppsättning, det är några år sedan nu så dom kanske är bättre nu, dom vek sig och blev som en metkrok...

Jo, och böjarna i ändarna rätade ut sig så fort man försökte använda dem. CrV-stål förväntar jag mig vara lite styvare än så.

Lägg av nu. Jag vill fortsätta leva i tron att jag är ruskigt jävla jättestark :gnissla

Ska för övrigt snart göra om det då framdäcket ska bytas så fort jag får lite tid över från livet.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick