Biltema = kanontema!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Någon som har biltemas bromsvätska i hojen o kört hårt (bana)??

jag har kört hårt (enligt mitt tycke) med biltemas bromsvätska. inbillar mig iaf att bromsarna inte mattades så mycket under hård körning (ca 10 min) innan jag luftade systemet och hällde i biltemas bromsvätska. dvs jag kommer köpa nåt annat dyrt istället :tummenupp
det läskiga att det kommer ganska fort. man kommer in i en kurva och får helt plötsligt ta i dubbelt så mycket. har luftat systemet två gångar för att försäkra mig att jag inte tabbat mig och fått luft i, men samma resultat innan och efter.

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
jag har kört hårt (enligt mitt tycke) med biltemas bromsvätska. inbillar mig iaf att bromsarna inte mattades så mycket under hård körning (ca 10 min) innan jag luftade systemet och hällde i biltemas bromsvätska. dvs jag kommer köpa nåt annat dyrt istället :tummenupp
det läskiga att det kommer ganska fort. man kommer in i en kurva och får helt plötsligt ta i dubbelt så mycket. har luftat systemet två gångar för att försäkra mig att jag inte tabbat mig och fått luft i, men samma resultat innan och efter.

?:confused: :confused: :confused: :va :va Vad är det du skriver egentligen fattar ingentin bara svammel, är du nöjd eller inte??:va :va

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
tycker det står ganska klart och tydligt. jag säger att med biltemas bromsvätska så mattas bromsarna under hård körning.

Ok, men det före smilien var bra rörigt:D
Det jag tycker verkar konstigt är att bromsvätskan är ju liksom motoroljan en kvalitetsklassad produkt och ska då inte tappa sugen före ett annat märke av bromsvätska, det är inte så att du har taskiga belägg?:tungan

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Jag kör med:
kedjefett 36-445
Olja 36-437
Batteri
div verktyg

Kan också rekommendera:
Kopparpasta, spray 36-329
Torkarblad

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Ok, men det före smilien var bra rörigt:D
Det jag tycker verkar konstigt är att bromsvätskan är ju liksom motoroljan en kvalitetsklassad produkt och ska då inte tappa sugen före ett annat märke av bromsvätska, det är inte så att du har taskiga belägg?:tungan

mycket möjligt. men om man "glasar" beläggen så borde det väl inte bli tyngre att bromsa 10 min i ett hårt pass varje gång.

oavsett så verkar biltema ha bra grejer men vad gäller bromsvätskan så litar jag inte riktigt på den. skall prova med något annat och se om det hjälper.

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
gasbrännare

Att ingen har nämnt minibrännaren (17-601, 219 spänn)!

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=80640

Oumbärlig (för att använda en klassisk Hobbexterm) för hemmapularen som inte annars har tillgång till gas. Lossa bultar och lager eller dela avgassystem. Kanon, fanimej. Jag försökte med varmluftpistol innan jag hittade den här men det blir för okoncentrerat och (kanske mest därför) alldeles för låg effekt.

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Vet inte om detär sagt eller inte.
Men Biltemas lilla kloss eller platta (kalla det vad ni vill) som man kan läggaunder stödet på vid löst underlag.
Den är kanon! och kostar bara 9,90:- ( jämför med en på Funbile för ca100:- )

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Plastsvetsningen är toppen, även på ABS-plast(om man rengör med alkohol innan iaf)!!!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjo, en sådan skall inhandlas... :tummenupp

Har klarat mig snart fem år på samma mc batteri (ej gel)från biltema utan bekymmer, och fortsätter att leverera
Antingen så var det kass, eller så råkade jag köra livet ur ett 2 Ah's batteri på SP1'an... In o reklamera... fick pengar tillbaka o in o köpte ett nytt o större (GEL) Sedan blev det annat ljud i hojen :D

Inget gnäll, bara o byta :tummenupp

Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Att dom tar tillbaka saker utan att knussla gillar jag. Även om det gått för lång tid etc. Många andra handlare har en mycket hårdare attityd.

Nu skall jag åka och införskaffa ett crossdäck. Cross o enduro hade billiga kinesdäck men dom var så hårda att dubbarna gick av. Klämde på biltemas däck o dom var mjukare så det kan inte bli sämre :)

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Köpte deras skinnhandskar (MC) 399:- Till min stora förvåning funkar dom riktigt bra. Har även köpt stödpucken, den röda för 9:90. Funkar!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
duger kedje-smörj som dom har?

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=81278

...eller ska man köpa hos mc handlaren?

Den tränger in bra men slungas åas av lite mer än tex Castrols.

Åas är ju biltemas fett mindre än häflten så dyr.

Om man är putsgalen som jag så är mao biltemas fett lite jobbigt nedsmutsande, men är det en pendlarhoj i bruksskick eller en cross/enduro, så är Biltemas kedjefett prisvärt tycker jag.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P

Skane1

Hobo User
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
Honda XL700 Transalp, Husaberg 450 2009
vill tillägga att Bajstemas Avgasbandage är mycket prisvärt!! Listan över sjyssta grejor från Bajstema kan göras lång. Men listan över skitsaker kan nog göras något längre :)

(Vaddå?? Heter det inte Bajstema??)

Mvh Björne

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...