Biltema+mc=sant

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Har aldrig fattat det där med skydd på knogarna.
De hanskar jag sett efter krascher är trasiga i handflatan.

Jag och en kompis är då väldigt glada att vi haft knogskydd. Skulle inte vilja ha de händerna om vi inte haft skydd där.

Depåstöd finns som P nämnde tidigare i tråden på Jula i senaste katalogen. (bara bak vad jag minns)
Verktygsboden har liknande pris men även framstöd...

Dal-Mausen

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
vad kör du för hoj då? den liften har väll max vikt 150 kg:confused:

Denna borde orka min stackars T-Ace :tummenupp

Motorcykellyft, 680 kg
Lättflyttbar tack vare praktisk manöverarm och 4 hjul, varav 2 svängbara. Dubbla låsskruvar för ökad stabilitet och balans. Bekväma fotpedaler för höjning resp. sänkning. Låsspärr (3 olika lägen) för extra säkerhet vid upplyft position. 2 gummiklädda lyftytor (60 x 310 mm). Lyfthöjd: 130–430 mm. Vikt: 34,5 kg.

Kolla på deras hemsida.

Last edited:

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Handskar för 399:- ser ju identiska ut med mina Alpinestars SP2 handskar. Är det samma handskar utan logga?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag och en kompis är då väldigt glada att vi haft knogskydd. Skulle inte vilja ha de händerna om vi inte haft skydd där.

Dal-Mausen

Bara de är tillräckligt slitstarka i handflatan så.Ty det är på dessa man brukar nöta, glida och ta emot sig vid gathojsvurpor. Vare sig man vill eller ej.

Knogskydd är viktigare i cross och enduro tycker jag.

Sedan tycker många unga killar att det ser fräckt ut med kolfiber på knogarna, lite som knogjärn

Men bäst är väl om de skyddar bådeock förstås! :)

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Knogskydd är bra! Ser skräckinjagande ut när man hyter med näven mot idoter i trafiken. Även bra om man vill markera sitt missnöje mot en bilist som vill tränga en, då kan man med fördel "knacka" med knogskyddet mot bilfönstret. För att sedan hyta med näven (Läs skräckinjagande) för att sedan om man känner för det ge lite obscena gester som en avslutande knorr :tummenupp :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Knogskydd är bra! Ser skräckinjagande ut när man hyter med näven mot idoter i trafiken. Även bra om man vill markera sitt missnöje mot en bilist som vill tränga en, då kan man med fördel "knacka" med knogskyddet mot bilfönstret. För att sedan hyta med näven (Läs skräckinjagande) för att sedan om man känner för det ge lite obscena gester som en avslutande knorr :tummenupp :tummenupp

"Sedan tycker många unga killar att det ser fräckt ut med kolfiber på knogarna, lite som knogjärn"

Precis så menade jag :hihi ;)

Det bästa med knogskydd i gatolyckor kan nog vara om man slammar in i sidan på en bil. Men bäst är nog att hinner resa sig så den egna tyngpunkten hamnar över bilen.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har kvaddat med motorcykel på landsväg utan att nån bil varit inblandad, och om det inte vore för knogskyddet på högerhandsken så hade en av mina knogar krossats..... Så nog fyller dom en funktion alltid :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Har kvaddat med motorcykel på landsväg utan att nån bil varit inblandad, och om det inte vore för knogskyddet på högerhandsken så hade en av mina knogar krossats..... Så nog fyller dom en funktion alltid :)

Ja bådeock är nog bäst, som sagt. :)

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Denna borde orka min stackars T-Ace :tummenupp

Motorcykellyft, 680 kg
Lättflyttbar tack vare praktisk manöverarm och 4 hjul, varav 2 svängbara. Dubbla låsskruvar för ökad stabilitet och balans. Bekväma fotpedaler för höjning resp. sänkning. Låsspärr (3 olika lägen) för extra säkerhet vid upplyft position. 2 gummiklädda lyftytor (60 x 310 mm). Lyfthöjd: 130–430 mm. Vikt: 34,5 kg.

Kolla på deras hemsida.

Vad menar du med "motorcykellyft , 680 kg" ??? på deras hemsida står de ju max lyft kapacitet 135 kg

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Handskar för 399:- ser ju identiska ut med mina Alpinestars SP2 handskar. Är det samma handskar utan logga?

Haha, kul att du mände det... Var själv på biltema idag och såg precis samma sak, näst intill identiska!! Ibland undrar man ju :va Är förövrigt mycket nöjd med feltema, man får sjukt mycket skit för pengarna :yoparty

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Jag väntar i alla fall med spänning på rapporter om hur deras kedjor håller ihop i verkligheten.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tyvärr kan du inte lyfta en sporthoj med en sån där, utan den duger bara för hojar med ram som går under hojen - glidare, crossar m.m.

Det du behöver är en sån här:
http://www.verktygsboden.se/?id=53394

Jo jag vet, men jag ska inte köpa en sådan... Ska köpa depåstöd...:)

Länka till honom eftersom han inte förstog att det var den lyften den andra killen snacka om...

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R

De är otroligt lika mina IXS också, de kostade nååågot lite mer än 399 spänn... Trots rea.

Synd att man har sisådär 30 mil enkel väg till närmaste Biltema.

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Jag har ett presentkort på 400:- liggandes, köper mig ett par såna handskar nästa vecka och gör ett test "biltema" vs. SP2. Rapport kommer :hojsmilie

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som har en aning om skivbromslåset? eller skäms ni att svara på den frågan?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag väntar i alla fall med spänning på rapporter om hur deras kedjor håller ihop i verkligheten.

pratade om kedjorna med deras kundtjänst när jag var inne hos biltema i halmstad i lördags och enligt honom så har deras kedja klarat sig lika bra eller t o m bättre i test än vissa av de mest förekommande märkena på marknaden, ahh nej jag vet inte vad man ska tro, frågan är om man är så jävla inbillsk att man tror att dom dyra kedjorna är så mkt bättre än biltemas:va pratade med biltemas inköpschef på mässan och han pikade mig med kommentarer på mina påståenden att deras prylar inte kan hålla samma kvalite som de dyrare kvalitetsmärkena till de prisena att "vart tror du att våra produkter vs märkesprodukterna tillverkas" typ åsså gjorde han så här med ögat;) så jag frågade honom om deras styren t ex kommer från samma tillverkare som renthal, då envisades han med att göra sådär;) en gång till:va

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...