Biltema+mc=sant

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
"Spillolja kvalitet" kan det ju omöjligen vara i och med att produktspecen är identisk med statoils raceway. Smörjegenskaperna bör vara identiska. Uppfyller samma JASO och API-klassning osv.

Tog väl kanske i överkant med "spillolja" kvalitet. Visst kan klassningen vara lika, men skulle ändå vara intressant med nån mer genomgående kemisk analys för att verkligen fastställa hur det ligger till ..

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
...men skulle ändå vara intressant med nån mer genomgående kemisk analys för att verkligen fastställa hur det ligger till ..

Tyvärr inte så intressant ändå, eftersom underleverantören förmodligen byts ut med jämna mellanrum. Det funkar ju så i vår moderna ekonomi. :rolleyes:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
biltema har inga egna fabriker, köper av redan befintliga fabriker. Broms belägg är därför en annan känt märke som tillverkar.
En kompis jobbar på ett företag som gör ettiketer o sånt bla åt biltema.
Ni ska veta vad mycket som e samma skit, tex Icas egna varor vs dyrt märke!
heja biltema!

Tjena..."är därför annan känt märke som tillverkar"?
Vill du gissa hur många okända asien företag det finns som tillverkar bland annat broms belägg...är nog fler än du tror.
Att Biltema skulle köpa in prodkter från ett känt, relativt dyrt märke är inget annat än skitsnack. De är från billigare, oftast sämre kvalitetsmässiga företag som inte ens har märke eftersom de graverar, fräser, gjuter in vilket/vilka företagsloggor som helst, beroende på köpare.
De företag som är kända/stora har egna fabriker, ofta belägna i asien. De köper inte in deras prylar från någon okänd provinsfabrik som tillverkar allt från gummiflottar till hästsadlar vars produkter som tillverkas är det som säljs för tillfället.

Ge mig 2 veckor så har jag hittat en kinesisk tillverkare (som inte ens tillverkat bromsbelägg tidigare) som är villig att slänga upp en produktionslinje på en gång ifall jag haft en större samt framtidsljus serie ordrar av en o samma produkt

Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
HEJ å HÅ......va det går!

JAG.................
tycker det är kanon att det finns en massa individer som med glädje betalar
en massa pengar för "SNYGGA DEKALER" och vetskapen om att dom
"KÖPER från DYRA" butiken.......

Annars skulle det inte finnas några sponsningspengar till våra duktiga unga
grabbar som behöver en "hjälpande hand" ut i världen.

KÖP PÅ!

KentW

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Och i ärlighetens namn....hur många tycker att kolfiber dekal skyddet till tanken var snyggt? :va
Skulle inte ens klistra fast skiten på lillesyrrans moppe

Å andra sidan hatar jag fake kolfiber ....men för all del köp :tummenupp

Last edited:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Jag har köpt 4st, dock inte monterat än utan bara provkört på batteri, dom lyser riktigt bra, och dom är E godkända, så det går nog bra på besiktningen.

Om jag fattar rätt så bör du inte koppla in bromsljuset (enl. punkt 3)
innan besiktning varjefall :D

69 § Körriktningsvisare
1. får grupperas med strålkastare eller lykta,
2. får inte kombineras med strålkastare eller lykta,
3. får inte bilda flerfunktion med någon strålkastare eller lykta,
4. får vara särskilt anordnad som varningsanordning om den avger orangegult ljus.

>>Eric

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om jag fattar rätt så bör du inte koppla in bromsljuset (enl. punkt 3)
innan besiktning varjefall :D

69 § Körriktningsvisare
1. får grupperas med strålkastare eller lykta,
2. får inte kombineras med strålkastare eller lykta,
3. får inte bilda flerfunktion med någon strålkastare eller lykta,
4. får vara särskilt anordnad som varningsanordning om den avger orangegult ljus.

>>Eric

Näe, DET hade jag redan listat ut, men det löser jag, man drar isär kabelskon till "extrabromsljusen" innan besiktning! :tummenupp

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Null
E13, jag var tvungen att gå ut i köket och kolla...

Alltså är de inte lagliga på motorcykel om man ska vara petig.

Ska stå 50R på dem för att få ha dem på motorcykel.

Samt 11 om de ska sitta fram och 12 om de ska sitta bak.

Sedan hur många besiktningsgubbar som bryr sig i det är en annan femma :tungan

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Var där i förrgår och köpte stövlar. Lite kul är att det är ojämna storlekar mellan vänster- och höger- skor, fick prova fem par olika innan jag hittade ett par som var någorlunda jämna i storleken :rolleyes:

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Var där i förrgår och köpte stövlar. Lite kul är att det är ojämna storlekar mellan vänster- och höger- skor, fick prova fem par olika innan jag hittade ett par som var någorlunda jämna i storleken :rolleyes:

Hemma på min gata i stan kallar vi en sådan egenskap för bristande kvalitetkontroll :va

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Och i ärlighetens namn....hur många tycker att kolfiber dekal skyddet till tanken var snyggt? :va
Skulle inte ens klistra fast skiten på lillesyrrans moppe

Å andra sidan hatar jag fake kolfiber ....men för all del köp :tummenupp

Det är ju förövrigt sjukt litet, såg det på mässan. Sen var det ju inte ens någon profil på skiten, bara en dekal. Snyggare med lite tjockare:tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Köpte biltemas crosshjälm idag och glasögon. Ruggit bra passform för mitt huvud. :)

Bifogat

• ego.jpg
    ego.jpg
    47.2 KB · Visningar: 130

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Har efter mycket tankegång inte ändrat min uppfattning om att biltema säljer skit.
Visst kan man få billigare grejer genom att hoppa över nån stackars grossist och köpa från fabrik men klart som själva f*n att köper man en hjälm eller nåt som kostar ungefär 1/4 av vad originalet kostar så är det inte samma kvalite.
Däremot betyder det ju inte att alla märker det eftersom det först märks när man utnyttjar grejerna till max tex till tävling eller när man krashar det verkligen märks att det där ryggskyddet för 1200 va nog värt pengarna ändå.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Har efter mycket tankegång inte ändrat min uppfattning om att biltema säljer skit.
Visst kan man få billigare grejer genom att hoppa över nån stackars grossist och köpa från fabrik men klart som själva f*n att köper man en hjälm eller nåt som kostar ungefär 1/4 av vad originalet kostar så är det inte samma kvalite.
Däremot betyder det ju inte att alla märker det eftersom det först märks när man utnyttjar grejerna till max tex till tävling eller när man krashar det verkligen märks att det där ryggskyddet för 1200 va nog värt pengarna ändå.

Jag har fört en hård kamp i bromsbeläggstråden, men gav upp. Låt folk köpa vad dem tror på. Eftersom dem är "övertygade" om att det är precis samma produkt de köper billigt på biltema som ett annat märkesföretag säljer mycket dyrare... så låt dem leva i den tron. :rolleyes:

//KaliZ

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag har fört en hård kamp i bromsbeläggstråden, men gav upp. Låt folk köpa vad dem tror på. Eftersom dem är "övertygade" om att det är precis samma produkt de köper billigt på biltema som ett annat märkesföretag säljer mycket dyrare... så låt dem leva i den tron. :rolleyes:

//KaliZ

Många gånger är det nog så att många piratdelar tillverkas på samma ställe på samma sätt men får olika förpackning. Det som ofta kostar mer i småbutikerna/mc-handeln är alla mellanhänder som vill ha en bit av kakan. Att sen köparen känner sig nöjd och trygg för att han har köpt en "dyr" pryl skadar ju ingen. Alla vinner på detta. Tillverkare, mellanhänder, den ovetande, "lurade" köparen (som känner sig nöjd) och Sveriges ekonomi rullar på.

Sen finns det proffsgrejer till racing som kanske har krävt extra utvecklingsarbete till en produkt som säljs i små volymer och då blir ju också priset dyrare. I det senaste fallet borde man dock få vad man betalar för, vilket man inte får i det första exemplet.

njelger

Guest
klart som själva f*n att köper man en hjälm eller nåt som kostar ungefär 1/4 av vad originalet kostar så är det inte samma kvalite.

det bäsat med teorin är att man kan gå in i affärn och få en dubbelt så bra hjälm som affärn säljer endast genom att betala dubbla priset. Handlarn blir glad och du får en uberhjälm. win-win. :D

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Dags att sätta amatörerna på plats mao..

Om biltema/jula skulle sälja precis lika bra grejer som alla andra varför är det då inte ett enda team i något sammanhang i racing/rally som kör med biltema grejer och vinner ?

kanske för att det ÄR SKIT !

kan du stava till Ä-G-D ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom