Biltema+mc=sant

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
imorgon skall jag till biltema, yay!

Styrmuffar - Bara gött att ha, speciellt när man hjälper polare att hämta hem hojar från utlandet
Gashjälp - Samma här
Sidostödplatta - Klart nödvändig
Tvättpluggar - Perfekt vid vinterförvaring inomhus :rolleyes:
Läderbalsam

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Måste bara klämma mig in här och rekommendera dessa blinkers: Blinkers

Priset är rätt (269:) och där e 18dioder varav 6st är så man kan koppla in till bromsljuset så det lyser rött när du bromsar.. desigen är skitsnygg på dem enligt mig

ska lätt köpa mig ett par men väntar till jag fått min undertail se hur den ser ut där var tydligen inbyggda blinkers på den så kanske inte behöver några haha!

men ett tips till alla som vill ha miniblinkers

Funderar också lite på dessa. Ser riktigt fina ut på bild!

Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-216_l.jpg

Även deras tankpad för 45 spänn ser bra ut :)

Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-183_l.jpg

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Funderar också lite på dessa. Ser riktigt fina ut på bild!

Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-216_l.jpg

Även deras tankpad för 45 spänn ser bra ut :)

Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-183_l.jpg

Tycker också tankpaden ser helt ok ut! Sen får man ju se om det är samma kvalite som de "finare" i mc-affärerna, vilket de säkert är. Bara inse att ett tankpad inte skall behöva kosta 300:- och att vi blir blåsta när vi betalar de pengarna för en tillklippt plastbit som kostat nån tia att tillverka...

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Tycker också tankpaden ser helt ok ut! Sen får man ju se om det är samma kvalite som de "finare" i mc-affärerna, vilket de säkert är. Bara inse att ett tankpad inte skall behöva kosta 300:- och att vi blir blåsta när vi betalar de pengarna för en tillklippt plastbit som kostat nån tia att tillverka...

Har kollat in samma kit, om det är skit så gör det inte så mycket. Värt att prova!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
det är statoils fabrik i nynäs som gör biltemas oljor.

Bevisar inte att det är samma olja. Statoil har själv flera olika oljor så hur VET man att Biltemas är exakt samma som Statoils bästa? Svar - du vet inte det men du vill tro det för att du tjänar pengar på det.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Bevisar inte att det är samma olja. Statoil har själv flera olika oljor så hur VET man att Biltemas är exakt samma som Statoils bästa? Svar - du vet inte det men du vill tro det för att du tjänar pengar på det.

Jag jobbar på OK/Q8as smörjmedelsfabrik och där häller vi samma olja i OK/Q8as dunkar som i Agrols oavsett vilket företags namn som står på ettiketten, så har svårt att tänka mig att dom gör på något annat sätt i Nynäs?
Själv rekomenderar jag inte biltemas oljor, oavsett om man spar en slant eller inte.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Informationsbladen för Statoils raceway och Biltemas syntetolja var ju postade här för inte så länge sedan. De var identiska, och inte bara gällande den tekniska informationen utan så gott som identiska ord för ord. Men det bevisar ju inget heller.

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Måste bara klämma mig in här och rekommendera dessa blinkers: Blinkers

Priset är rätt (269:) och där e 18dioder varav 6st är så man kan koppla in till bromsljuset så det lyser rött när du bromsar.. desigen är skitsnygg på dem enligt mig

ska lätt köpa mig ett par men väntar till jag fått min undertail se hur den ser ut där var tydligen inbyggda blinkers på den så kanske inte behöver några haha!

men ett tips till alla som vill ha miniblinkers

Har du koll på om dessa blinkers klarar en besiktning?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har du koll på om dessa blinkers klarar en besiktning?

LED Blinkers, 2 st.
Fräck triangelformad universalblinkers med LED-teknik, vilket ger både bra ljus och lång hållbarhet (inga glödlampor som skakar sönder) och ett fräckt utseende. Totalt 18 st. lysdioder per lamphus, varav 6 st. är röda, där det finns möjlighet för separat inkoppling av ex. bromsljus. Tillverkad av CNC-fräst aluminium. Klart glas. M10-gänga för infästning. 12 V / 1,7 W. Mått: 77 x 40 x 28 mm. E-godkänd. Finns i kromat resp. svart utförande. Sälj parvis.

Står ju att de är E-godkända :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
LED Blinkers, 2 st.
Fräck triangelformad universalblinkers med LED-teknik, vilket ger både bra ljus och lång hållbarhet (inga glödlampor som skakar sönder) och ett fräckt utseende. Totalt 18 st. lysdioder per lamphus, varav 6 st. är röda, där det finns möjlighet för separat inkoppling av ex. bromsljus. Tillverkad av CNC-fräst aluminium. Klart glas. M10-gänga för infästning. 12 V / 1,7 W. Mått: 77 x 40 x 28 mm. E-godkänd. Finns i kromat resp. svart utförande. Sälj parvis.

Står ju att de är E-godkända :tummenupp

Jag har köpt 4st, dock inte monterat än utan bara provkört på batteri, dom lyser riktigt bra, och dom är E godkända, så det går nog bra på besiktningen.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag inskaffade mig en sisöndära mysig tankpad iallafall, än så länge har inget gått fel, verkar absolut värt smågodispengarna. Fast nåt galet måste det ju vara, så antagligen kommer limmet släppa innan vårdagjämningen. Men det jöj inte mej i jyggen!

/perris

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
biltema har inga egna fabriker, köper av redan befintliga fabriker. Broms belägg är därför en annan känt märke som tillverkar.
En kompis jobbar på ett företag som gör ettiketer o sånt bla åt biltema.
Ni ska veta vad mycket som e samma skit, tex Icas egna varor vs dyrt märke!
heja biltema!

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
biltema har inga egna fabriker, köper av redan befintliga fabriker. Broms belägg är därför en annan känt märke som tillverkar.
En kompis jobbar på ett företag som gör ettiketer o sånt bla åt biltema.
Ni ska veta vad mycket som e samma skit, tex Icas egna varor vs dyrt märke!
heja biltema!

Herrejävlar vilken rotvälska.:confused:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Informationsbladen för Statoils raceway och Biltemas syntetolja var ju postade här för inte så länge sedan. De var identiska, och inte bara gällande den tekniska informationen utan så gott som identiska ord för ord. Men det bevisar ju inget heller.

När det gäller biltemas olja så är det samma sak jämt, alltid nån som jobbar på nått ställe eller nån som hör nått rykte.

Jag skulle vilja se riktiga bevis hur det ligger till, alltså nån kemisk analys som verkligen fast ställer om det är olja från statoil eller om det är "spillolja" kvalitet.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
När det gäller biltemas olja så är det samma sak jämt, alltid nån som jobbar på nått ställe eller nån som hör nått rykte.

Jag skulle vilja se riktiga bevis hur det ligger till, alltså nån kemisk analys som verkligen fast ställer om det är olja från statoil eller om det är "spillolja" kvalitet.

"Spillolja kvalitet" kan det ju omöjligen vara i och med att produktspecen är identisk med statoils raceway. Smörjegenskaperna bör vara identiska. Uppfyller samma JASO och API-klassning osv.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin