Nej menar där det förpackas.Sen är det kanske möjligt de tömmer ner tankarna helt när de byter till t.ex Biltemas olja"Tillverkaren", dvs raffinaderiet levererar förmodligen inte i kundförpackning.
Nej menar där det förpackas.Sen är det kanske möjligt de tömmer ner tankarna helt när de byter till t.ex Biltemas olja"Tillverkaren", dvs raffinaderiet levererar förmodligen inte i kundförpackning.
".....Dessutom var det varesig syntet eller halvsyntet utan vanlig mineralolja... O billig var den.."
Men fick med nån "Flääschig" dekal?
/KentW
Möjligen skulle jag kunna tänka mig att Rossi och grabbarna har behov av förbannat dyr och ûber-bra olja men, som jag gissar att de flesta av oss sporthojspiloter här på Sporthoj framför sina älskvärda raketer är jag övertygad om att Biltemas racingolja räcker gott och väl. Kan ju finnas någon här undantagen som konstant ligger på varvstoppet och kritar svarta streck i asfalten efter varje rödlyse...
Nja. Jag skulle nog säga att Rossi och grabbarna gör oljebyte mellan varje race beroende på att dom i alla fall plockar och byter ut allt som är det minsta slitet för att minimera risken för att något skall gå fel under nästa race. Så dom kör väl aldrig mer än ett race på samma olja och då ska det vara ordentligt usel olja för att inte hålla ett helt varv.
Sen behöver dom väl säkert en olja som är mer skumningsresistent än gemene man då dom tar ut max ur motorn på ett annat sätt än dom flesta av oss kan göra. Men det är egentligen bara frågan om dom skumdämpande tillsatserna i oljan.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|