FZ1
Resan är målet!
Gammal man gör så gott han kanRundningsmärke skrev:(FZ1 rockar också, fast han är gammal)
Han rockar fan så illa
Hela kroppen rystar han
Men hojen den står stilla...
Gammal man gör så gott han kanRundningsmärke skrev:(FZ1 rockar också, fast han är gammal)
*Humlan skrev:Angående Dr.bikes goda ord om Biltemas racingolja som är så billig!
Den kostar ju 70:-/L och han påstår att den har samma kvalité som Statoils racing olja som kostar 170:-/L
Jag har pratat med Biltema i Uppsala och visst racing oljan som Biltema har kommer från samma raffinaderi som Statoils (nästan 3 gånger så dyra racing olja).
Men Märk väl det är andra sorteringen som biltemas racing olja består av.
Alltså en restprodukt från statoil oljan. Om man tänker på det kanske man är beredd att betala lite mer pengar för sin olja, eller vad tycker ni?
Vill gärna reda ut den här jobbiga oljefrågan...
Dvs att du köper Pilot Sport för att dom åker på Michelin i motoGP? Två olika världar lixomDJM skrev:Men det är väl bara att titta på vad dom använder för oljor i motogp? Det säger nog det mesta tror jag. Castrol?
Jag rekommenderar dig att läsa hela tråden, det du nu säger har som varit grundfrågan i hela tiden. Du hittar även en hel del svar på dina frågor.hp skrev:Har inte läst igenom hela tråden men vad finns det för belägg att den dyra oljan är bättre? Testresultat? Samma källa som säger att den billiga är sämre?
Chansar man inte precis lika mycket om man köper en svindyr olja som man i alla fall inte vet vad den innehåller? Tycker inte argumentet att man köper en dyr olja för att vara på den säkra sidan håller...
OlleR skrev:Köper ni bensin på en speciell mack för att den e bättre? Nån som kanske kännt skillnad där? Det är nämligen samma bensin i alla mackarna. Tidigare var det diskution om vilken bensin som var bäst, shell skulle tydligen vara jättebra jämfört med de andra enligt en del mek-killar, tills dom upptäckte att samma tankbil åkte till alla mackarna... ?
MT skrev:Så fort vi bytte soppamärke så fick vi problem med att bilen gick för varm
andersbrink skrev:...rent spontant tänkte jag "Gu va klantigt och inte mappa om när man byter soppa i en tävlingsmotor"...
Ursäkta, detta gällde kanske då i vår stad och för 20 år sedan. My bad, ska editera.MT skrev:Det är inte samma bensin i alla mackarna.
Jas-95 skrev:Jag har nu biltemas olja i hojen. Inte faan har jag märkt någon skillnad! Vet iofs inte vad det var för olja i hojen innan.
Var väl något skit som den förra ägaren spillt i?? Ni andra som kör med Biltemas olja kan väl posta upp era erfarenheter, så får vi se!!
JB
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |