Dr.Bike skrev:
Muggen: jag kan ju inte ta ifrån dig din känsla och observation, men jag tror ändå inte på den. Av ca trettiotalet personer som på ett eller annat sätt provat denna olja så är du den förste och ende som rapporterat detta nämligen.
Nu är det ju inte bara Muggen som har haft dåliga erfarenheter av Biltemas olja, kolla lite på trådarna på forumet så får du se...
Att det sen är fler som har synpunkter på exempelvis Castrols oljor är ju inte så konstigt, med tanke på att väldigt många fler antagligen använder just Castrols olja, jämfört med Biltemas.. och den stora merparten får trots allt INTE får problem med Castrol, som t ex kopplingsslir.
LITE konstigt tycker jag allt det är sen att när Muggen nu säger sig ha upplevt problem med Biltemas olja, så tror du att det är inbillning.
Om nu fler börjar prova Biltemas olja så lär det ju dyka upp fler som är missnöjda med den oljan.
Men det vore ju intressant, som R1 Uffe sa, om Muggen skulle prova Statoils racingolja, för att se om problemen återkommer.. då borde vi få (lite..) mer kött på benen om skillnaden mellan Biltemas och Statoils olja...
Men argumentet att "Statoil säljer olja till Biltema, och att det därför är samma olja" köper jag som sagt inte rakt av, SÅ jobbigt/krångligt är det väl inte, att man i "tillverkningsprocessen" låter den dyrare Statoiloljan helt enkelt få ta del av vissa (dyra) ämnen som Biltemaoljan inte får ta del av.
Så i alla fall jag köper Tribomans påstående att det INTE är samma olja.
Men någon som har haft problem med Biltemas olja får ju som sagt gärna prova Statoils olja, vi kanske bord sponsra ett test!