Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?

• Antal röstningar
    0

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Josefs 635% här ovan är ju ganska bra...
Lite extrapengar är vad jag förväntar mig.
Jag gick ju bara in med 10k så än så länge har jag kanske flyttat pensionen två månader närmare.

Just nu ser det ut som jag kanske får ut någon årslön ur MTGox så småningom så om kursen skulle tiodubblas ytterligare en gång innan det händer så kan vi börja snacka.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
- Jag tycker man ska ta med i beräkningen att det finns andra kryptovalutor som nosar på ett genombrott, och inte låsa sig helt mot Bitcoin. Precis som med lovande företag i sina respektive nischer...de har oftast konkurrenter som avgör hur väl det går på sikt.
Så är det absolut. Man kan göra riktigt goda affärer på andra krypto, dock är risken också större. Handlar helt om vilken teknik man tror på och hur riskbenägen man är. På längre sikt tror jag man kommer ha en handfull stora kryptos beroende på användningsområde.
Vilken tjänst använder ni för att köpa bitcoin ?
Avanza cert bitcoin zero sek
Jag gick ju bara in med 10k så än så länge har jag kanske flyttat pensionen två månader närmare.

Just nu ser det ut som jag kanske får ut någon årslön ur MTGox så småningom så om kursen skulle tiodubblas ytterligare en gång innan det händer så kan vi börja snacka.
Menar du att det finns en möjlighet att få tillbaka coinsen från MTGox? Hur? ??
Yes, nu är vi på ATH och i price discovery mode. Nu gäller inga regler längre. Det finns inga tak och nu får marknaden bestämma ett, förhoppningsvis högt, pris.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Menar du att det finns en möjlighet att få tillbaka coinsen från MTGox? Hur? ??
Det finns ju lite kvar i konkursboet så när den Japanska rättsprocessen är klar bör det bli runt 15% återbäring. Som tur är har ju värdet på dessa 15% gått upp en del under de 8 år man väntat.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Idag var inte en lika bra dag. Dippar är inget ovanligt och jag förväntar mig att vi är tillbaka inom ett par veckor.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Vi lyckades inte hålla oss över tidigare ATH länge. Toppade ut på 67k för att sedan dippa 12-13%. Dock ligger vi nästan enligt PlanB’s mål om minimum 63k i oktober. Vi stängde på 61,5k för att gå upp till 63k ett dygn senare.

”No-sale-November” är här. Månaden borde stänga runt 98k. Bull market är långt från över och ETH ligger just nu på ATH.

Riktigt taggad! Hoppas ni har hunnit fylla på för nu drar det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Josefs 635% här ovan är ju ganska bra...
Lite extrapengar är vad jag förväntar mig.
Anses 635% på 8-9 år vara bra i förhållande till risken i denna investeringsform?

Förstår inte riktigt mängden människor som håller på med detta men ändå vet jag bara en som blivit rik. Eller jag har hört talas om honom snarare.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Anses 635% på 8-9 år vara bra i förhållande till risken i denna investeringsform?

Förstår inte riktigt mängden människor som håller på med detta men ändå vet jag bara en som blivit rik. Eller jag har hört talas om honom snarare.
Jag känner inte heller någon som blivit rik på detta.
Jag hade en period med ganska aktiv aktiehandel.
Hade nu lite pengar jag kunde vara utan men orkade inte lägga den tiden som krävdes på aktier igen så då blev det krypto.
Hittills 40% upp så får väl se var det slutar. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Intressant, ja jag har inte hajat grejen så jag håller mig ifrån detta.
Men hoppas det går bra för alla.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Det är inte 635% på 8-9 år. Det är på 1-2 år. Hade han köpt och hållt i 8-9 år så talar vi om tiotusentals procent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo jag förstår, men frågan är lite mer hur många som prickat in detta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag känner inte heller någon som blivit rik på detta.
Jag hade en period med ganska aktiv aktiehandel.
Hade nu lite pengar jag kunde vara utan men orkade inte lägga den tiden som krävdes på aktier igen så då blev det krypto.
Hittills 40% upp så får väl se var det slutar. :)
Mitt och många andras mycket tråkiga men historiskt framgångsrika metod är annars att inte vara aktiv. Köp i breda och globala fonder varje månad, år ut och år in, år ut, och in, och ut. Ja du hajar.
Det fungerar rätt bra.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jo jag förstår, men frågan är lite mer hur många som prickat in detta.
Det är många som gjort väldigt mycket pengar på bitcoin. Inte många som hållt i 8-9 år. De flesta hoppar av långt tidigare när de gjort 1000% och nöjer sig och en del som gått -70% och gett upp.

Nu ligger ju btc och eth på ath så alla som hållt tills nu har gått med vinst. Det är en växande marknad och vi har nog tio år av galen volatilitet innan det stabiliserar sig.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin