Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är många som gjort väldigt mycket pengar på bitcoin. Inte många som hållt i 8-9 år. De flesta hoppar av långt tidigare när de gjort 1000% och nöjer sig och en del som gått -70% och gett upp.

Nu ligger ju btc och eth på ath så alla som hållt tills nu har gått med vinst. Det är en växande marknad och vi har nog tio år av galen volatilitet innan det stabiliserar sig.
Det är just detta som är lite konstigt, jag vet ingen. Och då vet jag ganska många som investerar framgångsrikt. Vad kan det finnas för skäl att så få traditionella investerare håller på med detta tror ni?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det är just detta som är lite konstigt, jag vet ingen. Och då vet jag ganska många som investerar framgångsrikt. Vad kan det finnas för skäl att så få traditionella investerare håller på med detta tror ni?
Det stämmer nog. Traditionella investerare har bara varit med i gamet ett par år. Innan det drevs hela marknaden av ivriga anhängare. Privatpersoner.

Läs den här tråden från början. Det fanns ett par som trodde på eländet medan 90% bashade btc totalt. Även jag skrattade åt idén 2013. Tur att jag omvärderade.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Extremt höga avgifter, extrem volitilitet och stor risk för en bubbla lär väl vara stora anledningar till att traditionella investerare inte dragits till krypto.

De flesta som var med tidigt har nog realiserat sina vinster långt innan de blivit rika på riktigt och en hel del som faktiskt hållit på det länge nog vill fortfarande inte sälja. Och en del av de som gjort hyggligt med pengar vill inte skylta med det av skatteskäl eller för att dra till sig oönskad uppmärksamhet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
La in lite till idag.
Vi lyckades inte hålla oss över tidigare ATH länge. Toppade ut på 67k för att sedan dippa 12-13%. Dock ligger vi nästan enligt PlanB’s mål om minimum 63k i oktober. Vi stängde på 61,5k för att gå upp till 63k ett dygn senare.

”No-sale-November” är här. Månaden borde stänga runt 98k. Bull market är långt från över och ETH ligger just nu på ATH.

Riktigt taggad! Hoppas ni har hunnit fylla på för nu drar det.
Fyllde på. :)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag brukar intala mig själv att jag kan hålla mina bitcoin längre än marknaden kan vara irrationell. Har funkat hittills och så länge som bitcoin ligger över 25-30k så är jag riktigt nöjd.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag brukar intala mig själv att jag kan hålla mina bitcoin längre än marknaden kan vara irrationell.
Jag håller tummarna för att de senaste årens uppgångar inte är symtomet på marknadens irrationalitet. För både din och min skull.

Nu ska vi kanske inte måla fan på väggen. Btc är fortfarande bättre än +200% på året trots rejäla tapp här och där. Man får ha i åtanke att det stundtals har stigit rätt fort också.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag håller tummarna för att de senaste årens uppgångar inte är symtomet på marknadens irrationalitet. För både din och min skull.

Nu ska vi kanske inte måla fan på väggen. Btc är fortfarande bättre än +200% på året trots rejäla tapp här och där. Man får ha i åtanke att det stundtals har stigit rätt fort också.
För mig är marknaden irrationell. Inte för att bitcoin ökat extremt mycket utan för att den inte ökat tillräckligt. Jag tror att bitcoin kommer ligga runt en miljon dollar om fem år.

Det vi såg inatt är inget nytt eller ovanligt. För många med hävstång och en long squeeze under helgen när volymerna är låga. Både long och short squeeze under helger brukar studsa tillbaka ganska fort och är inget att oroa sig över.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det verkar inte gå att blanka några bitcoin-papper via avanza.

Finns ett bear-certifikat också men det har pausad eller stoppad handel.
Det brukar släppas nya bear cert då och då. Dock brukar bear cert vara rätt dyra så man bör inte hålla dem för länge då värdet urholkas.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Var väl ingen rolig dag men hade väntat mig lite värre...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Idag var inte så kul heller.
Lite över 9% ner.
Nåväl, efter regn...:)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...