BKK-kurs på Albacete i Spanien

maritad62

Ny medlem
Gick med
19 May 2012
Hoj
2011 Yamaha xj6 1995 Suzuki Savage 2005 Honda cr85r
Va? Hade ingen aning om att kursen är i riskzonen att bli inställd! Vilket datum är satt som sista anmälningsdatum? Jag har bokat och delbetalat å planerar frakt av mc:n för fullt. Nuu blir jag suur!

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
R1-05
Imorgon kmr väl lönen för dom flesta så då e de bara anmäla sej!!
Kommer bli så jävla skönt att åka hoj en vecka i februari:rock

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Nu har det gått ut ett nyhetsbrev från SMC Riks om kursen, det har strulat lite med nyhetsbrevet så jag klipper in det här.

Följ med på Jubileumsårets häftigaste bankurs!

Lördagen den 16 februari åker vi till Albacete där en av Spaniens stora tävlingsbanor ligger. Under fyra dagar kör vi en BKK-kurs som slår det mesta. Vi vänder oss till alla vanliga motorcyklister i Steg 1-4 som vill utveckla sina kunskaper att hantera sin hoj. Du har med dig din egen hoj och får också möjlighet att, på egen hand, utforska några av de fina spanska vägarna.
Hemresan sker lördagen den 23 februari.
I deltagaravgiften, endast 16.500 kr, ingår Flyg Stockholm/Arlanda-Alicante t o r, Transferbuss Alicante-Albacete t o r. samt plats i 2-bäddsrum på hotell Europa i Albacete, Transferbuss hotellet-banan under kursdagarna, Kursavgift 4-dagars kurs på Albacete Circuit inkl lunch och fika samt transport av din MC från Stockholm eller Göteborg t o r.
Om några dagar stänger vi anmälan. Skynda dig att anmäla dig

[http://www2.svmc.se/smc/interspire/link.php?M=65957&N=52&L=184&F=T].

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Ja, tyvärr :gråta om vi inte får ihop mer folk.
Det går inte att köra kursen med för lite deltagare, det skulle bli en ekonomisk katastrof i så fall

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Vet inte riktigt, jag är inte inblandad i förberedelserna. Har bara lite "insyn"

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Men kan någon med mer än bara "insyn" börja informera. SMC måste ju ha en deadline när sista dagen för det här är.:7peta Det vore ju ganska "trevlig" om vi som ändå lagt 8000:- på en resa / BKK-kurs fick veta om det ens är i närheten av att bli av. Om förutsättningen är att vi måste vara 120 st för att det ska bli av är det ju en bit kvar från 36 anmälda/betalda. Speciellt om det skall var inbetalt innan, säg den 15 Januari.... Det är ju inte så att man saknar hål att stoppa pengarna i efter ett halvårs sparande. Motivationen att fortsätta gneta ihop de resterande 8500:- börjar avta.. INFO TACK:Bugar:Bugar

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Men kan någon med mer än bara "insyn" börja informera. SMC måste ju ha en deadline när sista dagen för det här är.:7peta Det vore ju ganska "trevlig" om vi som ändå lagt 8000:- på en resa / BKK-kurs fick veta om det ens är i närheten av att bli av. Om förutsättningen är att vi måste vara 120 st för att det ska bli av är det ju en bit kvar från 36 anmälda/betalda. Speciellt om det skall var inbetalt innan, säg den 15 Januari.... Det är ju inte så att man saknar hål att stoppa pengarna i efter ett halvårs sparande. Motivationen att fortsätta gneta ihop de resterande 8500:- börjar avta.. INFO TACK:Bugar:Bugar

Jag kollar upp det under dagen, under tiden lite apptitretare:
http://www.youtube.com/watch?v=1gJqijT5QeY
http://www.youtube.com/watch?v=FWfnarer378
http://www.youtube.com/watch?v=Hvtklt4rvpI&playnext=1&list=PLDB6826B6450CC461&feature=results_main

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös

Nu så, 55 deltagare och sista anmälningsdag är 27 dec beroende på att vi måste beställa flygbiljetter.
Som ni ser så är det inte speciellt många dagar kvar så HJÄLP OSS RAGGA DELTAGARE.

Det har också blivit lite förändring i hur mycket man skall betala in som 1a delbetalning, 4000 kr. Hoppas det gör det lättare för folk att klara av julen och anmäla sig till kursen

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Tack för informationen @nderz:). Alltså ENDAST 19 (?) platser kvar till en super upplevelse, skynda att fynda!!:banana

Sned

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 2009
Reflektion: Beroende på var i landet man bor är det ca 4 mån kvar till säsongen börjar. Hänger man med på denna resa kan man hantera den värsta abstinensen redan om 2 mån. På så sätt delar man upp väntan i 2 x 2 mån med en vecka som uteslutande ägnas åt mc åkande, nöta på bana, träffa likasinnade etc. För mig är det inget svårt val. :rock

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Fortfarande "bara" 36 anmälda. KOM IGEN NU, fler måste det väl finnas som vill köra hoj i värmen i februari :yoparty

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Förmodligen finns det många fler som är intresserade av det, men betala de pengarna för en SMC-kurs? Även om den körs i Spanien?

Det får jag många bandagar för, och det inte värt på långa vägar för "trafiksäkerhet", men det är ju ett par dagar kvar så hoppas kan vi göra nu när skinkan tar slut.

Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag tror att väldigt många har en dröm av att få köra hoj på en "riktig" bana i t.ex. Spanien under "säkra" former som SMC kan erbjuda. Jag menar inte att andra arrangörer är osäkra, utan att de adresserar olika klientel, där vissa känner sig tryggare med SMC. Dessutom är detta också ett sätt att slå samman SMC School och SMC Travel på ett trevligt sätt!

Som sagt var/är det snabba ryck precis inför storhelgerna vilket är synd, men än är inte nödbromsen dragen!

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Förmodligen finns det många fler som är intresserade av det, men betala de pengarna för en SMC-kurs? Även om den körs i Spanien?

Det får jag många bandagar för, och det inte värt på långa vägar för "trafiksäkerhet", men det är ju ett par dagar kvar så hoppas kan vi göra nu när skinkan tar slut.

Visst får man ganska många dagar på svenska banor för dom pengarna, men vilka andra arrangörer kan erbjuda körning på en Europeisk bana med gällande försäkring? Det finns åskilligt med hojåkare i Svea Rike som vill vidareutbilda sig under kontrollerade former med duktiga och engagerade instruktörer. Det finns andra som arrangerar körning men det är knappast billigare än det vi erbjuder i och med att resa från Stockholm till Spanien, mellan hotellet och banan, boende, transport av hojen, frukost, lunch och fika ingår i priset

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Hoppas verkligen att ni kommer iväg så vi får se en massa balla bilder sen i denna tråd :) Det kommer om inte annat marknadsföra kursen för 2014. Just marknadsföring hoppas jag att SMC har som en stående punkt på sin agenda för kommande styrelsemöten framöver. Testade på kul att kika lite på svmc.se nu i detta kritiska ögonblick för 36 pers + crew som KANSKE ska få åka, efter en del scrollande och letande hittade jag tillslut en yttepytteliten blänkare om Spanien ihop med nån minimal ikon (tror det ska föreställa en banskiss) som mest liknar en grafikbugg från nåt C64-spel. Hemsidan, produktifieringen, bilderna och känslan, typ "look and feel", är i nuläget en rejäl jäkla motvind om man ska försöka ragga nytt folk till en fet kurs i spanien för närmare 20 papp.

Att vi hojåkare "sprider ordet" om kurser och dylikt borde ses som en bonus och inte som en strategi för att få kurser tillräckligt uppbokade.

Vore som sagt väldigt synd om ett sånt här grymt initiativ (bra SMC Uppsala!) faller pladask.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...