BKK-kurs på Albacete i Spanien

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Vad jag kan läsa. är det svalt intresse hos gatåkarna men finns det någon speciell anledning till att inte ta med steg 6? (tyvärr hindrar jobbet mig från att åka med isf)

Jaja, hoppas det blir av och ni får kul.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Vad jag kan läsa. är det svalt intresse hos gatåkarna men finns det någon speciell anledning till att inte ta med steg 6? (tyvärr hindrar jobbet mig från att åka med isf)

Jaja, hoppas det blir av och ni får kul.

En steg 5 och 6 kurs arrangeras av SMC Riks via SMC Sport. Albacete-kursen arrangeras av SMC Uppsala, därför har steg 5 och 6 aldrig varit aktuellt. Kanske något att fundera på till ett annat år

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
BMW K75 bland annat
Hejsan!

Tyvärr tvingas vi ställa in den planerade BKK-kursen på Albacete i Spanien pga lågt antal anmälda.
Kursens genomförande och ekonomi har planerats för 80 deltagare och 25 funktionärer. När vi hade fått in drygt 100 intresseanmälningar preliminärbokades banan, hojtransport och flygbiljetter.
Det blev en (alltför) lång väntan på att få det definitiva beskedet om bokningen av banan eftersom en spansk mc-organisation hade förtursrätt av bokningar. När vi öppnade bokningen för de som stod på intresselistan, blev det rusning de första timmarna men avstannade rätt snart.

Efter flera utskick till intresselistan började vi inse att det blev betydligt fler avbokningar än kursbokningar. Av de ursprungliga 102 på intresselistan har 34 anmält sig medan 50 har avbokat sig. En del har angett skäl men de flesta har inte det. Några har svarat "kanske" medan 13 st fortfarande inte ens svarat på något av mina många förfrågningar.
Vi hoppades att SMC:s Nyhetsbrev skulle nå många som tidigare missat
informationen.
Sedan kursanmälningen öppnades för övriga, har 2 nya deltagare anmält
sig.

SMC Riks, instruktörer och många medlemmar har uttryckt massor av beröm för initiativet till kursen och varit med och lobbat i olika forum, Facebook osv. Det tackar vi för och håller med om att det var en fantastiskt kul idé som Pilas kom med en kväll på Rörken. Tyvärr tvingas vi också konstatera att det faktiska intresset (den här gången) inte var så stort som vi trodde.

Några av oss har varit extra engagerade och lagt ner många timmar på både resor, telefonsamtal och planering.
Vi inser att många av deltagarna och funktionärerna ställt stora
förväntningar på kursen.

Du som betalat in hela eller del av kursavgiften, kommer givetvis att få
tillbaka den från SMC. Om det är någon adminstrationsavgift i samband
med det, vet vi ännu inte. Det löser vi på måndag när kansliet öppnar
igen.

Vi beklagar att det blivit så här och hoppas att det blir ett nytt
försök framöver. Trots detta vill vi ändå önska alla ett riktigt
GOTT NYTT MC-ÅR!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fiver har fortfarande plats på resan till Aragon! 4 dagar på bana, inkl depåbox, transport, snacks, kaffe, trevligt sällskap för endast 14 500 kr.
Vår resa är den 14-17 mars.
www.fiver.se

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Fiver har fortfarande plats på resan till Aragon! 4 dagar på bana, inkl depåbox, transport, snacks, kaffe, trevligt sällskap för endast 14 500 kr.
Vår resa är den 14-17 mars.
www.fiver.se

Låter lite intressant.
Ingår flyg tur och retur, transport mellan boendet och banan, lunch på banan samt boendet?

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Efter en del sökande (utanför skärmbilden på lilldatorn) hittade jag info på sidan http://fiver.se/aragon-2013
Enligt hemsidan verkar priset vara exklusive resa och boende iaf.

Tack Hoke.
14500 kr + resa + boende + mat + transport mellan flygplats och boende + transport mellan boendet och banan (det ingick i SMC-paketet). Hmm, känns som det blir åskilligt mer än de 16500 som Albacete skulle kostat.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tack Hoke.
14500 kr + resa + boende + mat + transport mellan flygplats och boende + transport mellan boendet och banan (det ingick i SMC-paketet). Hmm, känns som det blir åskilligt mer än de 16500 som Albacete skulle kostat.

Visst blir det dyrare men inte så farligt, hotell får man ett bra för 2500/vecka, flyg 1600 ungefär och hyrbil kostar en 500 för en vecka med fria mil. Sen kostar aragon förmodligen rätt mycket mer än albacete med så helt rättvist är det inte att bara jämföra rakt av.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nej, flygresa och boende tillkommer, men resan blir garanterat av.
Detta är ingen SMC-kurs, men vi har egna instruktörer med sig för de som vill ha en sådan.
Som He rik påpekar är Aragon en betydligt dyrare bana att hyra än Albacete. Vi har därför valt att köpa in oss hos en tysk arrangör. Vi har upp till 30 platser, och har i nuläget 13 sålda platser. Vi tar 18 hojar i trailern, och därefter hyr vi en mindre lastbil om vi kommer över det antalet.

Sned

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 2009
Den här tråden heter ”BKK-kurs på Albacete i Spanien” och vi kan bara konstatera att den kursen tyvärr blivit inställd.
För mig vägde det tungt att det var SMC som arrangerade eftersom det är en välkänd ideell organisation.
Att 4-stegsutbildningen som SMC-School utformat följer en kursplan som jag kan ladda ner från internet skapar trygghet. Att allt utom middagar (och typ bensin) var inkluderat gör att jag tyckte det var prisvärt.

Jag hoppas att detta initiativ återkommer längre fram, utvecklat utifrån erfarenheter som gjorts nu.

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Vad är väl en 4 dagar BKK-kurs på Albacete i Spanien.. den kan vara trist och tråkig och.. och.. alldeles alldeles underbar! :gråta

Bra jobbat ändå och bättre lycka nästa gång :).

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Kanske det, eller så betalar SMC bara tillbaka pengarna utan att man behöver ringa och stöta på... :hihi Det va ju troligen inget sparkonto jag öppnade när jag betalade in för att åka med till Spanien. :D

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det borde vara säkrare att ringa på kansliet och få ett svar därifrån än att fråga på ett forum?
Correction: Det borde vara smart av smc eller den som vet svaret att skriva svar i tråden, så slipper 20 pers ytterligare ringa till kansliet?

Men man skall inte hoppas på fõr mycket ;)

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
BMW K75 bland annat
Häromdan var alla tillbaka på SMC-kansliet efter helgerna och igår satte Babs igång att ta kontakt med alla. En del har betalat hela beloppet via sitt kontokort och dit kommer pengarna att återbetalas (om ingen säger nåt annat). Övriga som betalat in delbelopp, blir kontaktade angående återbetaningskonto (några har meddelat kontonr direkt till mig). Några var ju anmälda, hade fått inbetalningskort men hann aldrig göra någon inbetalning.

Än en gång beklagar vi att det inte blev någon kurs på Albacete denna gång.

Roger söderbom, ordförande & kursansvarig SMC Uppsala

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...