Bkk på Kemorabanan!!!

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Jag menar inte avställd utan den finns inte i svenska vägverkets register. Det är en tysk importerad hoj som jag enbart kör som race hoj.

Aha! Då blir det problem med att köra på våra kurser! Man kan inte blanda oförsäkrat och försäkrat om man vill kunna nyttja sin försäkring! Tyvärr!

Per

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Hallå där!

Det finns platser kvar till Kemorakurserna:tummenupp

Gå in och anmäl er nu för 4 dagars härlig banåkning på en kanonbana:yoparty

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Köra från södra sverige

Hallå

Har bokat och snart betalt.

Ska på något sätt transportera mig + hoj från södra sverige (Göteborg) :näsblod .
Men det verkar bli en så djävla grym utbildning. :tummenupp

Är det några fler från södra sverige som kan tänka sig att samåka?
Jag har bil med dragkrok.
PMa gärna om du är intresserad.

Hur tar man sig snabbast och billigast över vattnet (Umeå? Stockholm?)

Hur löser man däckfrågan? Räcker 1 uppsättning däck? Finns det annars maskin på plats...

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hallå

Har bokat och snart betalt.

Ska på något sätt transportera mig + hoj från södra sverige (Göteborg) :näsblod .
Men det verkar bli en så djävla grym utbildning. :tummenupp

Är det några fler från södra sverige som kan tänka sig att samåka?
Jag har bil med dragkrok.
PMa gärna om du är intresserad.

Hur tar man sig snabbast och billigast över vattnet (Umeå? Stockholm?)

Hur löser man däckfrågan? Räcker 1 uppsättning däck? Finns det annars maskin på plats...

Kul att du kommer!

Resa blir enklast via Stockholm, vi håller på att kolla lämpliga överfarter.

Angående däck så beror det på vad du kör med för däck och hur fort du kör. Kemora är ganska snäll mot däcken rent generellt så om du inte kör superbiketempo och om du kör med sportiga gatdäck så kommer däcken att räcka...:tummenupp

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Gott att höra ang däck och överfart.

Och som sagt, är det nån som vill samåka så är det bara att skicka PM.

Hej och kul att du kommer på kursen:tummenupp
Klanen Clarin i Götet pratade om att åka till Kemora!?
Annars är det bara att hålla utkik efter andra som skall dit!

Idag är det drygt 20st anmälda och nästan lika många instruktörer, så räkna med mycket plats på banan:D

Närmast om man bor i södra halvan av Sverige är att ta färjan från Stockholm till Åbo!
Från Åbo har du 34 mil norrut till Kemorabanan:yoparty

Välkommen Per

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det står i kursbeskrivningen att det är steg 1 dag 1, steg 2 dag 2 etc. Om man inte vill gå steg 1-3 utan vill gå steg 4 och ha individuell coachning i 3-4 dagar, är det omöjligt? :va

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Det står i kursbeskrivningen att det är steg 1 dag 1, steg 2 dag 2 etc. Om man inte vill gå steg 1-3 utan vill gå steg 4 och ha individuell coachning i 3-4 dagar, är det omöjligt? :va

Tanken med den här kursen är att vi vill testa ett nytt koncept. Alla kör steg ett dag ett, steg två dag två osv, oavsett hur många kurser man gått innan. Det vi vill testa är lite hur långt vi kan gå när vi har samma instruktörer som genomför hela kursen, kan vi gå utanför ramarna, kan vi gå djupare när vi har samma deltagare dag efter dag osv. Jag vet dock inte riktigt hur vi skall utvärdera resultatet. Men jobbigt kommer det säkert att bli...men skoj!

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675

Klart du också skall till Kemora så får vi upprepa "tjejkörningen" från Sviestad från förra året. Både Matte och jag har ju också kört alla stegen förrut men det löser sig säkert. Skall bli en suveränkul semester :yoparty

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tanken med den här kursen är att vi vill testa ett nytt koncept. Alla kör steg ett dag ett, steg två dag två osv, oavsett hur många kurser man gått innan. Det vi vill testa är lite hur långt vi kan gå när vi har samma instruktörer som genomför hela kursen, kan vi gå utanför ramarna, kan vi gå djupare när vi har samma deltagare dag efter dag osv. Jag vet dock inte riktigt hur vi skall utvärdera resultatet. Men jobbigt kommer det säkert att bli...men skoj!
Den stora utmaningen är väl inte att samma instruktörer levererar i flera dagar till samma deltagare, det har hittills varit nästan bara fördelar med det eftersom man inte behöver börja de följande kursdagarna med att kolla vad deltagarna kan. Den större utmaningen måste väl i så fall vara att leverera till deltagare som gått stegen förut och ändå göra det meningsfullt och utvecklande? Det är så jag ser det iaf... jag vet dock inte om jag skulle vara villig att betala 3000 kr för att chansa. Å andra sidan vet jag med säkerhet att en del av er som ska vara instruktörer har massor att ge mig körtekniskt, oavsett vilket steg jag går.

Klart du också skall till Kemora så får vi upprepa "tjejkörningen" från Sviestad från förra året. Både Matte och jag har ju också kört alla stegen förrut men det löser sig säkert. Skall bli en suveränkul semester :yoparty
Haha, det skulle vara för det då. Jag ska fundera lite mer allvarligt på saken. :krama

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Yes!

Då var man anmäld!

Det är väl okej köra med slicks om det inte regnar?
Givetvis tar jag med vanliga ”sportdäck” ifall det skulle vara blött på banan, på fälg så man kan byta snabbt om det behövs :tummenupp

Väderlänk
http://svt.se/Väder Veteli

/S

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Det blir inget regn, det har jag bestämt!

Yes!

Då var man anmäld!

Det är väl okej köra med slicks om det inte regnar?
Givetvis tar jag med vanliga ”sportdäck” ifall det skulle vara blött på banan, på fälg så man kan byta snabbt om det behövs :tummenupp

Väderlänk
http://svt.se/Väder Veteli

/S

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Toppen, du fixar då allt :tummenupp

men jag tar med paraplyet för säkerhets skull :)

/S

Va, litar du inte på mej?

Men om du har regndäck så tar du med dom också, då blir det garanterat torrt:tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tycker ni ska fixa en licensgrupp så man får ställa upp med den riktiga hojjen :näsblod

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Det finns fortfarande platser kvar till vår 4-dagars kurs:tummenupp

Per

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...