Bkk på Kemorabanan!!!

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Avgångar

Har ni kollat några färje-avgångar som passar bra tidsmässigt?

PS
Har fortfarande en plats i bil å släp för dig som bor någonstans mellan göteborg och stockholm...PM'a
DS

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Har ni hört något från försäkringsbolagen, kan man komma med racehoj och köra i separat grupp?

Nej! Det kommer inte att bli någon oförsäkrad grupp på dessa kursdagar!

Vi har i dagsläget ca 35 anmälda deltagare och ca 20 instruktörer:)

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Har ni inte bokat färja ännu är det kanske dags att göra detta!
Vissa tider och avgångar är redan fullbokade!:gnissla

Silja Line verkar vara billigare är Viking Line från Sthlm!

Från Umeå åker man https://online.rgline.com

Vill man inte åka båt går det alltid att åka runt :D

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Fasen vilken pris skilnad det var mellan Umeåfärjan och Silja från Sthlm:va

4 pers i min minibuss kostade 7500:- hos RG-Line:gnissla
4-pers i min minibuss kostade 1932:- hos Tallink Silja Line:tummenupp
Detta är då tur och retur på dagtid utan hytt!

Fördelen med Umeåfärjan är att man kommer till stugbyn på kvällen istället för vid midnatt!

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05

Fördelen med Umeåfärjan är att man kommer till stugbyn på kvällen istället för vid midnatt!

Inte för att det direkt har att göra med detta prisexempel, men de har ju haft vissa problem med lönsamheten under många år. Dessutom lyckas vi bli litet irriterade på dem ifjol då vi skulle åka över till Umeå (5 motorcyklar). Visserligen hade vi inte köpt biljetter i förväg eftersom det var på lördagen väderutsikterna gjorde att det inte lockade att åka runt, men eftersom kunder uppmanas ringa hamndejouren utanför kontorstid vid frågor gjorde vi det på lördagen. Denne berättade att det inte var några somhelst problem att komma med, de var inte alls fullbokade. Vi meddelade då att vi var på kommande dagen efter, men på söndagen blev det andra bullar i biljettluckan. Plötsligt var man totalt fullbokade och påstod på fullt allvar att det inte fanns någon möjlighet att klämma in 5 motorcyklar??. Efter en längre diskussion gick man med på att placera oss i väntekö om man skulle lyckas få våra hojjar att rymmas in då alla andra kört ombord. Självklart rymdes vi med utan problem, och när vi kom ut på passagerardäck så noterade vi ju omedelbart att hela övre däcket för bilar var tomt?? :va

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Nu är det bara 5 veckor kvar till körning på Kemorabanan:yoparty

Gå in och anmäl dig på SMC`s hemsida snarast då vi bara har 15 platser kvar nu!:)

Per

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj

Det blev en blandning av färjorna för våran del!

RG-line på vägen dit pga att då kommer man till stugbyn i lagom tid:tummenupp typ vid 6-tiden!

Silja line på vägen hem över Sthlm, som är billigast!

Bara 3 veckor kvar nu:yoparty Det finns inte så många platser kvar nu, så funderar du på att åka?

Gå in på SMC`s hemsida och anmäl dig nu snarast på Schoolsidan!

Stugbyn börjar bli fullbokad så vi har börjat att reservera rum på Hotellet i närheten:)

Per

Last edited:

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Jag funderar på att anmäla mig men innan jag gör det så har jag några frågor...

Vi som åker Umeå - Vasa, hinner vi med 19-färjan på torsdag eller är det fredag som gäller?

Jag har fick inte med någon orginaldämpare när jag köpte hojen, ska jag försöka fylla mitt Vance & Hines S4 med dämpull eller finns det inga db-krav på Kemora?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Vi som åker Umeå - Vasa, hinner vi med 19-färjan på torsdag eller är det fredag som gäller?

Jag har fick inte med någon orginaldämpare när jag köpte hojen, ska jag försöka fylla mitt Vance & Hines S4 med dämpull eller finns det inga db-krav på Kemora?

Färjorna vet jag ingenting om men det kommer säkert Per att svara på snart. Db-kraven på Kemora är så vitt jag vet obefintliga men jag har inte varit där i år än så det kan ju ha ändrats. Jag har dock inte hört nånting om det. Dom som har Db-killer bör ta med det, dom som har möjliget att dämpa sina hojar bör göra det. det vore ju skittrist att inte få köra pga att dom plötsligt skaffat sej ljudkrav. En S4 ger dessutom mest effekt när den är välpackad så det är ju inte fel:)

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
När vi var där förra veckan var det ingen skillnad mot tidigare i alla fall. Den fina finska inställningen gäller fortfarande "if they don't like, they can move somewhere else..." :tummenupp

Kan ju inte garantera nåt förstås, men så var det då i alla fall. Som Niklas säger, har man killers så är det ju lika bra att ta med. Jag har inga killers och tänkte köra så. Då blir både Duccen och jag gladast :)

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
När vi var där förra veckan var det ingen skillnad mot tidigare i alla fall. Den fina finska inställningen gäller fortfarande "if they don't like, they can move somewhere else..." :tummenupp

Kan ju inte garantera nåt förstås, men så var det då i alla fall. Som Niklas säger, har man killers så är det ju lika bra att ta med. Jag har inga killers och tänkte köra så. Då blir både Duccen och jag gladast :)
Nice! :tummenupp Jag hittade dessutom en recension på MC-Folket där Petra Holmlund skriver att VANCE & HINES S4 puttrar på i 90dB vid förbipassage. Jag litar på henne :banana

Dr P

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
2001 Honda CBR600FS
Samåkning

Har ni kollat några färje-avgångar som passar bra tidsmässigt?

PS
Har fortfarande en plats i bil å släp för dig som bor någonstans mellan göteborg och stockholm...PM'a
DS

Bor i Stockholm. Önskar samåka. Har PM:at dig men ej fått svar.

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj

Om färjan går 19.00 från Wasa så måste väl du checka in senast 18.00?

Dom 10 mil som är mellan Kemora och Wasa tar väl ca 1 timme!
Det betyder i så fall att du måste dra från banan vid 17.00!

Då får du i så fall försaka sista passet på torsdagen:näsblod
Men det är okej:tummenupp

Jag tror att efter 4 dagar på banan så är vi alla ganska nöjda, så om du vill hoppa över sista passet så är det okej!

Det enda du behöver göra är att du kommer överens med din instruktör för torsdagen, att du täänker lämna in tidigare:)

Om det blir fler som gör som dig så kommer vi nog att ha avslutningen gemensam på torsdagsmorgonen!

Sen är det fritt upp till var och en att dra lite tidigare på eftermiddagen:tummenupp

Per

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Bor i Stockholm. Önskar samåka. Har PM:at dig men ej fått svar.

Åker ni Tallink Silja Line från Sthlm till Åbo, så går det en färja 07.00 på morgonen som är framme 19.00 på kvällen!
Sen är det bara att tuffa 34 mil norrut till Kemorabanan!

Annars gör ni som vissa andra har gjort!
Åker nattfärjan till Åbo, avgån 19.00 Sthlm framme utvilad och fräsch/bakis i Åbo kl 07.00 på söndags morgonen:yoparty
Då är ni framme vid stugbyn/hotelet redan vid lunch:)

Man kan ju om det krisar även ta nattfärjan på söndag kväll till Åbo!
Men då missar man ev 1 eller 2 pass på måndags morgonen/förmiddagen:gnissla
Vi fixar besiktning, inskrivning mm allt eftesom ni rullar in till banan!

Stugor och hotellrum står bäddade och klara och väntar på er!

Niklas kommer att vara på plats redan på dagen och rodda runt en del:tuttar

Själv ramlar jag in till stugbyn på eftermiddagen/kvällen:)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

Jag gillar finnarna...:tummenupp

Dom andra finska banorna börjar ha ljudkrav så det är väl inte omöjligt att det blir så på Kemora så småningom. Då kanske vi inte längre får njuta av dom finska Sound of Singles åkarna med vråltrimmade stånkor och ljuddämparhål på 10-12cm. tillräckligt för att blåsa ner fåglarna ur träden:)

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Om färjan går 19.00 från Wasa så måste väl du checka in senast 18.00?

Dom 10 mil som är mellan Kemora och Wasa tar väl ca 1 timme!
Det betyder i så fall att du måste dra från banan vid 17.00!

Då får du i så fall försaka sista passet på torsdagen:näsblod
Men det är okej:tummenupp

Jag tror att efter 4 dagar på banan så är vi alla ganska nöjda, så om du vill hoppa över sista passet så är det okej!

Det enda du behöver göra är att du kommer överens med din instruktör för torsdagen, att du täänker lämna in tidigare:)

Om det blir fler som gör som dig så kommer vi nog att ha avslutningen gemensam på torsdagsmorgonen!

Sen är det fritt upp till var och en att dra lite tidigare på eftermiddagen:tummenupp

Per
Ok, bra att det går men det är det inte värt. Jag vill ha valuta för min kursavgift så jag sover över en extra natt istället :yoparty

Vart bor de som sover en extra natt? Vid stugbyn eller vid Vasa?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Ok, bra att det går men det är det inte värt. Jag vill ha valuta för min kursavgift så jag sover över en extra natt istället :yoparty

För kursen så har vi bokat sön natt till och med ons natt. Om ni vill stanna en extra natt så kan ni boka det på plats. Ni kan också mejla Hannu direkt, skriv på engelska.

hannutm@veteli.fi

Skeptisk!

Energisnål
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
ZX 6a , KX250

Hejba!
Funderar på att åka över, kommer du att ta släp eller kör du hoj till banan?
Skulle kännas tryggt om man fick över grejerna på släp så att man kan ta med sig lite prylar är du intresserad av samåkning?

Pär J

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
För er som ska åka... så här ska ni åka...

[YOUTUBE-ID]Rvce1f9fEjc[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...