Bkk på Kemorabanan!!!

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Kan inte någon göre en liiiiiiten uppdatering :confused:

Klart jag kan!

Jag kan bara beklaga alla er stackar som inte var där. Detta var utan tvekan årets kurs. En fantastisk bana, underbart härliga deltagare, ett härligt gäng instruktörer, en galen dansk och 25 grader och sol i fyra dagar. Det kan omöjligt bli bättre än så här:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Igår bokade jag Kemora samma vecka 2009, jag garanterar att det blir fullt på den kursen!:)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fruktansvärt bra kurs!

Hemresan blev lite mer spännande än tänkt dock, Hjullagret skar på bussen efter ett par timmar så nu sitter vi i finska obygden och väntar på delar som förhoppningsvis kommer på må/ti...

Tyck synd om oss!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Fruktansvärt bra kurs!

Hemresan blev lite mer spännande än tänkt dock, Hjullagret skar på bussen efter ett par timmar så nu sitter vi i finska obygden och väntar på delar som förhoppningsvis kommer på må/ti...

Tyck synd om oss!

Tycker synd om er :pannkyss

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fruktansvärt bra kurs!

Tyck synd om oss!

Få se nu, finsk obyggd, ensam med en jättetrevlig och snygg blondin och inget att göra i flera dagar? Nej Josef, jag tycker inte synd om dej...:)

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Klart jag kan!

Jag kan bara beklaga alla er stackar som inte var där. Detta var utan tvekan årets kurs. En fantastisk bana, underbart härliga deltagare, ett härligt gäng instruktörer, en galen dansk och 25 grader och sol i fyra dagar. Det kan omöjligt bli bättre än så här:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Igår bokade jag Kemora samma vecka 2009, jag garanterar att det blir fullt på den kursen!:)

Jag kommer nästa år, jobbet stoppade mig i år men nästa då ska jag fasen dit

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jaa, vad ska man säga trots en missad kursdag, panikpackande med avresa mitt i natten för att hinna med färjan så var det en kanonkurs som gav otroligt mycket! :tummenupp
Nästa gång ska jag kolla färjebokningarna lite tidigare och framförallt inte lägga dit- och hemresa så tätt inpå kursen. :gnissla

Ett riktigt trevligt arrangemang med duktiga instruktörer och en bana som liksom växer allt eftersom dagarna går.
Boendet i stugbyn var kanon, nära till banan och med mysiga grillplatser längs med ån, även om jag blir lite fundersam över att ha träinredning inne i duschen...:rolleyes:

Tack för ett superarrangemang och tack alla instruktörer för er hjälp! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Jag var tok-laddad innan Kemora
Och nu är jag jättenöjd:banana :kär
Alla förväntningar infriade och mycket därtill.

Nu har Actionpic fått en värdig konkurent vad gäller banan... Kemora vs Gotland men å andra sidan så har Niklas o Per skapat en superkurs.

Missade bastun i stugbyn, men lägenheten känns mer som bastu än konfortvarm...:brinnerup

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag var tok-laddad innan Kemora
Och nu är jag jättenöjd:banana :kär
Alla förväntningar infriade och mycket därtill.

Nu har Actionpic fått en värdig konkurent vad gäller banan... Kemora vs Gotland men å andra sidan så har Niklas o Per skapat en superkurs.

Missade bastun i stugbyn, men lägenheten känns mer som bastu än konfortvarm...:brinnerup

Jag sitter fortfarande och myser i soffan och tänker på hur kursen artade sej, f-n vad kul det var! Jag skulle kunna åka tillbaka nu på stört och köra en dag till:tummenupp

Jag har kört på Kemora sedan 1994 och den blir bara bättre och bättre:yoparty

Bilder då!? Och filmklipp!!!

Det blev totalt 1800 nånting bilder, och 130 minuter film eller nåt sånt. Det måste sorteras, komprimeras och läggas ihop innan det skickas ut till dom som beställde av Sonny, den ena av våra eminenta fotografer...

Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Tack alla för fyra fantastiska dagar. Nu är vi lyckligt och väl hemma i Umeå. Trodde aldrig att hojarna skulle klara båtresan, det är usla fastspänningsmöjligheter i den skrotiga båt som går Vasa-Umeå och idag var det lite gungigt. Lilla-blå och sv:n stod tack och lov på hjulen även efter detta sista äventyr. Nu blir det till att smälta alla intryck och sköta om hojarna under helgen. Ska bli spännande att se film och bilder så småningom. Vi ses nästa år, om inte förr.

Ps: Vi tänker på er Josef, hoppas det ordnar sig DS

// Jonas "monsterdoktorn" och Maria "raceprinsessan", stuga 8

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tjaa, mossan - även en gammal fassa på en startmotor hade liiite att lära av sävliga lulebor som i alla fall fick nosa på en riktig hoj, filmande gixxrar (Göran) som obarmhärtigt dokumenterade alla skitspår vi valde, grötstrupeharklande danskar med omöjliga yogaartade kniiipövningar samt alla andra duktiga och engagerade instruktörer. Och deltagare som tipsade, hjälptes åt och snackade hoj 4 dagar i sträck.

Inte ens den finska polispatrull vi tillbringade en gemytlig halvtimma med utanför Oulu under frenetiskt sökande efter fordonstågets registreringsuppgifter kunde förta känslan av ett hellyckat arrangemang. Om än dom försökte:) .

Vad jag kunde förstå sågs den danske Yogamästaren sist på en fullpackad hoj med kurs västerut. Men detta kan ju ha ändrats om han studerade väderleksrapporterna innan avfärd...

Tack allihopa för en riktig kanonupplevelse! Vi ses...

Kan inte någon göre en liiiiiiten uppdatering :confused:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Tack alla för fyra fantastiska dagar. Nu är vi lyckligt och väl hemma i Umeå. Trodde aldrig att hojarna skulle klara båtresan, det är usla fastspänningsmöjligheter i den skrotiga båt som går Vasa-Umeå och idag var det lite gungigt. Lilla-blå och sv:n stod tack och lov på hjulen även efter detta sista äventyr. Nu blir det till att smälta alla intryck och sköta om hojarna under helgen. Ska bli spännande att se film och bilder så småningom. Vi ses nästa år, om inte förr.

Ps: Vi tänker på er Josef, hoppas det ordnar sig DS

// Jonas "monsterdoktorn" och Maria "raceprinsessan", stuga 8

Jag förutsätter att vi ses nästa år, det här skall bli ett stående inslag på sommaren:) Skönt att höra att ni kom hem trots gungande båtar. Vi hade mest skitväder men det gungade iallafall inte:)

Tjaa, mossan - även en gammal fassa på en startmotor hade liiite att lära av sävliga lulebor som i alla fall fick nosa på en riktig hoj, filmande gixxrar (Göran) som obarmhärtigt dokumenterade alla skitspår vi valde, grötstrupeharklande danskar med omöjliga yogaartade kniiipövningar samt alla andra duktiga och engagerade instruktörer. Och deltagare som tipsade, hjälptes åt och snackade hoj 4 dagar i sträck.

Inte ens den finska polispatrull vi tillbringade en gemytlig halvtimma med utanför Oulu under frenetiskt sökande efter fordonstågets registreringsuppgifter kunde förta känslan av ett hellyckat arrangemang. Om än dom försökte:) .

Vad jag kunde förstå sågs den danske Yogamästaren sist på en fullpackad hoj med kurs västerut. Men detta kan ju ha ändrats om han studerade väderleksrapporterna innan avfärd...

Tack allihopa för en riktig kanonupplevelse! Vi ses...

I min värld både kom, såg och segrade du och dina kompisar, en ruskigt bra utvecklingskurva!
Jag var ju till och med tvungen att anstränga mej den sista dagen för att hänga med din startmotor...:tummenupp

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
När kan man anmäla sig ? :D

Ni verkar ha haft det kanonbra, riktigt kul och höra.

Ja du måste ju hänga på nästa gång, du hade varit som klippt och skuren i det här gänget:tummenupp
Jag lägger upp en "Kemora 2009" tråd i oktober/november någon gång. Watch this space!

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Låter ju grymt trevligt det där, kanske man redan nu ska planera in 6dagar i finland som semester nästa år då? Har ni beställt strålande sol tills dess med?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Låter ju grymt trevligt det där, kanske man redan nu ska planera in 6dagar i finland som semester nästa år då? Har ni beställt strålande sol tills dess med?

Hallååååå! Det är ju jag som bokar, sover Dolly Parton på rygg? klart det blir bra väder:)

Jag missade ju tyvärr i år. Jag hade beställt en regnskur på onsdagen men den kom på torsdag förmiddag, men det funkade det med...:tummenupp

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hallååååå! Det är ju jag som bokar, sover Dolly Parton på rygg? klart det blir bra väder:)

Jag missade ju tyvärr i år. Jag hade beställt en regnskur på onsdagen men den kom på torsdag förmiddag, men det funkade det med...:tummenupp

Hehe, OK.
Ja, men du behöver ju faktiskt inte beställa lika varmt som det var påMidlanda.... 30ºC i skuggan var lite väl hårt faktiskt! :tungan

kirin

Alltid vilse
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
2008 Triumph Street Triple 675, 2013 KTM Freeride 350, 2014 KTM 690 Enduro R
Då är det bara att vänta in nästa års Kemora då!!! :tungan

Tack alla för fyra mycket trevliga och lärorika dagar. Det var verkligen speciellt med en sån här resa för man hann ta till sig och träna praktiskt på all teori och bra feedback man fick på vägen. :) För att inte tala om alla tankar och funderingar man hann vrida och vända på tillsammans med alla andra som också var där! Många intressanta samtalsämnen som snurrade i luften hela tiden. :tummenupp

Ses på Kemora nästa år igen hoppas jag! :yoparty

Edit: Glömde nåt viktigt förståss. Stort tack till alla som hjälpte mig få ihop hojen sista dagen när den behövde lappas ihop igen :huvet så jag kunde komma ut på banan igen.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...